Hey,
Laat ik beginnen met te zeggen dat ik een basis kennis heb van databases en de structuur daarvan. Ik ben bezig als hobby projectje een database te maken voor een spel (Black Desert Online) waarmee ik het volgende wil bereiken:
1. Selecteren van een recept, aangeven hoeveel ik van dat specifieke recept wil hebben.
2. Het weergeven van een "boodschappenlijst" voor dat specifieke recept en hoe je de ingrediënten verkrijgt.
Het probleem is dat een recept uit meerdere "subrecepten" kan bestaan.
Voorbeeld:
Sute Tea
1x Salt
3x Milk
3x Butter
Shaking 1x Salt en 1x Cream
Cream = Shaking 1x Melk en 1x Sugar
2x Tea With Fine Scent
14x Mineral Water
6x Cooking Honey
8x Roses
8x Fruit
Ik heb nu drie tabellen:
1. De "verkrijgingmethode" tabel
Hier staat bijvoorbeeld SHAKING, COOKING VENDOR, COOKING etc. in. Weinig interessant, maar handig om te kunnen selecteren.
2. Recepten tabel
Hier staat de naam van het recept, het effect (bijvoorbeeld 8% exp voor 60 min) en ingrediënt 1- 5 + aantal ingrediënt 1-5 in.
3. Ingrediënten tabel
Hier staan de simpele losse ingrediënten in zoals Sugar, Salt etc. waar je dit ingrediënt kunt krijgen. Maar ook staat hier bijvoorbeeld Butter in wat zowel een recept als een ingredient is. Butter staat dus ook in de receptentabel.
Hiermee lijkt me de structuur zoals het is.
Mijn vraag is nu:
Hoe (Query?, Form? ) krijg ik nou iets voor mijn neus waar ik een recept kan selecteren, een aantal kan ingeven en dat er dat een mooie boodschappenlijst verschijnt.
Dus bijvoorbeeld 2x Sute Tea =
2x Salt
6x Milk
6x Butter (Shaking 1x Salt and 1x Cream)
6x Salt
6x Cream (Shaking 1x Milk and 1x Sugar)
6x Melk
6x Sugar
4x Tea with Fine Scent (7x Mineral water, 4x Cooking Honey, 4x Rose, 4x Fruit)
28x Mineral Water
12x Cooking Honey
16x Rose
16x Fruit
Heeft iemand van jullie een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen of dat ik de database structuur anders moet maken?
Alvast bedankt.
Laat ik beginnen met te zeggen dat ik een basis kennis heb van databases en de structuur daarvan. Ik ben bezig als hobby projectje een database te maken voor een spel (Black Desert Online) waarmee ik het volgende wil bereiken:
1. Selecteren van een recept, aangeven hoeveel ik van dat specifieke recept wil hebben.
2. Het weergeven van een "boodschappenlijst" voor dat specifieke recept en hoe je de ingrediënten verkrijgt.
Het probleem is dat een recept uit meerdere "subrecepten" kan bestaan.
Voorbeeld:
Sute Tea
1x Salt
3x Milk
3x Butter
Shaking 1x Salt en 1x Cream
Cream = Shaking 1x Melk en 1x Sugar
2x Tea With Fine Scent
14x Mineral Water
6x Cooking Honey
8x Roses
8x Fruit
Ik heb nu drie tabellen:
1. De "verkrijgingmethode" tabel
Hier staat bijvoorbeeld SHAKING, COOKING VENDOR, COOKING etc. in. Weinig interessant, maar handig om te kunnen selecteren.
2. Recepten tabel
Hier staat de naam van het recept, het effect (bijvoorbeeld 8% exp voor 60 min) en ingrediënt 1- 5 + aantal ingrediënt 1-5 in.
3. Ingrediënten tabel
Hier staan de simpele losse ingrediënten in zoals Sugar, Salt etc. waar je dit ingrediënt kunt krijgen. Maar ook staat hier bijvoorbeeld Butter in wat zowel een recept als een ingredient is. Butter staat dus ook in de receptentabel.
Hiermee lijkt me de structuur zoals het is.
Mijn vraag is nu:
Hoe (Query?, Form? ) krijg ik nou iets voor mijn neus waar ik een recept kan selecteren, een aantal kan ingeven en dat er dat een mooie boodschappenlijst verschijnt.
Dus bijvoorbeeld 2x Sute Tea =
2x Salt
6x Milk
6x Butter (Shaking 1x Salt and 1x Cream)
6x Salt
6x Cream (Shaking 1x Milk and 1x Sugar)
6x Melk
6x Sugar
4x Tea with Fine Scent (7x Mineral water, 4x Cooking Honey, 4x Rose, 4x Fruit)
28x Mineral Water
12x Cooking Honey
16x Rose
16x Fruit
Heeft iemand van jullie een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen of dat ik de database structuur anders moet maken?
Alvast bedankt.
Xbox Live: Ofthewell NL