SSD zichtbaar, maar niet formatteerbaar :(

Pagina: 1
Acties:

• joost18
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
Beste Tweakers,

Mijn ssd is onlangs overleden.
Ik had nog een 256gb mSata liggen die niet gebruikt werd dus dacht die via een 2,5 inch naar msata adapter wel zou kunnen installeren (heb alleen M.2 en 2,5").

Nu loop ik tegen een probleem aan met de schijf:
In diskpart wordt de schijf gewoon gezien en bij apparaatbeheer staat hij gewoon en werkt hij correct.
Dus ik naar computer management --> device management.
Daar staat de schijf ook bij, maar dan als "unknown" en "not initialized".
Alleen als ik de schijf wil initializen, krijg ik een 'Incorrect Function' melding.
(bij MBR als GPT)

Geen idee waarom maar het duurt in Diskpart ongebruikelijk lang voordat het select disk commando is uitgevoerd.

Nu vraag ik me af of iemand weet hoe ik dit kan oplossen?
Ik werk op een thinkpad t440p. De SSD is een SK Hynix SH920 en is aangesloten via een mSata --> USB adapter (die overigens op andere msata's gewoon werkt).

Afbeeldingslocatie: http://i1276.photobucket.com/albums/y479/jooost18/Mobile%20Uploads/1460414001761-523703495_zpsmxaplmj4.jpg

Dit is de foutmelding die ik vind, ik weet alleen niet wat ik ermee aan moet, ben aant zoeken...

Afbeeldingslocatie: http://i1276.photobucket.com/albums/y479/jooost18/Mobile%20Uploads/1460414452207785358502_zpsgtwrdawx.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door joost18 op 12-04-2016 01:00 ]

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:17

Nobby

Nuts!

Hoe is de disk aangesloten? BIOS update misschien?

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• joost18
BIOS update al gedaan.
Hij is via een msata usb 3.0 adapter aangesloten.
Dat zou overigens geen probleem moeten zijn, vandaag nog met dezelfde adapter bij een andere SSD initialize disk gedaan.

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:17

Nobby

Nuts!

Sorry, niet goed gelezen.

Kan je de SK Hynix SH920 op een andere machine proberen? Eventueel de firmware van de Hynix op de andere machine upgraden en dan weer proberen?

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• joost18
Ik heb helaas geen andere machine met msata slot :(

Ik zal nog eens rondvragen, ik liep ook al tegen problemen aan als ik boot cd tools wilde gebruiken omdat ze de ssd niet konden vinden via de USB adapter.

Iemand andere suggesties?

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-01 16:41

TommyGun

Stik er maar in!

Iet als "EaseUS Partition Master" proberen?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Pagina: 1