Toon posts:

Irritante vastlopers........GeForce 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Wie kan me helpen met dit vreselijk irritante probleem????? :( :( :(
Ik heb het volgende systeem:
Athlon 700 / MSI K7Pro / 512 MB Ram / Asus V7700 32MB Deluxe / SB Live 1024 / Intel Ethernet / Win2K Pro NL SP2 / DirectX 8.a
Alles met de nwste drivers.

Als ik een tijdje aan het spelen ben (bijv. Emperor: Battle for Dune of Black & White) loopt na een tijd spelen mijn beeld vast. Het geluid loopt dan nog wel door, maar ik kan dus niks meer. (ook geen besturing, CTRL-Alt-Del)
Het enige dat ik kan doen is een harde reboot.

In eerste instantie dacht ik dat het lag aan de VIA 4-in-1 drivers, maar die heb ik nu niet in gebruik, en het gebeurt nog steeds.

Nu denk ik dat het ligt aan de T&L functie van mijn videokaart. (kan dat?) of aan een te zwakke voeding (250 Watt)

Wie kan mij verlossen van deze irritante kwaal van mijn PC?

Tnx

:( :( :( :( :(

• aP_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-06 15:35

aP_

Daar heb ik ook last van, maar dan met een Gainward Cardexpert GeForce 2 GTS pro/400. Hij loopt de hele tijd vast bij games en ook bij 3dmark2001. Bij 3dmark2001 vaak bij de eerste scene al.

Ik zou echt niet weten waar het aan zou kunnen liggen.

Mijn systeem:
Pentium III 550 | MS6163VA | 384 Mb SD | TT-Solo Geluidskaart | Win98se |

Ik heb het geprobeerd met DirectX 8 en 7. Ook heb ik alle drivers geprobeerd die compatible waren met de kaart. Dat waren iets van 5 verschillende Drivers, over het algemeen Detonator.

Het is lastig om je specs up to date te houden

Verwijderd

Topicstarter
Als ik niet de enige ben die er last van heeft, dan zullen er vast nog wel meer mensen zijn die dit probleem kennen.....
Dat geeft hoop.....

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 10:45
Op zaterdag 23 juni 2001 18:04 schreef aP_ het volgende:
Daar heb ik ook last van, maar dan met een Gainward Cardexpert GeForce 2 GTS pro/400. Hij loopt de hele tijd vast bij games en ook bij 3dmark2001. Bij 3dmark2001 vaak bij de eerste scene al.

Ik zou echt niet weten waar het aan zou kunnen liggen.

Mijn systeem:
Pentium III 550 | MS6163VA | 384 Mb SD | TT-Solo Geluidskaart | Win98se |

Ik heb het geprobeerd met DirectX 8 en 7. Ook heb ik alle drivers geprobeerd die compatible waren met de kaart. Dat waren iets van 5 verschillende Drivers, over het algemeen Detonator.
je hebt een via moederbord.

via drivers geinstalleerd? kan je downen op http://www.via.com.tw/jsp/en/dr/driver.jsp

• aP_

aP_

nop.... zal het ff downloaden.. is op 25%!!

ff kijken of het iets uit heeft gemaakt...

Verwijderd

Topicstarter
kan dit ook voor mij iets uitmaken? Ik heb geen VIA moederbord (volgens mij)

• aP_

aP_

ik heb die via-drivers net ff geprobeerd.... De hele zoot bleef vastzitten.. windows wilde niet meer. Dus heb ik het er maar weer snel vanaf gegooid.

Verwijderd

Is ook bij mijn K7Pro, ik koop echt nooit meer een MSI mobo noch een AMD. sorry, maar volgens mij valt dit probleem niet te verhelpen :(

• Jaapie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 15:07
dit probleem HAD ik ook. probeer hem eens op agp 2x te zette, heb nu nooit geen vastlopers meer.

Verwijderd

Koop een Geforce 3 ;)

• Flake
  • Laatst online: 01-11-2024
stefan aan zo'n reply heb je dus geen ene flikker

(niet dat deze handig is :) )

• twiekert
  • Laatst online: 22-08 10:45
Op zaterdag 23 juni 2001 19:52 schreef aP_ het volgende:
ik heb die via-drivers net ff geprobeerd.... De hele zoot bleef vastzitten.. windows wilde niet meer. Dus heb ik het er maar weer snel vanaf gegooid.
hmm vaag? je hebt toch echt een via moederbord. (VA). al moet ik wel zeggen dat het een beetje een butt plank is maar goed.

probeer eens het agp voltage te verhogen van 3.3v naar 3.5 of 3.6v. kan meestal en in bios en zoniet mischien met jumpers (check handleiding)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Volgens mij is de AGP voltage niet op de K7 pro in te stellen.

Probeer een grotere voeding met voldoende vermogen bij 5V (iig minstens 15A bij 5V). Mobo genereert meestal zelf 3,3V uit 5V/12V voor AGP slot (ivm hoger vermogen). Of als je weet hoe een soldeerboutje werkt, dan kun je ook zelf de 3,3V van ATX connector doorleiden naar AGP slot, zodat het wat extra vermogen krijgt. Heb ik ook gedaan met mun BP6 + GeForce2 Pro, check hier de pinout:

ATX pinout
AGP pinout

Heb zelf gedaan van ATX pin 11 (3,3V) naar AGP pin A9 en van ATX pin 13 (grond) naar AGP pin A5. Voltage is nu stabieler en het systeem loopt ook niet meer vast tijdens intensief 3D gebruik in WinMe.

Verwijderd

ik heb de zelfde probs gehad.
en ik heb de zelfde moederbord.
ik heb directx 8 er af gegooid en gewoon 7 er op gegooid.
nou ja bij mij helpt het gewoon,oh ja die 12.60 deto versie loopt het best bij mij.
athlon 1000-msi 6330lite-asus7700gts-sb live 5.1.:)

Verwijderd

Topicstarter
Okay,

Ik ben er inmiddels achter dat zowel mijn Asus V7700, als mijn SB Live, als mijn Ethernetkaart op IRQ 9 staan.
Ook ACPI staat op IRQ 9.
Als ik in het bios vrije IRQ's wil toewijzen aan SB Live en Ethernetkaart (resp. 5 en 7) dan blijft in windows alles op 9 staan?
Ik vermoed dat dit met de vastlopers te maken heeft?!

Wie kan me hiermee helpen?

:( :( :(

Verwijderd

Probeer om dan die sb live en die netwerkkaart er is uit te halen en dan kijken of hij nog steeds vastloopt.
of je zet de kaarten in een andere volgorde in je moederbord dat wil ook nog wel is helpen

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

Als ik het verhaal zo volg heb je een moederbord met amd chipset. Ik heb zelf ook een classic gehad met een amd chipset en die gaf de zelfde problemen als jij omschrijft.
De oplossing bij mij was het downloaden van de nieuwste amd agp driver. Toen liep hij niet meer vast.

En nog een linkje:
http://www.amd.com/products/cpg/bin/

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Pagina: 1