[Leaflet] opnieuw positioneren met andere maptiles

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Stel je voor, je hebt al mooi lopende website met leaflet script.
Aardig wat data zit erin.

Later zag je veel mooiere map image en die wil je gebruiken in de website. Maar de map is niet precies op de "plaats" als de oudere. Het schuift dus wat op.
Dat merk je als je gelijk wisselt van tiles, zie je dat iconen en lijnen verkeerd staan.

Ik heb dat eens meegemaakt. Het lukt wel om algemeen rekensommetje te maken zodat XY verschuiving goed gaat in Lat/Lng. Maar Lat Lng blijkt niet precies te lopen volgens pixels - inderdaad - het loopt volgens ronding van de aarde en zo ontstaat er een uitgerekte of ingedrukte resultaat.

Alleen eerste punt staat goed, maar de rest schuift alleen maar meer en meer op.

De andere optie is origin tov map even op de andere plek te zetten. Dat is 0,0 punt. Als je weet waar het is, dan zou het geen probleem moeten zijn om zaak op te schuiven.

Er is alleen weinig informatie te vinden om boel op te schuiven. De origin 0,0 punt verschuiving is ook niet veel informatie van. Omdat ik al vroeger met geen succes heb toegepast, zal ik daarom even hier vragen of er eenvoudigere oplossingen bestaan.

Het is ook niet goed gelukt om omrekening te gebruiken van lat lng naar pixels en weer terug. Het snelste is origin punt anders neer te zetten, dan zou alles meteen goed moeten staan. Ik kan wel lat lng punten met elkaar vergelijken en zoeken wat de goede origin correctie is.

Het gaat dus om eigen map image, geen real map van de wereld. Het is van een spel.
Wie kan me dus even helpen welke methode het beste is? Per punt omrekenen helpt niet, dat weet ik.
Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 15:25
Leaflet ondersteunt een aantal projecties. Als je weet wat de projectie van de kaart is zou je daar eens naar kunnen kijken. Is het niet een van die, dan is er nog deze plugin die meerdere projecties toevoegt.

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ik ga deze extra plugin bekijken. Het is wel bedoeling om met 1 nieuw map te gaan werken en niet mapprojectie op oude map. De nieuwe map dient opgeschoven te worden zodat alles weer klopt.