iPad scroll down knopje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:59

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op mijn iPhone met iOS 9.3 krijg ik als ik een lang topic bezoek en aan het scrollen ben rechts onderin netjes een knopje om direct naar beneden te gaan. Zo kom ik snel bij de laatste post.

Op mijn iPad is het echter een ander verhaal, daar verschijnt dan zelfde knopje niet en blijf ik maar eindeloos scrollen.

Het is een klein grijs pijltje wat in mijn scherm komt op de iPhone. Daar op drukken en je bent onderaan de pagina.

Zeker in lange topics mis ik zoiets op mijn iPad.

Is er een mogelijkheid om dit ook daar toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:51

crisp

Devver

Pixelated

Geen bug dus --> Mooie Features :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:31

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Snow_King schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:30:
Is er een mogelijkheid om dit ook daar toe te voegen?
Op jou iPad zal je waarschijnlijk standaard Device Grade B ("Grote tablets en netbooks (10" tot en met 15")') voor je neus krijgen en daarbij wordt het knopje niet getoond. Je kan weergave C of D wel forceren, maar het kan dan goed zijn dat de website niet meer op volledig scherm wordt weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
rens-br schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:59:
[...]

Op jou iPad zal je waarschijnlijk standaard Device Grade B ("Grote tablets en netbooks (10" tot en met 15")') voor je neus krijgen en daarbij wordt het knopje niet getoond. Je kan weergave C of D wel forceren, maar het kan dan goed zijn dat de website net meer op volledig scherm wordt weergegeven.
Aha, dat zou het kunnen zijn inderdaad. Het gaat om een iPad Air 2.

Maar ik denk dat met mij heel wat andere users het knopje erg fijn zouden vinden, vandaar deze vraag.

Forceren doe ik liever niet, want ik bezoek Tweakers vanaf mijn iPhone, iPad, Laptop en desktop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:55

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Forceren gaat per apparaat, dus dat kun je rustig doen. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Dirk schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:47:
Forceren gaat per apparaat, dus dat kun je rustig doen. :)
Aha, dat wist ik niet. Zal het sowieso eens testen.

Maar de Feature Request blijft wel staan. Het knopje om dus snel naar onderaan de pagina te gaan zou ook op een iPad erg fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:31

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Snow_King schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:18:
[...]

Maar de Feature Request blijft wel staan. Het knopje om dus snel naar onderaan de pagina te gaan zou ook op een iPad erg fijn zijn.
Zou dat ook een fijne feature vinden. Ik forceer op mijn T100 grade C, maar native zou dit natuurlijk veel mooier zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-10 21:01
Snow_King schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:18:
[...]

Vandaag hadden we een "Bug bash day" er was een bugje dat de scroll arrow over de UBB tools van een reactie heen viel waardoor deze lastig bruikbaar waren. Ik heb het gedrag van de knop daarop aangepast dat hij na 3 seconden na het scrollen uit fade. Daarbij heb ik hem ook direct op grade B (tablets) aan gezet. Vanaf de volgende release dus bruikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Inspector schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 18:15:
[...]

Vandaag hadden we een "Bug bash day" er was een bugje dat de scroll arrow over de UBB tools van een reactie heen viel waardoor deze lastig bruikbaar waren. Ik heb het gedrag van de knop daarop aangepast dat hij na 3 seconden na het scrollen uit fade. Daarbij heb ik hem ook direct op grade B (tablets) aan gezet. Vanaf de volgende release dus bruikbaar :)
Goed om te horen! Dan zie ik hem verschijnen. Hoe lang duurt een release bij jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:04

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Elke 3 weken, de laatste was 29 maart :)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspector
Oftewel volgende week dinsdag de 19e ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Bedankt, dan gaan we het zien volgende week dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Inspector schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 19:26:
Oftewel volgende week dinsdag de 19e ;)
Is de update al uit? Ik kan op de FP geen .Plan vinden.

Reden dat ik het vraag is dat ik het knopje nog niet zie :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het automatisch verbergen is iig wel gedaan. Weet je zeker dat je ver genoeg scrollt om 't te triggeren en kijk je niet te laat of 't icoontje ook echt is verschenen?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
Snow_King schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 09:01:
[...]

Is de update al uit? Ik kan op de FP geen .Plan vinden.

Reden dat ik het vraag is dat ik het knopje nog niet zie :'(
Er zijn twee aanpassingen gedaan. De eerste is dat het knopje nu verdwijnt na 3 sec niet scrollen. De tweede is dat het pijltje nu ook op grade B zichtbaar is.

Op welke "grade" bekijk je Tweakers? (Kun je hier zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Hero of Time schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 09:33:
Het automatisch verbergen is iig wel gedaan. Weet je zeker dat je ver genoeg scrollt om 't te triggeren en kijk je niet te laat of 't icoontje ook echt is verschenen?
Nee, hij verschijnt echt niet op mijn iPad Air 2.
Inspector schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 09:45:
[...]

Er zijn twee aanpassingen gedaan. De eerste is dat het knopje nu verdwijnt na 3 sec niet scrollen. De tweede is dat het pijltje nu ook op grade B zichtbaar is.

Op welke "grade" bekijk je Tweakers? (Kun je hier zien).
De grade zie ik niet, maar wel mijn User Agent:
Je user-agent string is: Mozilla/5.0 (iPad; CPU OS 9_3_1 like Mac OS X) AppleWebKit/601.1.46 (KHTML, like Gecko) Version/9.0 Mobile/13E238 Safari/601.1
Als ik hem forceer op Klein Tablet komt de knop er wel. Groot Tablet en Automatisch werken dus niet.

Wordt een iPad Air 2 als groot tablet gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
Snow_King schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 11:10:

Als ik hem forceer op Klein Tablet komt de knop er wel. Groot Tablet en Automatisch werken dus niet.

Wordt een iPad Air 2 als groot tablet gezien?
Ja, je iPad Air 2 wordt in landscape onder grote tablets geschaard (grade B ) en in portrait op kleine tablets (grade C). Hierbij zou bij beide het pijltje moeten verschijnen. Ik zal het eens testen op onze iPads want op mijn desktop werkt het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb hier een iPad Retina (das de 4 iirc) en die staat op Desktop ingesteld. Kan immers prima met dat ding.
Helaas, dan geen scroll down knopje. Maar bij elke andere instelling (tablets, smartphone) die ik probeer wel. Dus dan is nu de vraag: is het nu nog steeds een feature, of inmiddels een bug? ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Eagle, waarom zou de desktop weergave (die jij zelf forceert) een scroll knopje moeten krijgen? Sluit dan gelijke een toetsenbord op je iPad aan zodat je een home en end toets hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
The Eagle schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 19:41:
Ik heb hier een iPad Retina (das de 4 iirc) en die staat op Desktop ingesteld. Kan immers prima met dat ding.
Helaas, dan geen scroll down knopje. Maar bij elke andere instelling (tablets, smartphone) die ik probeer wel. Dus dan is nu de vraag: is het nu nog steeds een feature, of inmiddels een bug? ;)
In heb nog even getest. In landscape geen knopje, in portrait wel.

Ik mis hem persoonlijk dus nog in landscape mode. Die gebruik ik zelf eigenlijk altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Snow_King schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 22:25:
[...]

In heb nog even getest. In landscape geen knopje, in portrait wel.

Ik mis hem persoonlijk dus nog in landscape mode. Die gebruik ik zelf eigenlijk altijd.
En wat krijg je nou bij http://tweakers.net/devicedetect te zien? Verandert er bijvoorbeeld iets als je tussen automatisch en "weergave voor grote schermen" schakelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Hero of Time schreef op woensdag 27 april 2016 @ 00:14:
[...]

En wat krijg je nou bij http://tweakers.net/devicedetect te zien? Verandert er bijvoorbeeld iets als je tussen automatisch en "weergave voor grote schermen" schakelt?
Tot en met grote tablets werkt het wel, maar bij automatisch alleen in portrait mode.

Bij bijvoorbeeld grote tablets werkt nu beide situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat is niet wat ik vroeg. Zie je visueel de pagina veranderen van uiterlijk als je tussen de twee opties wisselt, en dan zonder je scherm heen en weer te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Hero of Time schreef op woensdag 27 april 2016 @ 01:00:
Dat is niet wat ik vroeg. Zie je visueel de pagina veranderen van uiterlijk als je tussen de twee opties wisselt, en dan zonder je scherm heen en weer te draaien.
Ah, zo! Ja. Als ik op grote tablets forceer is de pagina veel meer gecentreerd dan wanneer deze op automatisch staat.

Een nieuwsartikel op de FP staat bijv in het midden evenals de reacties er onder.

In het geval van Automatisch staat het links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nou, daar heb je dus je antwoord. Je tablet wordt bij automatisch niet ingedeeld als tablet, maar desktop vanwege de resolutie. Of je doet nog iets anders met de user agent die je browser stuurt.
Je wordt herkend als:
  • Browser-id: opera,12.1:linux
  • Browser: Opera 12.1
  • Platform: Linux
  • Mobile device: NEE
  • Javascript: JA
Bij het dik gedrukte staat vast 'NEE' ipv 'JA', correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hero of Time schreef op woensdag 27 april 2016 @ 09:56:
Nou, daar heb je dus je antwoord. Je tablet wordt bij automatisch niet ingedeeld als tablet, maar desktop vanwege de resolutie. Of je doet nog iets anders met de user agent die je browser stuurt.

[...]

Bij het dik gedrukte staat vast 'NEE' ipv 'JA', correct?
Daar doen wij helemaal niets mee hoor Hero ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik twijfelde al, aangezien er met CSS niet direct onderscheid gemaakt kan worden daarop. Je kan alleen selecties maken op basis van resolutie. Maar het kon zijn dat er iets met javascript gedaan werd om dingen af te vangen, maar niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hero of Time schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 20:27:
Eagle, waarom zou de desktop weergave (die jij zelf forceert) een scroll knopje moeten krijgen? Sluit dan gelijke een toetsenbord op je iPad aan zodat je een home en end toets hebt. ;)
Omdat ik op een tablet graag net zo lees als op een desktop :) Zie het maar als een gewone monitor. Is ook 4x3 ;)

En vwb die home en end toets: ik wil echt al jaren ook op de desktop en met name op een laptop een knopje dat ineens helemaal naar beneden scrollt. Toen de ipad kwam werd dat alleen maar sterker. Dus nu wil ik dat ding ook gewoon op de iPad. En ik heb hem op beiden nog niet ;)

Bovendien: wist je dat Dell zijn laptops tegenwoordig niet meer met een fysieke home en end knop uitrust? Zit onder een Fn combi :') Reteirritant. En kijk maar eens naar de verhouding desktops / laptops / tablets...desktops verliezen terrein.

Kortom: fix dat knopje gewoon overal en denk alsjeblieft niet dat het handig is als een devver beslist wanneer het handig is voor een user. Als ICT voor business gaat besluiten, dat gaat altijd mis ;)

Mijn voorstel: gewoon oval beschikbaar maken. Je hoeft het niet te gebruiken, maar het kan dan wel :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat weerhoud jou om het met custom css er toch in te zetten? Je kan het zo opvragen en alle code voor die knop is al geladen, je hoeft 'm alleen maar zichtbaar te maken bij de desktop weergave. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hero of Time schreef op woensdag 27 april 2016 @ 12:55:
Wat weerhoud jou om het met custom css er toch in te zetten? Je kan het zo opvragen en alle code voor die knop is al geladen, je hoeft 'm alleen maar zichtbaar te maken bij de desktop weergave. ;)
Die knop wordt met javascript gegenereerd, en is dus pas vanaf grade B ook daadwerkelijk aanwezig..

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ja, dat bedacht ik mij later pas. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

En ik vertik het om CSS te gebruiken - ook omdat ik daar totaal geen ervaring mee heb.
Beetje van de zotte dat de mogelijkheid overal geboden wordt behalve op de desktop, want daar heb je een home en end knop. Als je een FYSIEKE desktop met los keyboard hebt wel ja. In alle andere gevllen niet en is dat ding dus gewoon handig.

Pagina: 1