Hallo allemaal,
Ik heb een programma dat tekst doet bewerken.
Nu wil ik het mogelijk maken dat de gebruiker een automatiseringsfunctie kan uitvoeren.
Dus de gebruiker kan vooraf instellen welke functies er achter elkaar uitgevoerd worden.
Dus dit wordt dan een list van opdrachten.
Aangezien je vast meerdere wil aanmaken wordt dat dan een list van list van opdrachten.
Deze gedachte had ik al eerder en heb toen delegates geprobeerd, het ging wel maar
wanneer je functies met verschillende parameters hebt dan wordt het geheel toch
complexer.( tenzij hier een oplossing voor is)
Mij lijkt de eenvoudigste oplossing om voor iedere soort bewerking een klasse aan te maken
en een interface met de methode uitvoeren(). Zo kan er voor voor iedere tekst bewerking
een instantie aangemaakt worre en dan polymorphisme via interface zoals men dat
schijnt te noemen.
Ik zie eigenlijk op tegen het type werk, het zijn veel functies.
Wat vinden jullie?
Tnks
Ik heb een programma dat tekst doet bewerken.
Nu wil ik het mogelijk maken dat de gebruiker een automatiseringsfunctie kan uitvoeren.
Dus de gebruiker kan vooraf instellen welke functies er achter elkaar uitgevoerd worden.
Dus dit wordt dan een list van opdrachten.
Aangezien je vast meerdere wil aanmaken wordt dat dan een list van list van opdrachten.
Deze gedachte had ik al eerder en heb toen delegates geprobeerd, het ging wel maar
wanneer je functies met verschillende parameters hebt dan wordt het geheel toch
complexer.( tenzij hier een oplossing voor is)
Mij lijkt de eenvoudigste oplossing om voor iedere soort bewerking een klasse aan te maken
en een interface met de methode uitvoeren(). Zo kan er voor voor iedere tekst bewerking
een instantie aangemaakt worre en dan polymorphisme via interface zoals men dat
schijnt te noemen.
Ik zie eigenlijk op tegen het type werk, het zijn veel functies.
Wat vinden jullie?
Tnks