Mijn vraag
Mijn huidige desktop bestaat uit allerlei componenten die tussen 2008 en 2014 zijn aangekocht.
De pc doet het op zich nog prima, maar met het oog op de toekomst zou ik graag weer een vers(er) systeem hebben.
Concreet zou mijn vraag zijn: welke componenten "moet" ik upgraden, en welke gaan nu nog prima mee?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Een overzicht van de huidige hardware:
Keuzes
Ik probeer nu uit te zoeken of het nuttig is de CPU te vervangen voor een recentere, of dat overclocken voldoende nieuwe prestaties geeft.
De videokaart is oud, en sowieso wel aan vervanging toe.
Prik ik er een of twee extra reepjes geheugen (nog 8GB? of meer) bij, of kan ik beter twee nieuwe reepjes van elk bijvoorbeeld 8 GB kopen?
Of verkoop ik de hele boel, en begin met een vers systeem?
Budget
Beetje afhankelijk van de impact, maar max. iets van €600,- tot €700,-.
Mijn huidige desktop bestaat uit allerlei componenten die tussen 2008 en 2014 zijn aangekocht.
De pc doet het op zich nog prima, maar met het oog op de toekomst zou ik graag weer een vers(er) systeem hebben.
Concreet zou mijn vraag zijn: welke componenten "moet" ik upgraden, en welke gaan nu nog prima mee?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Een overzicht van de huidige hardware:
- 2014: ASUS P8Z77-V LX
- 2011: Intel Core i5 2500K
- 2011: Kingston ValueRAM 2 x 4 GB DDR3 - 1333 MHz / PC3-10600
- 2011: NVIDIA GeForce GTX 460
- 2008: Cooler Master Real PowerPro Modular,520Watt
- 2008: Cooler Master Elite 333 Tower
Keuzes
Ik probeer nu uit te zoeken of het nuttig is de CPU te vervangen voor een recentere, of dat overclocken voldoende nieuwe prestaties geeft.
De videokaart is oud, en sowieso wel aan vervanging toe.
Prik ik er een of twee extra reepjes geheugen (nog 8GB? of meer) bij, of kan ik beter twee nieuwe reepjes van elk bijvoorbeeld 8 GB kopen?
Of verkoop ik de hele boel, en begin met een vers systeem?
Budget
Beetje afhankelijk van de impact, maar max. iets van €600,- tot €700,-.