Toon posts:

2e ethernet kaart? En dan nog tweaken...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende systeem:
Athlon 700 / MSI K7Pro / 512 MB Ram / Asus V7700 32MB Deluxe / SB Live 1024 / NEC 2000 Ethernet / Win2K Pro NL SP2 / DirectX 8.a
Alles met de nwste drivers.

Nu wil ik er graag een 2e ethernetkaart bij drukken (Intel-based Farallon van @HOME)
Maar die geeft problemen (zelfde IRQ als Asus V7700) en veroorzaakt spontane reboots, of gewoon een weigering om op te starten....

Hoe kan ik dit verhelpen?
slot 1 (AGP) - Asus V7700
slot 5 (4e PCI) - SB Live
slot 7 (1e ISA) - Etnernet Kaart

Als dat gelukt is wil ik mijn processor overklokken...:9
Wie kan mmij vertellen hoe ik dit veilig en effectief kan doen.
Ik wil uiteraard wel een stabiel systeem houden....

Tnx....

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Hoi je moet even kijken welke slots irq sharen staat vast wel in je boekje. En anders gewoon een 3com kaart kopen die kan goed omgaan met het sharen van irq's

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb 3 van die Farallon kaartjes, dan is het m.i. onzin/geldverspilling om een nwe 3com te kopen.

Ligt het puur aan IRQ sharing? Hoe zeker is dat te zeggen?

Verwijderd

Je kan in de BIOS wel even wat IRQ zelf instellen en/of wat uitschakelen. En voor overklokken, check de FAQ daarover in het Mededelingenforum van Ecteinadaopifujoj nogwat :)

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35
Als je een extra IRQ erbij wilt, moet je "assign IRQ for VGA" (of zoiets) in je BIOS uitzetten/disablen

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 23 juni 2001 18:11 schreef Sensei het volgende:
Maar ik heb 3 van die Farallon kaartjes, dan is het m.i. onzin/geldverspilling om een nwe 3com te kopen.

Ligt het puur aan IRQ sharing? Hoe zeker is dat te zeggen?
Trek al je kaarten er eens uit, en plaats je netwerkkaart in een slot waar ie niet hoeft te sharen. Loopt ie dan niet vast, dan is het heel waarschijnlijk een IRQ probleem. Die Farallon die je hebt, zit daar een Realtek 8029 of Intel 21041 op of iets dergelijks? Ik heb zelf een 21041 en 8029 kaartje die met _elkaar_ probleemloos een IRQ sharen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 23 juni 2001 18:24 schreef Vinnienerd het volgende:
Als je een extra IRQ erbij wilt, moet je "assign IRQ for VGA" (of zoiets) in je BIOS uitzetten/disablen
Ja, dat gaat dus niet werken. Videokaarten moeten praktisch allemaal een IRQ hebben, en als je 't uitschakelt dan krijg je vage problemen met Windows afsluiten enzo.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

In je bios even reset configuration data (ergens bij pnp settings) op enabled zetten en kijken of het dan werkt. Het gaat automatisch weer op disabled, maar dat hoort :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 23 juni 2001 18:26 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
In je bios even reset configuration data (ergens bij pnp settings) op enabled zetten en kijken of het dan werkt. Het gaat automatisch weer op disabled, maar dat hoort :)
Meestal zijn de IRQ's vast aan bepaalde sloten toegewezen, dus dan helpt dat weinig. De KT7 heeft bijvoorbeeld maar 4 IRQ's voor alle sloten, en het staat ook precies vast welke sloten een IRQ met elkaar delen.

Verwijderd

Topicstarter
Staat niks over IRQ sharing in de handleiding. :(
Dat wordt dus stuk voor stuk eruit trekken, of een IRQ vastzetten in het bios.
Ik kies in eerste instantie voor het laatste, welk IRQ kan ik het best vastzetten?

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 18:29 schreef Exirion het volgende:

[..]

Meestal zijn de IRQ's vast aan bepaalde sloten toegewezen, dus dan helpt dat weinig. De KT7 heeft bijvoorbeeld maar 4 IRQ's voor alle sloten, en het staat ook precies vast welke sloten een IRQ met elkaar delen.
Ik ken zat mensen waar het geholpen heeft, dus ff proberen kan geen kwaad :)

Bij de KT7 wordt Slot 3 met 5 geshared en 4 met 6 geloof ik. Ik heb zelf een MSI K7T-Turbo en daar kan je van de eerste 4 sloten instellen welk IRQ ze moeten krijgen, da's ook wel makkelijk.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ej, dit topic is ff verplaatst naar [url="/listtopics.php/19"]Network Troubleshooting[/url] :)

Verwijderd

Topicstarter
Ow, okay...

Ik denk dat ie toch echt in Hardware agemeen hoort, let maar op....

Ik ben inmiddels zover dat mijn GeForce 2, mijn SB Live en de nwe Ethernetkaart op IRQ 9 staan.
Nu heb ik geprobeerd in het Bios om de SB Live IRQ 5, en de ethernetkaart IRQ 7 te geven, zodat 9 overblijft voor mijn V7700 en ACPI. Alleen als ik Win2K opstart, staat alles nog netjes op 9, en het lijkt dus alsof Win2K zich geen fluit van het Bios aantrekt???
Moet ik ACPI uitzetten (zo ja, hoe?) of is dit iets totaal anders.
Zoals ik ook in het videokaarten-forum heb gezegd, heb ik continue vastlopers. Ik vermoed nu dus dat dat ook hierdoor komt....

Any ideas?
Pagina: 1