Momenteel rijd ik als leasert een Golf Variant met adaptive cruise control, DSG, Dynaudio, CarNet (online verkeersinfo), etc. Ofwel: Ik houd van luxe en comfort, digitale gadgets, een goed audiosysteem en heb redelijk wat ruimte nodig voor ons kleine gezinnetje.
De situatie is dat ik van baan ga veranderen en daardoor mijn leaseauto moet inleveren. Geen enkel probleem! Als dit in 2018 zou gebeuren zou ik een Tesla Model 3 kopen en verder nergens over klagen. Maar het is nog geen 2018, dus ik zal een auto moeten aanschaffen ter overbrugging.
Eisen:
- Lage afschrijving en onderhouds/verbruikskosten i.v.m. veel kilometers (45 dkm per jaar)
- Goede stoelen
- Ruimte voor 5 personen en wat bagage
- Automaat
Wensen:
- Adaptive cruise control
- Goede geluidsinstallatie
- Online diensten (verkeersinfo, Spotify, etc.)
No-go areas:
- Hybride met CVT
- Auto's met het uiterlijk van een Prius
Mijn budget voor aanschaf is in principe maximaal ca. € 25K, maar zoals gezegd: het gaat om de totale gebruikskosten (afschrijving, onderhoud, brandstof). Alle vormen van "aanschaf" zijn voor mij een optie, van full operational lease tot aankoop nieuw/occasion.
Ik ben heel benieuwd naar jullie ideeën!
Opties waar ik zelf aan denk:
- BMW 318dA / 320 dA occasion uit ca. 2013
- Volvo V70 D4 occasion uit ca. 2013
- Overnemen Golfje van de leasemaatschappij (nu 60dkm op de teller)
- Tesla Model S van Marktplaats (budget moet dan verhoogd worden, maar het gaat om totale gebruikskosten...)
De situatie is dat ik van baan ga veranderen en daardoor mijn leaseauto moet inleveren. Geen enkel probleem! Als dit in 2018 zou gebeuren zou ik een Tesla Model 3 kopen en verder nergens over klagen. Maar het is nog geen 2018, dus ik zal een auto moeten aanschaffen ter overbrugging.
Eisen:
- Lage afschrijving en onderhouds/verbruikskosten i.v.m. veel kilometers (45 dkm per jaar)
- Goede stoelen
- Ruimte voor 5 personen en wat bagage
- Automaat
Wensen:
- Adaptive cruise control
- Goede geluidsinstallatie
- Online diensten (verkeersinfo, Spotify, etc.)
No-go areas:
- Hybride met CVT
- Auto's met het uiterlijk van een Prius
Mijn budget voor aanschaf is in principe maximaal ca. € 25K, maar zoals gezegd: het gaat om de totale gebruikskosten (afschrijving, onderhoud, brandstof). Alle vormen van "aanschaf" zijn voor mij een optie, van full operational lease tot aankoop nieuw/occasion.
Ik ben heel benieuwd naar jullie ideeën!
Opties waar ik zelf aan denk:
- BMW 318dA / 320 dA occasion uit ca. 2013
- Volvo V70 D4 occasion uit ca. 2013
- Overnemen Golfje van de leasemaatschappij (nu 60dkm op de teller)
- Tesla Model S van Marktplaats (budget moet dan verhoogd worden, maar het gaat om totale gebruikskosten...)