Vraag

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 22:35
Dag ;ensen

Ik heb vqnnqcht een updqte gedqqn op ;4n :qcbook Pro uit 2015 en nu blijkt dqt ;ijn toetsenbord hele;qql niet ;eer goed zerkt< Ik heb voorlopig geen qndere pc ter beschikking en qqngewien ik totqql niet kqn typen op qwerty nooit geleerd = ik gq ervqnuit dqt dqt o; 22n of qndere biwqrre reden o;gezisseld is< En ik ;oet typen qqn een pqper heb ik nu dus nogql een serieus problee;

Zeet ie;qnd hoe ik dit kqn fixen zqnt op dewe ;qnier is ;4n lqptop totqql zqqrdeloos< Ik hoop dqt ie;qnd ;e kqn helpen en dqt dit leesbqqr is...

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

Beste antwoord (via Lothiriel op 12-04-2016 08:30)

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 02:04
Systeemvoorkeuren -> toetsenbord ->indeling

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
supersnathan94 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 08:25:
Ha, bedankt :9. Beetje dom van me, had er al naar gekeken en stond op Nederlands en dacht ja dat staat juist. Niet aan gedacht dat dat dan QWERTY ipv AZERTY is.

Wel vreemd dat Apple eventjes m'n instellingen wijzigt bij het doen van een update :X. Ook m'n taalinstellingen zijn veranderd zag ik.

Alsnog bedankt. Kan ik verder schrijven aan m'n paper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Wat ik me overigens afvraag is waarom ze nou per se die a en q om willen wisselen. Net als qwertz. Waarom? Dat leestekens enzo op andere plekken zitten okee, maar waarom nou gewoon hele normale letters als A,Q,Z,Y en M verplaatsen? Toetsenbord wordt dan er direct nutteloos als je dit dus een keer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Letters tot daar aan toe, maar ook de cijfers onder de SHIFT toets zetten is pas irritant. Vooral als er dus cijfers in wachtwoorden zitten en je niet kunt zien of je nu op NL of BE toetsenbord zit bij het aanloggen op een Remote Desktop connectie van een klant. Veel geblokkeerde accounts gehad op die manier.

Signature van nature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:14

nelizmastr

Goed wies kapot

Ja, in Nederland gebruiken we VS-Intl indeling en die is Qwerty, dus goed oppassen dat je hem op Belgische indeling zet ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
Wel, ik had inderdaad geluk dat ik m'n wachtwoord niet meer moest ingeven, want dat zou een probleem zijn geweest. Heb een heel lang en ingewikkeld wachtwoord, en typ het meer uit gewoonte juist dan dat ik erover nadenk. Probeer dat maar eens te typen zonder te weten wat je eigenlijk bezig bent :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Hahahahaha, sorry maar ik heb in tijden niet zo gelachen om een topic. Eerst die omschrijving en dan zie je vervolgens het bericht dat je schrijft. Hilarisch. No offence. :D

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
@r!k schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:48:
Hahahahaha, sorry maar ik heb in tijden niet zo gelachen om een topic. Eerst die omschrijving en dan zie je vervolgens het bericht dat je schrijft. Hilarisch. No offence. :D
Geen erg hoor :D. Nu ik erover nadenk was het ook wel grappig. Alleen even in paniek want had veel werk voor de boeg vandaag en geen andere computer :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:47
supersnathan94 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:57:
Wat ik me overigens afvraag is waarom ze nou per se die a en q om willen wisselen. Net als qwertz. Waarom? Dat leestekens enzo op andere plekken zitten okee, maar waarom nou gewoon hele normale letters als A,Q,Z,Y en M verplaatsen? Toetsenbord wordt dan er direct nutteloos als je dit dus een keer hebt.
Toetsenbord indelingen gaan volgens mij naar gebruik en opeenvolging van letters. Andere taal, dus ander gebruik.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Ja dat snap ik wel, maar ik kan me niet voorstellen dat de Q in het frans zoveel meer gebruikt wordt dan de A. net als dat de Y echt niet vaker gebruikt wordt dan de Z in het Duits. Duits bestaat zo'n beetje uit de letter Z.

Ik snap het principe wel (daarom is Dvorak in het leven geroepen), maar ik de uitwerking in Europa is nogal drama. We hebben hier tientallen verschillende keyboard layouts in een vrij klein gebied. Erg jammer om het zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
supersnathan94 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:19:
Ja dat snap ik wel, maar ik kan me niet voorstellen dat de Q in het frans zoveel meer gebruikt wordt dan de A. net als dat de Y echt niet vaker gebruikt wordt dan de Z in het Duits. Duits bestaat zo'n beetje uit de letter Z.

Ik snap het principe wel (daarom is Dvorak in het leven geroepen), maar ik de uitwerking in Europa is nogal drama. We hebben hier tientallen verschillende keyboard layouts in een vrij klein gebied. Erg jammer om het zo te zien.
Ik schrijf heel vaak in het Frans en de Q gebruik je constant hoor :). Denk alleen maar al aan het woordje "que" wat je overal tussengooit. Neemt niet weg dat je de klinkers sowieso nog veel meer nodig hebt.

Is inderdaad wel zonde die fragmentatie, al is het maar omdat ik totaal niet op qwerty kan typen :+. Al helemaal niet als ik niet eens kan zien wat ik typ. Ik heb al paar keer overwogen om een Nederlandse versie te kopen maar ik ben zo gewend aan azerty en kan er zonder nadacht op typen dat ik geen zin heb om te wennen aan qwerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:14

nelizmastr

Goed wies kapot

Wij Nederlanders verdwalen weer op een Azerty haha. Ieder zo zijn gewoontes.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1