Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:38
Ik heb sinds vandaag een Chromcast Audio die ik, net als alle andere audioapparatuur heb aangesloten op een master/slave voedingsblok. Dat betekent dat de Chromecast volledig van de stroom af gaat als de receiver uit gaat.
Geeft dat problemen, zoals het opnieuw moeten opstarten bij het inschakelen van de stroom en het eventuele updaten van de firmware ( voor zover dat word aangeboden)
Of is het gewoon beter om deze constant onder spanning te laten?
Ik heb al via Google gezocht maar niks hierover gevonden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen, maar bij mij werkt het wel gewoon (en ik heb de video Chromecast 2). Alleen geen master/slave voedingsblok, maar een stekkerdoos met schakelaar waar alle audio/video op zit.

Als ik tv wil kijken of zo zet ik de schakelaar om, zet ik de tv aan, zet ik mijn versterker aan, kies het kanaal van de Chromecast en ik heb direct beeld. Iedere keer weer, zonder ook maar 1 hapering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:38
Ik heb inmiddels gemerkt dat er inderdaad geen opstart vertraging plaats vind bij de Chromecast als de spanning er af gaat. Dan laat ik het maar zo.
Ik vind het gewoon een fijn idee dat alles spanningsloos is als ik de apparatuur een langere tijd niet gebruik, vandaar die master/slave. Werkt hetzelfde als jouw stekkerdoos, alleen dan automatisch.