Hallo allemaal, Ik ben van plan mijn PC met een i5 2500k OC'd te vervangen met een Skylake PC. Ik heb zelf al onderdelen samengesteld en denk ik dat alles compatibel is met elkaar en snel genoeg is om de PC ook een beetje 'future proof' te maken. Ik zelf al een GTX 980TI in huis en 2 SSD's dus opslag en een GPU hoeft niet gekocht te worden.
Dit word de eerste keer dat ik zelf een PC ga bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Grafisch zware games op Ultra kunnen draaien, After Effects en Photoshop, 3d en video rendering en webdesign.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. €800
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2x OCZ SSD
2x 1440p monitor
GTX 980 Ti
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb ervoor gekozen om een voeding van 850 watt te nemen, omdat ik in te toekomst misschien een tweede videokaart ga toevoegen en/of ga overclocken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag een stille en koele PC. Daarom heb ik gekozen voor de Define S + een mooi uiterlijk.
Ga je overklokken?
Grote kans van wel, daarom voor de Scythe Mugen 4 gekozen.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij nog tips of verbeteringen kunnen geven op deze build. En of alles wel past, of dat ik ergens op moet letten omdat dit mijn eerste build 'from scratch' word.
Ik heb zelf ook nog 1 vraag:
Wat is het verschil tussen 2133mhz of 3000mhz RAM? Op internet kan ik er weinig informatie of benchmarks over vinden.
Dit word de eerste keer dat ik zelf een PC ga bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Grafisch zware games op Ultra kunnen draaien, After Effects en Photoshop, 3d en video rendering en webdesign.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. €800
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2x OCZ SSD
2x 1440p monitor
GTX 980 Ti
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb ervoor gekozen om een voeding van 850 watt te nemen, omdat ik in te toekomst misschien een tweede videokaart ga toevoegen en/of ga overclocken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 346,80 | € 346,80 |
1 | Asus Z170 PRO GAMING | € 142,95 | € 142,95 |
1 | Fractal Design Define S | € 75,- | € 75,- |
1 | Scythe Mugen 4 | € 35,95 | € 35,95 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 80,95 | € 80,95 |
1 | Seasonic M12II Evo 850W | € 115,95 | € 115,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 797,60 |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag een stille en koele PC. Daarom heb ik gekozen voor de Define S + een mooi uiterlijk.
Ga je overklokken?
Grote kans van wel, daarom voor de Scythe Mugen 4 gekozen.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij nog tips of verbeteringen kunnen geven op deze build. En of alles wel past, of dat ik ergens op moet letten omdat dit mijn eerste build 'from scratch' word.
Ik heb zelf ook nog 1 vraag:
Wat is het verschil tussen 2133mhz of 3000mhz RAM? Op internet kan ik er weinig informatie of benchmarks over vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door hotfrost op 12-04-2016 02:07 ]