Leesbevestiging mail

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soneraxx
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-04 22:30
Hallo,

Op het werk moet ik regelmatig een leesbevestiging vragen op een e-mail die ik verstuur.

Ik begrijp de filosofie van Apple erachter dat zij dit niet hebben opgenomen in Mail omdat dit te veel e-mails zou genereren.

Nu, ik heb dit af en toe echt nodig (ik zit in de juridische sector). Als ik immers geen antwoord krijg, dan moet ik achterop gaan bellen of de brief alsnog per fax versturen, wat een hoop tijdverspilling is.

Ik heb al een beetje zitten Googlen, maar het enige wat ik vind is dat je een regel kunt invoeren via Terminal, die lees-/ontvangstbevestigingen permanent aanzet.

Dit is niet hetgeen ik nodig heb en ik wil ook niet iedereen permanent met een dergelijke bevestiging opzadelen.

Voorlopig los ik dit op door in de office 365 web app om een leesbevestiging te vragen.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen, of dat er goede alternatieven bestaan voor outlook 2016 of Mail waarin men dit eenvoudig kan aan- of uitzetten?

Voor mij is het ook geen probleem om hiervoor te betalen. Zolang het maar (fatsoenlijk) werkt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het sturen van een leesbevestiging lijkt me weinig toe te voegen als je toch actie moet ondernemen als je geen antwoord krijgt. Het terugsturen van een leesbevestiging kan (en zal vaak) ook door de ontvanger worden genegeerd.

Afgezien daarvan, als je zoekt naar 'os x mail read receipt' vind je onder andere iReceiptMail die lijkt te kunnen doen wat je wilt. Ze hebben een 7-day trial, dus je kunt zonder kosten kijken of het voldoet.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Is het aanleveren van transportlogs uit de Office 365 portal tegenwoordig niet waardevoller dan leesbevestigingen? Een transportlog zou tegenwoordig toch meer juridische waarde hebben dan een leesbevestiging?

[ Voor 6% gewijzigd door Trommelrem op 12-04-2016 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:13
Als het vooral gaat om het bijhouden of er al een antwoord van de klant is gestuurd kan je ook kijken: http://www.indev.ca/MailTags.html

Zelf gebruik ik deze erg graag!

Voor jouw zijn deze twee functies het interessantst:

Show Awaiting Reply Mailbox: Messages set with the “Waiting” keyword will appear in the “Awaiting Reply” mailbox. When the reply arrives, MailTags removes the “Waiting” keyword and any tickle date and adds the “Reply” key- word to the new message

Tickle Dates
Tickle Dates are dates on messages that allow you to use smart folders to monitor your upcoming deadlines. These dates are not put on a calendar or added to reminders - they exist only
in Mail for the purpose of setting up
monitoring folders. MailTags sets up 4 -5 default folders. (MailTags Prefer- ences p7)

[ Voor 66% gewijzigd door Pendora op 12-04-2016 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soneraxx
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-04 22:30
Bedankt alvast voor de reacties.

@Daedalus: Ik krijg in meer dan 75% van de gevallen een bevestiging dat mijn e-mail werd gelezen (zal van sector tot sector afhangen). Dus voor mij werkt dit dan ook tijdbesparend. iReceiptmail lijkt me daarentegen wel iets nuttig.

@Trommelrem: waar kan ik transportlogs opvragen in de portal? Eerste wat ik ervan hoor :-).

@Pendora: Bedankt voor de tip. Dit 'wachtfunctie' lijkt me inderdaad super handig. Misschien moet ik dit ook maar overwegen :-).

Mocht er iemand een e-mailclient kennen die dit heeft ingebouwd (Airmail en Cloudmagic volgens mij ook niet), dan hoor ik het ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Soneraxx schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:33:
Ik begrijp de filosofie van Apple erachter dat zij dit niet hebben opgenomen in Mail omdat dit te veel e-mails zou genereren.
Dit is niet de filosofie van Apple, al zou je hun Mail misbruiken om er meer chats mee te sturen dan via WhatsApp.

De echte reden is dat een ontvangstbevestiging of leesbevestiging niet in het e-mailprotocol is beschreven. Het is dus geen vast onderdeel van het mailverkeer. Dat Microsoft dit heeft gebruikt hebben ze kunnen doen omdat ze dit via Oulook of webmail hebben kunnen inzetten.

Als je er over nadenkt, en dat heb je vast al eens gedaan, dan kom je tot de conclusie dat zowel een ontvangstbevestiging als een leesbevestiging helemaal niets zeggen over het overkomen van de inhoud van je bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 432173

Andere mail-client gebruiken? Thunderbird? Outlook?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 432173 op 12-04-2016 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Soneraxx schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 17:09:
@Trommelrem: waar kan ik transportlogs opvragen in de portal? Eerste wat ik ervan hoor :-).
Admin portal;
Exchange;
Mail flow;
Message trace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Trommelrem schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:51:
Is het aanleveren van transportlogs uit de Office 365 portal tegenwoordig niet waardevoller dan leesbevestigingen? Een transportlog zou tegenwoordig toch meer juridische waarde hebben dan een leesbevestiging?
Een transportlog kan alleen laten zien dat een mail afgeleverd is bij een mailserver. Wil niet zeggen dat de ontvanger geaddresseerde ook echt zijn mailclient heeft geopend en die mail heeft gelezen.
Soneraxx schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:33:
Voor mij is het ook geen probleem om hiervoor te betalen. Zolang het maar (fatsoenlijk) werkt.
Het zal nooit "fatsoenlijk werken" omdat het een functie van Outlook en Exchange is. Er is geen enkele garantie dat een andere mailclient dat snapt, er iets mee doet, en dat de respons ook klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
downtime schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 20:37:
[...]

Een transportlog kan alleen laten zien dat een mail afgeleverd is bij een mailserver. Wil niet zeggen dat de ontvanger geaddresseerde ook echt zijn mailclient heeft geopend en die mail heeft gelezen.
Je mail is gewoon aangekomen. Een deurwaarder kan ook alleen maar uitreiken, maar mag de ontvanger niet martelen door z'n ogen open te houden met de brief voor z'n neus.

Bovendien betekent een leesbevestiging niets. Ja, het geeft aan dat er een previewvenster voorbij is gekomen in Outlook, maar ook niet dat de mail gelezen is. Een transportlog heeft veel meer betekenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Trommelrem schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 20:51:
Je mail is gewoon aangekomen. Een deurwaarder kan ook alleen maar uitreiken, maar mag de ontvanger niet martelen door z'n ogen open te houden met de brief voor z'n neus.
Er is een verschil tussen een postbode die een brief door de bus gooit, maar niet eens weet of er iemand thuis is, en een deurwaarder die een brief persoonlijk overhandigt en daardoor kan verklaren dat de geadresseerde zijn brief zeker ontvangen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Er zijn genoeg mensen die de leesbevestiging gewoon uitzetten bij het eerste verzoek. (including me)

Iperf

Pagina: 1