Tweede beeldscherm geeft geen beeld na wisselen videokaart.

Pagina: 1
Acties:

• MarcinkoRC
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-05-2024
Goedeavond.

Ik heb laatst mijn oude videokaart vervangen door een nieuwe maar sindsdien geeft mijn tweede scherm geen beeld meer en aangezien ik geen echte oplossing krijg van de leverancier hoop ik hier op meer geluk.

Voorheen hand ik een MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC met daarop aangesloten via (mini) HDMI een Samsung Syncmaster SA350 en een ACER AL2051W via DVI-D (single link kabel).

Nu heb ik deze vervangen voor een SAPPHIRE NITRO R9 380X 4G GDDR5 PCI-E DL-DVI-I+DL-DVI-D / HDMI / DP.
De Samsung is wederom aangesloten via HDMI en werkt zonder problemen echter de Acer geeft problemen.
Ik krijg wel een duplicaat beeld bij het booten (t/m het zwarte schem met het windows logo). Ecter zodra het blauwe windows scherm tevoorschijn komt dan springt de Acer op zwart en krijg ik de No signal melding.

Via Windows en via de Radeon instellingen krijg ik het tweede scherm ook niet gedetecteerd.

- Ik heb ondertussen meerdere kabels geprobeerd DVI-D single link en DVI-D dual link (heb niks anders liggen).
- Heb beide DVI poorten I&D op de videokaart geprobeerd.
- Heb alleen de Acer aangesloten gehad via DVI. Dig geeft hetzelfde probleem, wel weergave bij het booten maar op zwart zodra windows opstart.
- Heb de Samsung aangesloten via een VGA kabel een een DVI-I verloop (Samsung heeft alleen HDMI en VGA, geen DVI). Dit werkt ook gewoon.
- Heb ook een verloop van displayport naar DVI geprobeerd, maar dit werkte ook niet.
- Ik heb ook het beeldscherm van de vrouw geprobeerd. Dit is een Dell Ultrasharp welke aangesloten was via Displayport en zodra ik deze aansluit wordt deze direct herkend als tweede scherm.

Ik heb de laatste drivers voor de videokaart geinstalleerd.

Googelen geeft veel problemen met een tweede scherm op een R9 maar dit zijn grotendeels gebruikers die 2 schermen via VGA naar DVI aan willen sluiten. En aangezien maar 1 van de 2 DVI poorten op de videokaart analoog signaal geeft, geeft dit problemen. Echter dit geldt niet voor mij aangezien ik mijn hoofdscherm Digitaal (via HDMI) aangesloten heb.

Zoals jullie misschien begrijpen ben ik een beetje einde raad, met name omdat het voor de switch gewoon goed werkte.
Ik kan wel kabels bijkopen (DVI-I dual of single link bijvoorbeeld, de Acer heeft echter alleen een DVI-D ingang) maar zolang ik niet zeker weet of dit werkt vindt ik dit zonde net als het vervangen van de monitor trouwens.

Via Sapphire zelf heb ik tot nu toe alleen de oplossing gekregen van vervang de kabel.

De rest van mijn systeem:
- AMD Phenom II X4 965 Black Edition
- Cooler MAster Hyper 212 Plus
- ASRock 870 Extreme3 R2.0
- 8gb Kingstom Valueram DDR3-1333
- Western Digital Caviar Green 1,5Tb
- Corsair Builder CX500 V2
- W7 64bit
- Dit alles in een Antec One Hundred

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Paar dingen die je kan proberen.

Drivers eerst eens er goed af halen met DDU i veilige modus, ook de oude resten van de Nvidia drivers.
Kijk dan eens op je moederbord over de laatste versie bios beschikt, indien niet deze upgraden. PCI-E is backwards en forwards compatible maar soms is wel een bios update nodig.

Werkt het dan nog niet, kijken of er een driver is voor je scherm.

• MarcinkoRC
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-05-2024
Even een kleine update.

Heb de Acer momenteel aan de gang gekregen door gebruik te maken van een VGA kabel en een DVI-I naar VGA verloop.

Moederbord beschikt over de laatste bios versie. Dit was al nodig om de videokaart werkend te krijgen.

Drivers compleet verwijderen en opnieuw installeren zal ik later deze week proberen. Zit momenteel krap in mijn tijd.