Vraag

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-01 09:00
Mijn vraag
Hoe nu verder?

Relevante software en hardware die ik gebruik
ASUS Z170 Pro Gaming

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Clear CMOS

Als ik dat laatste doe kom ik tijdelijk weer in het BIOS menu maar zodra ik weer opstart hetzelfde...Geen beeld!

Wel staat overigens de laatste BIOS versie er dan in (1206),volgens de procedure ging het goed behalve dus na de re-boot..

Alle SATA kabels er uit gehaald, batterij er uit een 10 minuten,clear CMOS, batterij er weer in maar helpt niet..

Iemand een idee wat ik nu nog zou kunnen proberen?

Voor de flash werkte alles goed..

Groet Birdy

[ Voor 5% gewijzigd door Birdy D op 12-04-2016 14:58 ]

Beste antwoord (via Birdy D op 12-04-2016 19:01)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:30

nelizmastr

Goed wies kapot

Sowieso je BIOS niet updaten als er geen aanleiding voor is. "Omdat het kan" is een rampreden in dit geval. Alleen als je problemen ervaart en die zouden verholpen zijn in een nieuwe release, of nieuwe CPU support als je wil upgrade, moet je hem updaten :)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Alle reacties

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

USB stickie formatteren als FAT32, bios file erop zetten en in een USB poort prikken. Dan PC aanzetten en wachten. Als je bord BIOS flashback heeft zou hij weer tot leven moeten komen.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Birdy D
nelizmastr schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:16:
USB stickie formatteren als FAT32, bios file erop zetten en in een USB poort prikken. Dan PC aanzetten en wachten. Als je bord BIOS flashback heeft zou hij weer tot leven moeten komen.
Volgens het instructieboekje zou dat ASUS Crashfree BIOS 3 utility moeten heten waarbij je idd de BIOS file moet hernoemen (mijn geval: Z17PG.CAP) Heb dit gedaan maar er gebeurd totaal niks. Ook geprobeerd met de support DVD en ook geen resultaat..

Verwijderd

Heb je tussentijds iets aangepast in je Bios instellingen?

• Birdy D
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:26:
Heb je tussentijds iets aangepast in je Bios instellingen?
Ja, bij de keer dat ik CMOS gedaan heb en er dus eenmalig in kon heb ik Default settings (F5) gebruikt..

Verwijderd

Birdy D schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:38:
[...]

Ja, bij de keer dat ik CMOS gedaan heb en er dus eenmalig in kon heb ik Default settings (F5) gebruikt..
Ok, heb je die instellingen al weer eens teruggezet?

• Birdy D
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:53:
[...]
Ok, heb je die instellingen al weer eens teruggezet?
Ja, en ook opnieuw proberen te flashen levert geen resultaat op..Zal nog eens proberen om hem naar 1204 te flashen...moet wat proberen!

Verwijderd

Birdy D schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:33:
[...]

Ja, en ook opnieuw proberen te flashen levert geen resultaat op..Zal nog eens proberen om hem naar 1205 te flashen...moet wat proberen!
1205 idd, laat ons even weten of dat werkt..

• Birdy D
Procedure herhaalt, batterij, CMOS. Ben inmiddels wat verder gekomen. Biosversie 1204 levert in elk geval beeld al krijg ik dit nou te zien: Inaccessible_boot_device..

Eens even kijken wat we daar mee aanmoeten maar het terug flashen lijkt geholpen te hebben..Veel problemen op het www langs zien komen met soortgelijke gevallen als ik had.. Schijnt vaak bij ASUS voor te komen. Heb het zo vaak gedaan en altijd goed gegaan, dus ook hier leer ik weer van...Eens kijken hoe dat Inaccessible_boot_device op te lossen is (Samsung 840 EVO) Dat ding wilde al niet in AHCI mode na formatteren..Maar goed, daar komen we vast ook wel weer uit.. So far, so good!

Acties:
  • Beste antwoord

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Sowieso je BIOS niet updaten als er geen aanleiding voor is. "Omdat het kan" is een rampreden in dit geval. Alleen als je problemen ervaart en die zouden verholpen zijn in een nieuwe release, of nieuwe CPU support als je wil upgrade, moet je hem updaten :)

Verwijderd

nelizmastr schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 18:00:
Dat dus: If it ain't broke don't fix it. Dat doe je dus nooit meer.

• Birdy D
Yep! Dank jullie voor de reacties!
Pagina: 1