Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• MartijnRGS
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-09-2024
De afgelopen tijd zit ik me behoorlijk te ergeren aan de grootte van de Facebook app en de aparte Messenger app die je nodig hebt om gebruik te kunnen maken van alle functies die op de desktop aangeboden worden. Het is groot, werkt niet altijd even snel, gebruikt veel batterij en kan dus veel lichter. Als ik het niet nodig zou hebben zou ik het er allang af hebben gegooid, maar helaas heb ik het nodig (zakelijk).

Nu kijk ik al een tijdje naar alternatieven en heb er een aantal gevonden met vele lovende kritiek. De zogenaamde Facebook Wrappers die de mobiele site in een simpele lichtgewicht app stopt. Ziet er uit als een goed alternatief. Maar om de een of andere reden ben ik huiverig om er een te installeren en het uit te proberen. En wel om de volgende reden. Is het mogelijk voor zo'n wrapper om mijn inloggegevens te stelen, oftewel om erachter te komen waarmee ik inlog? En dan doel ik op apps zoals Metal for Facebook en Swipe for Facebook. Graag hoor ik jullie mening hierover en of ik zoiets veilig kan gebruiken. Heb op Google niet veel informatie hierover kunnen vinden, eigenlijk helemaal niets.

Alle reacties

• VanStino
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-11 19:43
Ik denk dat deze ideaal is voor jou. :)

Google Play: Tinfoil for Facebook

Gebruik ik al een tijdje en lijkt me perfect veilig. Misschien iemand met wat meer kennis ter zake die hierover nog zijn mening kan bieden, maar het zou me sterk lijken dat zodanig veel populaire apps op de play store zouden kunnen overleven voor een zo lange tijd terwijl ze je inloggegevens stelen.

• MartijnRGS
VanStino schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:08:
Ik denk dat deze ideaal is voor jou. :)

Google Play: Tinfoil for Facebook

Gebruik ik al een tijdje en lijkt me perfect veilig. Misschien iemand met wat meer kennis ter zake die hierover nog zijn mening kan bieden, maar het zou me sterk lijken dat zodanig veel populaire apps op de play store zouden kunnen overleven voor een zo lange tijd terwijl ze je inloggegevens stelen.
Daar heb je een goed punt. Tinfoil is alleen helaas gestopt met de development dus zal verouderen lijkt mij? Maar goed, wat ik ervan begrijp is dat je inlogt op de website van Facebook en dat de wrapper hier niets van doen mee heeft. Kan iemand dit bevestigen?

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-11 22:59
Ik heb zelf lang Tinfoil gebruikt en ben een aantal maanden geleden overgestapt naar Folio. Zowel omdat FB te veel permissies vroeg en batterij verbruikte.

Een FB wrapper is de mobiele Facebook website 'wrapped' in een applicatie. De app heeft dus volledige controle over de webbrowser in de app waarin de mobiele website draait. Dit maakt het inderdaad mogelijk om inloggegevens buit te maken, aangezien apps in deze browser code kunnen uitvoeren.

Veel FB wrappers zijn overigens open source, dus je kan de broncode bekijken en de app eventueel zelf compileren (zowel Tinfoil als Folio).

[ Voor 6% gewijzigd door P1nGu1n op 12-04-2016 15:41 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:41

BCC

Waarom open je hem niet gewoon in je browser? Of maak je veel gebruik van notificaties/messages?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-11 14:50
BCC schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:47:
Waarom open je hem niet gewoon in je browser? Of maak je veel gebruik van notificaties/messages?
Dat werkt goed. Als je Chrome gebruikt dan krijg je ook gewoon notificaties, erg handig. Alleen het toevoegen van foto's vond ik lastig met de mobiele site, en het toevoegen van filmpjes kan niet (rechtstreeks). Verder werkt het heel goed.

http://serve.infoteur.nl

• MartijnRGS
BCC schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:47:
Dat is ook een goede optie en zoals hierboven aangegeven werken de notificaties ook heb ik gelezen. Wel moet je dan de browser open houden dus een wrapper lijkt mij haast het makkelijkst. Ik ga er nog even over na denken en het een en ander uitproberen. Ben vanmiddag een stukje tegengekomen dat het voor wrappers niet mogelijk is om je inlog gegevens te achterhalen omdat ze simpelweg gebruik maken van de Facebook API en het niet mogelijk is om van de Facebook site je wachtwoord je stelen (tenzij je natuurlijk een key logger gebruikt). Dus het zou in theorie aardig veilig moeten zijn... Wel een goede tip om de source te bekijken mits dat openbaar is. Thnx allemaal, tips of aanvullende informatie zijn nog steeds welkom!

Edit: Swipe for Facebook moet ook een erg mooie zijn. Misschien dat ik deze ga uitproberen, nog even verder inlezen en het een en ander proberen met de mobiele web versie.

[ Voor 8% gewijzigd door MartijnRGS op 12-04-2016 19:33 ]

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-11 14:50
Je hoeft de browser niet open te houden om notificaties te ontvangen. Succes met je keuze.

http://serve.infoteur.nl

Pagina: 1