Oplichter gespot, en nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 680 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CADekkers
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-04-2022
(Ik weet dat ik anders had moeten handelen maar daar stond ik niet bij stil op het moment, iedereen die reacties achterlaat; bedankt!)

Mijn vraag

Dus ik heb gisteravond gereageert op een advertentie voor de game The Division. Allemaal leuk en aardig voor maar 20,00. Snel contact maar verkoper wilde dat ik het geld via de friends and family functie over paypal stuurde. Vreemd, niet? Dat is wat elke oplichter/scammer van je vraagt omdat je daarbij geen recht hebt op een geschil zoals dat heet, je kan je geld dus niet terugkrijgen dan.

Goed, vanaf dit moment wist ik vrijwel zeker dat het een oplichter was.
Toch speelde ik er bewust op in en heb het geld overgemaakt, het werd geaccepteerd en toen was er niks meer te horen van de heer R.
Wat nu? Het geld en de key kan me niks schelen, ik wist dat het een scammer was/is en wilde dit zeker weten dus heb ik bewust meegedaan hieraan, ik vraag dan ook niet: ''hoe krijg ik mn geld terug?'' want ik weet zeker dat ik dat niet zal krijgen.
Wie contacteer ik hiervoor want hij overtreed een aantal wetten die strafbaar zijn, waaronder pleging van fraude. Ik wil alleen maar voorkomen dat hij nog andere mensen oplicht.

...

Het gaat om de volgende gebruiker;

geen NAW aub
Alvast bedankt!

[ Voor 97% gewijzigd door Microkid op 12-04-2016 13:14 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CADekkers schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:21:
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Waar gaat dit in vredesnaam over :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CADekkers
Excuus, ik had perongeluk geklikt op ''post''. Hij is nu bijgewerkt met info!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:56

TommyGun

Stik er maar in!

Sowieso een beoordeling achterlaten...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Neem contact op met va@tweakers.net. Dat het onverstandig is om zelfstandig dit te proberen ipv gelijk de crew hier te waarschuwen, tja.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-10 15:05
Heel wijs van je om het geld over te maken terwijl je al wist dat het een oplichter is/was.

Nou is er weer één geloond en waarschijnlijk ook nog meer gemotiveerd om vooral door te gaan met dit soort praktijken. Tot een rechtszaak/vervolging komt het pas op het moment dat er een x aantal aangiften tegen deze persoon zijn gedaan bij de politie. En dan spreken we niet over 3 of 4 aangiften, maar 20-30

[ Voor 31% gewijzigd door assassin85 op 12-04-2016 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:08

Standeman

Prutser 1e klasse

Aangifte doen van de oplichting uiteraard. (ook al zal dat meer voor de statistieken zijn).

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CADekkers
Ik weet dat het misschien niet het verstandigst was om vooralsnog het geld over te maken maar ik ging erop in in de hoop dat ik ongelijk had, nu wist ik dat dit waarschijnlijk een oplichter was en ik had inderdaad achteraf gezien anders moeten handelen. Ik ga, want dat word pas na 5dagen geaccepteerd, aangifte doen bij de politie en vandaag nog de mensen van va@tweakers.net mailen. Ik weet dat de politie hier vrijwel niks mee gaat doen zoals @assassin85 al vermelde moeten er een heleboel aangiftes gedaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:10
Gebruiker heeft 0 posts, en heeft zich gisteren geregistreerd.

Fijn dat je 20 euro kwijt bent ter bewijs dat hij een scammer is...
lijkt mij dat dit niet nodig zou zijn geweest als netjes contact op was genomen met Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je hebt sinds gisteravond niets meer gehoord dus is het nu meteen een oplichter?
Laten we aub niet direct iedereen gaan beschuldigen voordat er aantoonbaar bewijs is.
Ik gooi dit topic daarom dicht. Indien TS nieuwe of aanvullende informatie heeft weet hij me te vinden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.