Nieuwe Game PC ~2000

Pagina: 1
Acties:

• Provin915
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-12-2024
Beste Tweakers,

Ik wil binnenkort een nieuwe systeem aanschaffen en ik heb daarbij jullie hulp nodig! :)

EDIT:
Excuses, ik was wellicht wat onduidelijk over dit systeem. Onder schoolwerk is alleen Word/PPT/Excel te verstaan. Voor gamen wil ik graag recente games spelen op High/Ultra. Op 3 monitoren met 1 videokaart is dat waarschijnlijk niet te doen, maar op een mindere kwaliteit spelen vind ik opzicht niet zo erg. Ik speel vooral BF3/4, L4D2, PoE, TF2 en DD.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en schoolwerk

Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 1700-2100

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Compleet nieuwe systeem; 3 monitoren met dunne bezels

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Corsair, NZXT & MSI

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nieuwe systeem moet er esthetisch goed uit zien

Ga je overklokken?
Waarschijnlijk CPU overklokken

Wat verwacht je van ons?
Advies en over het algemeen dubbel check of alles in orde is

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 234,98€ 234,98
1MSI Z170A GAMING M3€ 136,95€ 136,95
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 349,-€ 349,-
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 47,95€ 47,95
1NZXT H440 New Edition Zwart/Rood€ 121,95€ 121,95
1LG 23MP67VQ-P Zwart€ 146,41€ 146,41
1Corsair Hydro H105€ 113,82€ 113,82
1Corsair SP120 Quiet Edition, 120mm€ 15,95€ 15,95
1Razer DeathStalker€ 83,-€ 83,-
1Razer Naga Expert MMO Gaming Mouse€ 83,95€ 83,95
1Razer Goliathus Speed Edition Extended€ 34,95€ 34,95
1G.Skill Ripjaws V F4-2133C15D-16GVR€ 66,72€ 66,72
1Corsair RM650€ 123,70€ 123,70
1Samsung 850 EVO 250GB€ 86,33€ 86,33
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.645,66

Toelichting
Mijn keuzes zijn gebaseerd op recente onderzoek en ik denk dat dit wel een redelijke systeem moet worden. RAM advies is wellicht wel nodig; ik heb daar geen verstand van. Eveneens advies voor monitor keuze komt van pas; ik wil namelijk een Eyefinity setup creëren, maar het vinden van een monitor met dunne randen is lastig. (heb ook een displayport-hdmi kabel nodig, las iets over active en passive?) Vooral omdat het bedrag tussen de 150-180 euro moet blijven. Als jullie een suggestie hebben, hoor ik het graag!

Alvast bedankt. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Provin915 op 13-04-2016 12:41 ]

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Je wilt 3 monitoren kopen? Of heb je die nu al. Want je hebt er maar 1 in je lijst staan. Dus dit drijft de prijs nog eens omhoog.

Je verteld ons niet waar je de pc voor gaat gebruiken, dus hij kan compleet overkill of ruk zijn.

pricewatch: Corsair RM550x
Je de oude versie van de voeding, en deze zal genoeg zijn.

Daarnaast is een luchtkoeler goed genoeg voor een overclock, maar als je alleen gaat gamen zou je de oc achterwegen kunnen laten. Scheelt je weer 200~ eurotjesz

Verwijderd

Dan zou ik eerder voor een pricewatch: Dell Ultrasharp U2913WM Zilver, Zwart of pricewatch: AOC U3477PQU Zwart kiezen dan voor 3 losse monitoren.

Verwijderd

Je verteld ons niet waar je de pc voor gaat gebruiken
Staat er wel, voor gamen en school ;)

Verwijderd

Gamen is errugh ruim! Welke games?

Verwijderd

Ik zou persoonlijk een 500GB SSD nemen, aangezien 250GB voor gamen en school vrij weinig is! Een HDD kan ook, is wat goedkoper maar dat ga je echter wel echt merken tijdens gamen. SSD: pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB HDD: pricewatch: Seagate Desktop HDD, 1TB Oeps, had gemist dat er al een 1TB HDD tussen het prijslijstje staat :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2016 13:56 . Reden: Typen ]

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:54:
Ik zou persoon lijk een 500GB SSD nemen, aangezien 250GB voor gamen en school vrij weinig is! Een HDD kan ook, is wat goedkoper maar dat ga je echter wel echt merken tijdens gamen. SSD: pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB HDD: pricewatch: Seagate Desktop HDD, 1TB
Er staat al een hdd tussen in zijn lijstje.

Overigens mag jij mij vertellen wat hij gaat gamen en wat hij doet voor school. Kan varieren van word tot vm's draaien. En van doom tot farm simulator.

Verwijderd

Het is in ieder geval iets, welke games had hij zelf duidelijker over moeten zijn ;)

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
je zegt dat je wilt dat je build er estetisch goed uit moet zien, dan zou ik eventjes je kleurenschema veranderen of andere randapparatuur nemen. je kiest nu voor een helemaal zwart rode build, terwijl je allemaal groene randapparatuur neemt. dit vloekt een beetje >:)

je hebt allemaal razer randapparatuur staan, waarom dan niet ook de razer editie van de NZXT ?
pricewatch: NZXT H440 New Special Edition Zwart/Groen ziet er supernice uit icm met je randapparatuur.

dan zou ik vervolgens voor een andere versie van de videokaart gaan, namelijk de pricewatch: XFX Radeon R9 390 8GB Double Dissipation Core Edition . ook een goeie fabrikant als ik de reviews mag geloven en lekker zwart.

om dit allemaal lekker compleet te maken is een zwart/groen mobo ook zeker op zijn plaats :)
de pricewatch: Gigabyte G1.Sniper Z170 is ideaal, maar ik zou bij god niet weten waar je hem moet kopen......
anders zou je ook gewoon voor een zwart mobo kunnen gaan , misschien zoiets pricewatch: MSI Z170A SLI Plus

quo waterkoeling is de pricewatch: Corsair Hydro H115i ietsjes duurder maar wel kwalitatief beter en stiller ( als je de fans vervangt ) . deze is natuurlijk ook prachtig met groen water erin. pricewatch: Raijintek Triton 240mm AIO hier even een uitgebreide review productreview: Raijintek Triton 240mm AIO review door Foritain

De monitor suggestie van ABC is een goeie, en de suggestie voor de voeding van Robageeka ook.

edit : was het werkgeheugen vergeten. pricewatch: Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16

[ Voor 4% gewijzigd door Ergo op 12-04-2016 14:34 ]

• MightyPenguin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-11 19:40

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

Los van de games die je speelt, Razer zijn spul is niet meer wat het ooit was. Als je per se een MMO muis wilt dan zou ik voor de objectief betere Scimitar gaan: pricewatch: Corsair Gaming Scimitar RGB Zwart/Geel.

Ook is 80 euro voor scissor switches te gek, en zou een kwalitatief Logitech membraan toetsenbord niet misstaan in deze build: pricewatch: Logitech Gaming Keyboard G105.

Mechanisch is ook een mogelijkheid uiteraard, maar dat is maar net wat je fijn vindt typen/gamen. Als je mechnanische Cherry MX switches wilt uittesten dan is dit een leuke instapper: pricewatch: Func KB-460 (MX Red).

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

• Zapcheeser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11 07:01
Mocht je nog willen overklokken en daarbij ook het geheugen mee willen nemen, dan is misschien het 3GHz broertje van het door jou geselecteerde geheugenreepje nog een aanrader. Het gaat dan ook met name om de garantie vanuit de fabrikant dat je het geheugenreepje qua performance kunt opkrikken naar 3GHz.
Je mobo ondersteunt tot 3.6GHz out-of-box (al is er nog wel iemand die het geheugen nog wat verder heeft geduwd).

Geheugen:
pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3000C15D-16GVR

• Ergo
MightyPenguin schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:32:
Los van de games die je speelt, Razer zijn spul is niet meer wat het ooit was. Als je per se een MMO muis wilt dan zou ik voor de objectief betere Scimitar gaan: pricewatch: Corsair Gaming Scimitar RGB Zwart/Geel.

Ook is 80 euro voor scissor switches te gek, en zou een kwalitatief Logitech membraan toetsenbord niet misstaan in deze build: pricewatch: Logitech Gaming Keyboard G105.

Mechanisch is ook een mogelijkheid uiteraard, maar dat is maar net wat je fijn vindt typen/gamen. Als je mechnanische Cherry MX switches wilt uittesten dan is dit een leuke instapper: pricewatch: Func KB-460 (MX Red).
nee ik heb net de moeite genomen om er een groene razer themed build van te maken :+ :+

• MightyPenguin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-11 19:40

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

Nate-Senpai schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:34:
[...]
nee ik heb net de moeite genomen om er een groene razer themed build van te maken :+ :+
Haha, sorry :D. Ik reageerde met een minuutje later dan jij, zie ik nu. Ach, randapparatuur is deels ook smaak en redelijk subjectief, maar Razer is sinds 2012 wel bergaf gegaan in het kwaliteitscontrole en klantenservice gedeelte. Ik zou ze persoonlijk niet willen steunen, maar mss dat TS hier anders over denkt.

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

• Ergo
MightyPenguin schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:39:
[...]

Haha, sorry :D. Ik reageerde met een minuutje later dan jij, zie ik nu. Ach, randapparatuur is deels ook smaak en redelijk subjectief, maar Razer is sinds 2012 wel bergaf gegaan in het kwaliteitscontrole en klantenservice gedeelte. Ik zou ze persoonlijk niet willen steunen, maar mss dat TS hier anders over denkt.
heb persoonlijk geen ervaring met Razer, al hoor ik wel vaker wat over de punten die je aankaart.
naja het is wel mooi spul :)

• Provin915
Nate-Senpai schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:31:
je zegt dat je wilt dat je build er estetisch goed uit moet zien, dan zou ik eventjes je kleurenschema veranderen of andere randapparatuur nemen. je kiest nu voor een helemaal zwart rode build, terwijl je allemaal groene randapparatuur neemt. dit vloekt een beetje >:)

je hebt allemaal razer randapparatuur staan, waarom dan niet ook de razer editie van de NZXT ?
pricewatch: NZXT H440 New Special Edition Zwart/Groen ziet er supernice uit icm met je randapparatuur.

dan zou ik vervolgens voor een andere versie van de videokaart gaan, namelijk de pricewatch: XFX Radeon R9 390 8GB Double Dissipation Core Edition . ook een goeie fabrikant als ik de reviews mag geloven en lekker zwart.

om dit allemaal lekker compleet te maken is een zwart/groen mobo ook zeker op zijn plaats :)
de pricewatch: Gigabyte G1.Sniper Z170 is ideaal, maar ik zou bij god niet weten waar je hem moet kopen......
anders zou je ook gewoon voor een zwart mobo kunnen gaan , misschien zoiets pricewatch: MSI Z170A SLI Plus

quo waterkoeling is de pricewatch: Corsair Hydro H115i ietsjes duurder maar wel kwalitatief beter en stiller ( als je de fans vervangt ) . deze is natuurlijk ook prachtig met groen water erin. pricewatch: Raijintek Triton 240mm AIO hier even een uitgebreide review productreview: Raijintek Triton 240mm AIO review door Foritain

De monitor suggestie van ABC is een goeie, en de suggestie voor de voeding van Robageeka ook.

edit : was het werkgeheugen vergeten. pricewatch: Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16
Bedankt voor je input. Ik wil het systeem in het rood/zwart en ja randapparatuur wordt nou eenmaal groen. Heb al jaren Razer producten en ze werken top voor mij. Als ik voor een groen systeem ga dan is het inderdaad lastig om een aantal producten te kopen zoals de benoemde moederbord.

• Provin915
MightyPenguin schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:39:
[...]

Ik heb inderdaad al jaren top service gehad en de producten werken geweldig voor mij, dus dit was wel een makkelijke keuze! :)

• Provin915
Zapcheeser schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:32:
Mocht je nog willen overklokken en daarbij ook het geheugen mee willen nemen, dan is misschien het 3GHz broertje van het door jou geselecteerde geheugenreepje nog een aanrader. Het gaat dan ook met name om de garantie vanuit de fabrikant dat je het geheugenreepje qua performance kunt opkrikken naar 3GHz.
Je mobo ondersteunt tot 3.6GHz out-of-box (al is er nog wel iemand die het geheugen nog wat verder heeft geduwd).

Geheugen:
pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3000C15D-16GVR
Tja, het schilt een paar tientjes maar in hoeverre zie je een performance verschil? Ik heb namelijk geen verstand van RAM en ik las weleens dat het verschil niet te zien is in games. Dan heb ik het over het snelheid en niet de hoeveelheid. :P

• Provin915
robogeeka schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:45:
Je wilt 3 monitoren kopen? Of heb je die nu al. Want je hebt er maar 1 in je lijst staan. Dus dit drijft de prijs nog eens omhoog.

Je verteld ons niet waar je de pc voor gaat gebruiken, dus hij kan compleet overkill of ruk zijn.

pricewatch: Corsair RM550x
Je de oude versie van de voeding, en deze zal genoeg zijn.

Daarnaast is een luchtkoeler goed genoeg voor een overclock, maar als je alleen gaat gamen zou je de oc achterwegen kunnen laten. Scheelt je weer 200~ eurotjesz
Ja, ik wil graag 3 monitoren aanschaffen. Ik had geen idee hoe je meerdere moest toevoegen van 1 product in de wenslijst. :/

Ik speel van alles (PoE, DD, TF2, BF 3/4, L4D2), maar ik wil ook graag nieuwere games spelen. Het gaat toch vooral om de 3 monitoren ervaring wat ik ooit wil beleven. :D

Zal een 550W wel genoeg zijn voor een R9 390 en i5 6600K OC'd? Ook vind ik zo'n luchtkoeler er afschuwelijk uitzien, en een liquid cooler brengt goede resultaten uit.

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
Ik zou zeggen dat een grotere resolutie een betere ervaring gaat geven dan 3 monitoren, je zit anders namelijk met die lelijke zwarte randen tussen je beeld tijdens games. Daarbij wordt het ook lang niet altijd fatsoenlijk ondersteund.

3 1080p monitoren is overigens 6.2 miljoen pixels terwijl een 1440p scherm uit 3.7 miljoen pixels bestaat. Je zou dus veel betere performance krijgen als je 1 groot 1440p scherm aanschaft. Een andere optie is dan nog om 1440p ultra wide te nemen, maar die zijn helaas erg duur.

pricewatch: Asus MG278Q Zwart voor 144hz en freesync
pricewatch: AOC U3477PQU Zwart voor normaal ultra wide
pricewatch: LG 34UC97C voor gebogen ultra wide.

Denk dat je van al deze monitoren veel meer plezier zal beleven.

• Rik1337
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-01 16:34
Waar ik zelf sneller achter kwam dan me lief is, is dat mijn SSD vol zat met games. Je hebt er met GTAV en meerdere versies van MW al snel flink wat GB's opstaan. Ik zou je adviseren om een SSD te nemen voor Windows en andere proggies en daarnaast een SSD voor je games. Ben blij dat ik dit gedaan heb =)

Succes en veel plezier met je build!

• Ergo
doe de volgende keer fftjes al je reacties in 1 post zetten. leest wat makkelijker :).

even on-topic.

quo randapparatuur zou ik dan ook voor producten gaan die passen bij de rest van je build en die goede reviews hebben, ze kosten niet eens veel meer dan de razer producten. en het allermooiste, ze passen keigoed bij je build :).

het toetsenbord dat je hebt gekozen doet het volgens de reviews niet heel denderend, waarom niet gewoon voor zoiets gaan als dit? pricewatch: Func KB-460 (MX Red) , MX-red switches en goede reviews. als het aan mij ligt veel meer value voor je geld.

dan zou je voor de muis kunnen gaan voor de pricewatch: MadCatz M.M.O. TE Red of iets dergelijk.

en een muismatje hehe pricewatch: Corsair Gaming MM200 Extended Edition

naja misschien ben ik wel iets te OCD quo kleuren coördinatie.

• Provin915
Nate-Senpai schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:44:
doe de volgende keer fftjes al je reacties in 1 post zetten. leest wat makkelijker :).

even on-topic.

quo randapparatuur zou ik dan ook voor producten gaan die passen bij de rest van je build en die goede reviews hebben, ze kosten niet eens veel meer dan de razer producten. en het allermooiste, ze passen keigoed bij je build :).

het toetsenbord dat je hebt gekozen doet het volgens de reviews niet heel denderend, waarom niet gewoon voor zoiets gaan als dit? pricewatch: Func KB-460 (MX Red) , MX-red switches en goede reviews. als het aan mij ligt veel meer value voor je geld.

dan zou je voor de muis kunnen gaan voor de pricewatch: MadCatz M.M.O. TE Red of iets dergelijk.

en een muismatje hehe pricewatch: Corsair Gaming MM200 Extended Edition

naja misschien ben ik wel iets te OCD quo kleuren coördinatie.
Ik ben ook wel een OCD persoon, vandaar dat ik mijn randapparatuur in hetzelfde kleur wil hebben en voor mij zijn de gekozen Razer producten geweldig (heb ze namelijk eerder getest) :P
Misschien zal ik wel mijn systeem aanpassen om voor een groen/zwart combinatie te gaan.

Bedankt voor de suggesties!
rickbovenkamp schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:02:
Ik zou zeggen dat een grotere resolutie een betere ervaring gaat geven dan 3 monitoren, je zit anders namelijk met die lelijke zwarte randen tussen je beeld tijdens games. Daarbij wordt het ook lang niet altijd fatsoenlijk ondersteund.

3 1080p monitoren is overigens 6.2 miljoen pixels terwijl een 1440p scherm uit 3.7 miljoen pixels bestaat. Je zou dus veel betere performance krijgen als je 1 groot 1440p scherm aanschaft. Een andere optie is dan nog om 1440p ultra wide te nemen, maar die zijn helaas erg duur.

pricewatch: Asus MG278Q Zwart voor 144hz en freesync
pricewatch: AOC U3477PQU Zwart voor normaal ultra wide
pricewatch: LG 34UC97C voor gebogen ultra wide.

Denk dat je van al deze monitoren veel meer plezier zal beleven.
Na het lezen en bekijken van een aantal reviews heb ik toch besloten om voor 1 monitor te gaan. Het schijnt dat een Eyefinity setup alleen geweldig is voor race - en FPS games. Bedankt voor het uitkiezen van een aantal opties! ;)

• Zapcheeser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11 07:01
Tja, het schilt een paar tientjes maar in hoeverre zie je een performance verschil? Ik heb namelijk geen verstand van RAM en ik las weleens dat het verschil niet te zien is in games. Dan heb ik het over het snelheid en niet de hoeveelheid. :P
De huidige generatie CPU's hebben een hoop meer L2 en L3 cache on-die, dus het klopt dat het nu relatief gezien minder uitmaakt, maar uiteindelijk is het een mogelijkheid om de performance te tweaken en met name memory heavy applicaties waar in-memory calculaties worden uitgevoerd kunnen baat hebben bij een OC van het geheugen.

Ook is het zo dat met de huidige Skylake architectuur gemakkelijker kunt overklokken (dmv een unlocked multiplier, zoals in een Skylake K-CPU) en zolang je niet de BCLK (base clock) niet aanpast en alleen met de multiplier van de CPU speelt, blijft het geheugen op dezelfde clockspeed en kun je gewoon een standaard reepje gebruiken. Pas je de BCLK wel aan, dan heeft dat ook effect op het geheugen.

Een mooi plaatje van een beslisboom van TweakTown om Skylakes te overklokken: LINK.
De guide zelf.

Mocht je überhaupt niet willen tweaken, dan kun je ook een boxed i5-6600 kopen, scheelt ook een paar tientjes. :p

• Provin915
Zapcheeser schreef op donderdag 14 april 2016 @ 08:28:
[...]

De huidige generatie CPU's hebben een hoop meer L2 en L3 cache on-die, dus het klopt dat het nu relatief gezien minder uitmaakt, maar uiteindelijk is het een mogelijkheid om de performance te tweaken en met name memory heavy applicaties waar in-memory calculaties worden uitgevoerd kunnen baat hebben bij een OC van het geheugen.

Ook is het zo dat met de huidige Skylake architectuur gemakkelijker kunt overklokken (dmv een unlocked multiplier, zoals in een Skylake K-CPU) en zolang je niet de BCLK (base clock) niet aanpast en alleen met de multiplier van de CPU speelt, blijft het geheugen op dezelfde clockspeed en kun je gewoon een standaard reepje gebruiken. Pas je de BCLK wel aan, dan heeft dat ook effect op het geheugen.

Een mooi plaatje van een beslisboom van TweakTown om Skylakes te overklokken: LINK.
De guide zelf.

Mocht je überhaupt niet willen tweaken, dan kun je ook een boxed i5-6600 kopen, scheelt ook een paar tientjes. :p
Ah die guide is wel erg handig. Ik ga waarschijnlijk wel OC dus die paar tientjes maakt opzicht niet uit. Bedankt! ;)
Pagina: 1