Toon posts:

internetverbinding niet ok

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey, kan iemand mij helpen met het volgend probleem:

na een verbinding te hebben met 56K modem met internet knalt die er na 2 min vanaf.

de telefoonlijn is goed, de modem is ook goed

iemand een oplossing?

ron.

Verwijderd

Lijkt erop dat je de optie "verbinding automatisch verbreken" aan hebt staan, die vind je bij Internetopties.
Welke OS draai je eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
windows 98.

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Misschien heb je de optie "ophangen na verzenden van e-mail" aanstaan? Staat ergens in outlook in opties.

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Verwijderd

Topicstarter
heb geen outlook aanstaan.

Verwijderd

Heb ik ook gehad , nooit weten op te lossen , toen heb ik maar kabel genomen.

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:32

Xoverride

sabai sabai

als je alles hebt geprobeerd ..

dus ook gewoon een tijdje aan laten staan en geen inet explorer aangezet (i.v.m. auto disconnect)

probeer je modem eens te verwijderen en dan opnieuw opstarten en weer te configgen..

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:41
Op zaterdag 23 juni 2001 18:07 schreef minipolopikoler het volgende:
Heb ik ook gehad , nooit weten op te lossen , toen heb ik maar kabel genomen.
LOL kewle oplossing :) :)

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ej, je topic is ff gemoved naar -> [url="/listtopics.php/4"]Internet & Telefonie[/url] ;)

• KaliBaba
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 23:54
Misschien ligt het aan de provider :? of misschien tóch aan de kabel :? of misschien neemt er iemand de telefoon ergens in huis op ofzo, dan kapt ie ermee >:)

'Ow menneke. Als je alle verschillen tussen mensen en zagen op zou moeten schrijven, da's niet te doen...'

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:54
sluit eens echt alle programma's af; dus met ctrl alt del alles suiten behalve explorer en systray. als je dan verbinding maakt en verder niets doet... Als je verbinding danwel blijft staan is er waarschijnlijk iets dat je verbinding breekt (software)
Als je toch verbroken wordt, zet dan eens een ping sessie aan : ping -t ip
wordt ie dan niet verbroken, dan verbreekt ie misschien de verbinding als die te lang idle is.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op zaterdag 23 juni 2001 17:45 schreef ronald81 het volgende:
na een verbinding te hebben met 56K modem met internet knalt die er na 2 min vanaf.
Als bovenstaande adviezen niet helpen, dan kun je even kijken of wisselgesprek aan staat. Zet in dat geval de prefix #43* voor het telefoonnummer van je provider.

Verder is het mogelijk dat de DTR even wegvalt. Zet je 25e register wat hoger. Dit doe je door bij de initialisatiestring bij je modemsettings de string S25=15 (of meer dan 15) toe te voegen.

Ook is het nog mogelijk dat je modem hardwarematig de verbinding wil verbreken. Je kunt dan de volgende string aan je initialisatiestring toevoegen:
- Escom modems S39=0
- Cirrus S90=0
- De rest: S19=0 of \T0 (de digit na de T is dus een nul en geen O) :)

En als niets meer werkt voeg je \N0\G0 toe aan de string. Dan ben je al je snelheid kwijt, maar dan heb je de meeste kans dat het werkt.

Laat even weten of dit alles geholpen heeft :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ken m....
probeer maar een ander modem :(
Pagina: 1