GPU upgrade dell precision

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• oduig007
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-04-2025
beste tweakers,
ik heb laatst een dell precision 690 gekregen met windows 10 er op, en ik zou er graag wat games mee willen spelen voor niet al te hoge prijs. spellen zoals: CS:GO, team fortrest, Rocket League en trackmania 40-60 FPS low-normal settings zijn prima, de specs zijn:

cpu: 2x Dual-core Intel® Xeon® 5100 series processors

ram: 4gb

gpu: nvidia quadro fx 1700 512 MB

de site waar ik deze info van heb: http://www.dell.com/downl.../en/spec_precn_690_en.pdf
ook staat dit er op:

Graphics: Support for PCI Express x16 graphics cards up to 150 watts and with up to 512MB graphics memory including: NVIDIA Quadro® FX 4500; NVIDIA Quadro® FX 3500; ATI FireGL 7200; NVIDIA Quadro® FX 3450; NVIDIA Quadro® FX550; ATI™ FireGL™ V3400; NVIDIA Quadro® NVS 285; All graphics cards support dual monitor configurations; SLI (Scalable Link Interface) and Quad Monitor options available via optional dual graphics riser card available in the 1KW chassis at the time of system purchase. SLI and Quad Monitor configurations available with select graphics cards

hier staat dat er alleen quadro's in kunnen?? :?

maar ook heb ik gelezen (op de dell community site) http://en.community.dell....desktop/f/3514/t/19518173 dat er een gtx 550 ti in kan. ik kom er niet uit of dit juist is? en zijn er mischien betere gpu's voor die pc?
er staat ook op dat alle gpu's die PCI Express 2.0 x16 en onder de 150 wat er in kunnen.

wat is jullie advies voor een videokaart? en wat kan er in en wat niet? ik kom er zelf niet uit.

ps: 2e hands kopen heb ik geen probleem mee.

alvast heel erg bedankt. _/-\o_

Beste antwoord (via oduig007 op 17-04-2016 20:31)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:01

Nemesizz

Untouchable

Die support list is meer een lijstje van kaarten die gesupport worden en werken (soort QVL).
Andere kaarten kunnen wel werken, maar niet gegarandeerd, en als je dan problemen hebt kun je niet bij Dell aankloppen van "hij doet het niet!".

Die 512MB limiet die ze aangeven komt denk ik omdat ten tijde dat die betreffende kaarten uitkwamen 512MB ongeveer het hoogste was wat er toen te krijgen was. Wil niet zeggen dat kaarten met 1 of 2GB niet werken.

Denk dat een kaart uit de GeForce 500 serie wel moet werken, misschien 600 ook nog wel.
Nieuwere kaarten is soms een BIOS update nodig en die zijn er vaak niet voor oudere systemen (althans, niet een update die het probleem oplost van modernere videokaarten) *voordat iemand begint te roepen van "Radeon 7950! of Radeon 280!" erg erg grote kans dat die niet werken*.

[ Voor 6% gewijzigd door Nemesizz op 12-04-2016 10:25 ]

Alle reacties

Verwijderd

Er wordt niet bevestigd dat de GTX 550/560Ti daadwerkelijk werkt.

Uit het verhaal van Dell maak ik op dat videokaarten tot 150w en tot 512MB worden ondersteunt.

Acties:
  • Beste antwoord

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Die support list is meer een lijstje van kaarten die gesupport worden en werken (soort QVL).
Andere kaarten kunnen wel werken, maar niet gegarandeerd, en als je dan problemen hebt kun je niet bij Dell aankloppen van "hij doet het niet!".

Die 512MB limiet die ze aangeven komt denk ik omdat ten tijde dat die betreffende kaarten uitkwamen 512MB ongeveer het hoogste was wat er toen te krijgen was. Wil niet zeggen dat kaarten met 1 of 2GB niet werken.

Denk dat een kaart uit de GeForce 500 serie wel moet werken, misschien 600 ook nog wel.
Nieuwere kaarten is soms een BIOS update nodig en die zijn er vaak niet voor oudere systemen (althans, niet een update die het probleem oplost van modernere videokaarten) *voordat iemand begint te roepen van "Radeon 7950! of Radeon 280!" erg erg grote kans dat die niet werken*.

[ Voor 6% gewijzigd door Nemesizz op 12-04-2016 10:25 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik had een precision t5400, daar werkte een gtx 670 prima in.

specs

• oduig007
:) ik krijg net van mn oom te horen dat hij nog een videokaart had liggen, de GTX 550 ti !

zaterdag ga ik hem ophalen, kan ik hem er dan indoen en drivers instaleren en dan kijken of hij het doet?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je doet hem erin, en dan doet ie het...of niet.

Als hij het doet (zal wel, maar je weet maar nooit), dan kan je de drivers installeren (of je laat windows even zoeken, die is daar ook goed in).
Als die het niet doet...dan kan je weinig, ook geen drivers installeren want je ziet niets.

Wel een heel zwak kaartje, dus erg veel gaming kan je er nog niet mee, maar ik zou dan gewoon afwachten tot weer iemand erachter komt nog een oud kaartje te hebben liggen (die dan wel sneller is).

• oduig007
oke,

maar hoe bedoel je: of je laat windows even zoeken?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
oduig007 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 20:17:
oke,

maar hoe bedoel je: of je laat windows even zoeken?
Windows update vind ook drivers.

• oduig007
oh oke ;)

• oduig007
ik had een beetje zitten kijken naar oude videokaarten:

HD 6870: http://tweakers.net/price...isplayport/specificaties/

GTX 570: http://tweakers.net/price...edition-oc/specificaties/

msi r6950: http://tweakers.net/price...iii-power-edition-oc.html

is dit misschien iets of zit ik totaal in de verkeerde richting te zoeken.

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Ik zou eerst eens kijken of die 550Ti werkt, en hoe het spul daar op loopt (kijken hoe goed of slecht games dan draaien).

Kun je daarna kijken of het noodzakelijk is om naar een andere (snellere) kaart te gaan.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:15

D4NG3R

kiwi

:)

Reepje schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 20:28:
[...]

Windows update vind ook drivers.
Windows update vind de laatste WHQL drivers, dat zijn niet per definitie ook de nieuwste (al is de laatste keer dat dat niet het geval was alweer meer als een jaar terug). :>

Gewoon lekker via Nvidia zelf doen, al is het maar omdat ik met regelmaat zie dat de control panel(s) niet worden geinstalleerd: http://www.nvidia.com/Download/index.aspx
Nemesizz schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:52:
Ik zou eerst eens kijken of die 550Ti werkt, en hoe het spul daar op loopt (kijken hoe goed of slecht games dan draaien).
Voor de opgenoemde games ga je met een 550Ti ook op de hoogste settings ruim boven de 60FPS zitten. Voor het doeleinde van de TS dus relatief "overkill".

[ Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 12-04-2016 22:02 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• oduig007
Beste Tweakers,
ik heb zojuist de GTX 550 ti in mijn pc gedaan en de drivers geïnstalleerd....
Hij doet het fantastisch! ik ben super blij, en speel CS:GO op de hoogste settings 60+ fps!
ik heb geen nieuwe/betere GPU nodig en ik ben zeer tevreden. :) _/-\o_ :*)

bedankt.
Pagina: 1