Hi,
Ik wil zelf mijn websites gaan hosten en heb hiervoor 2 servers aangeschaft. Nu ben ik nog opzoek naar een mogelijkheid om deze aan te sluiten op internet. Ik zit te dubben tussen 2 opties:
1. Colocation bij een datacenter
Voordelen:
- 100 mbit uplink
- D-Dos bescherming
- Airco voor mijn servers
Nadelen:
- Amperes zijn duur
- U's zijn duur
- Ip adressen zijn duur
- Als er iets aan de hand is moet je een eind rijden
2. Hosting bij Ziggo Connect MKB
Voordelen:
- Als er iets aan de hand is ben je er gelijk bij
- 5 ip adressen
- Genoeg ruimte
- Stroom verbruik is goedkoper (kost me zelfs niets)
Nadelen:
- Maximaal 40 mbit uplink
- Mogelijk stabiliteit, al heb ik nog maar 1x in mijn leven even zonder internet gezeten door Ziggo.
- Geen airco voor mijn servers
Nu neig ik er heel erg naartoe om gewoon thuis te gaan hosten, met maximaal 5 mbyte/sec kunnen mijn gebruikers sneller hun content downloaden dan de huidige oplossing via Azure Storage Blob. Maar als ik naar de toekomst ga kijken kan ik niet goed inschatten of deze oplossing voldoende is.
Hoe denken jullie hierover, is 40 mbit genoeg voor een bedrijfs- website en wat webtools te hosten en te kunnen opboxen tegen services als Azure?
Zijn er nog meer nadelen die ik over het hoofd zie?
Ik heb al hard op internet gezocht maar kan weinig vinden over dit onderwerp vandaar een nieuw topic ervoor.
Ik wil zelf mijn websites gaan hosten en heb hiervoor 2 servers aangeschaft. Nu ben ik nog opzoek naar een mogelijkheid om deze aan te sluiten op internet. Ik zit te dubben tussen 2 opties:
1. Colocation bij een datacenter
Voordelen:
- 100 mbit uplink
- D-Dos bescherming
- Airco voor mijn servers
Nadelen:
- Amperes zijn duur
- U's zijn duur
- Ip adressen zijn duur
- Als er iets aan de hand is moet je een eind rijden
2. Hosting bij Ziggo Connect MKB
Voordelen:
- Als er iets aan de hand is ben je er gelijk bij
- 5 ip adressen
- Genoeg ruimte
- Stroom verbruik is goedkoper (kost me zelfs niets)
Nadelen:
- Maximaal 40 mbit uplink
- Mogelijk stabiliteit, al heb ik nog maar 1x in mijn leven even zonder internet gezeten door Ziggo.
- Geen airco voor mijn servers
Nu neig ik er heel erg naartoe om gewoon thuis te gaan hosten, met maximaal 5 mbyte/sec kunnen mijn gebruikers sneller hun content downloaden dan de huidige oplossing via Azure Storage Blob. Maar als ik naar de toekomst ga kijken kan ik niet goed inschatten of deze oplossing voldoende is.
Hoe denken jullie hierover, is 40 mbit genoeg voor een bedrijfs- website en wat webtools te hosten en te kunnen opboxen tegen services als Azure?
Zijn er nog meer nadelen die ik over het hoofd zie?
Ik heb al hard op internet gezocht maar kan weinig vinden over dit onderwerp vandaar een nieuw topic ervoor.