Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-09 20:08
Wordt helemaal gek van IOS mbt de data ...
situatie:

Oude ipad 3 en nieuwe air2, wil wat data van de oude overzetten naar de nieuwe. Oa data in games (savedata), genomen fotos en videos, etc.

Ik heb van de oude een reserve copie maar heb ondertussen de air2 al redelijk opgezet naar mijn smaak.
Ik wil liever niet de air2 helemaal resetten en dan die oude terugzetten en dan weer alles op zijn plek zetten.
Heb nu de air 2 leuk ingericht maar mis mijn data.

De vraag, kan ik die data uit mijn reserve copie halen ?

Liefst doe ik dit soort zaken zonder itunes.

Zaken die mij opvallen en ook ERG tegenvallen:

Even wat videos selecteren en uploaden naar dropbox gaat niet. Lukt wel als ik 1 voor 1 selecteer. Bij meerdere tegelijk dus niet.

Wat is die 5gb storage van Icloud bizar klein. Kan je nauwelijks een fatsoenlijke complete backup op maken. En je hebt niet de optie om het ergens anders op te slaan (cloudbased).

Mischien mis ik het 1 en ander dus wie het weet mag het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Nee kan niet. Een backup terugzetten op een leeg device kan wel, niet als je eenmaal even onderweg bent.. iCloud kan je wel betaald uitbreiden eventueel.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Klopt maar de cloud heeft als losse opslag weinig zin.
Een hele rits videos opslaan in de cloud doet hij niet. Zelfde op een NAS, 1 voor 1 en zodra je meerdere kiest dan kan je er qua transport niks mee.

Wat dat betreft snap ik apple niet met hun nieuwe ipad pro, beter als een pc.
Vervanger my ass als je zo moet klooien om wat data over te zetten van 2 producten en dus niet eens crossplatform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02:04
Het progrmama dat je zoekt heet iExplorer. Hiermee kan je individuele bestanden heen en weer slepen tussen reservekopie en je live device. Heel leuk om sommige apps mee te analyseren. Je kan hiermee games eenvoudig aanpassen zodat je genoeg geld hebt en savedata updaten naar all unlocked enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Bedankt voor de tip ! Het kan idd wel wat, tenminste als we praten over dezelfde app ... Zijn er meer met die naam.
Blijft behelpen want zoals gewoonlijk kan je met veel files weer niet 'select all' kiezen.

Ben echt een ipad liefhebber als alles er eenmaal op staat maar vwb de file management en dan met name je eigen fotos en video is echt bejaard .... Snap niet dat het nog steeds zo is.
Vroeger deed ik de boel jailbreaken en via een adaptor met sd card overzetten. Nu met 9.3.1 kan dat nog niet bovendien zag ik nog maar nauwelijks een voordeel mbt het jailbreaken maar nu mis ik het echt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Google Drive kan het wel mee. Dan kun je gewoon een selectie maken van al je foto's en die dan daar naar toe kopiëren.

BTW Dropbox heeft ook 5 GB als limiet dus lijkt me dan sowieso niet handig om te gebruiken als iCloud al te weinig ruimte is. Misschien zelfs nog wel minder (zie net dat ik bijna 3 GB ruimte heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Ik zie google drive nergens terug komen.

Ik selecteer een stel fotos en druk dan links onder op het delen, zie dan geen googledrive optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:10
Heb je google drive wel geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Bingo ! Op de air 2 wel maar op die oude had ik hem idd niet geinstalleerd.
En deze doet WEL meerdere vidos copieren !

Bedankt voor de goede tip.
Het blijft corrigeren naar de fout toe want ik vind IOS op dit vlak echt bejaard en het is triest dat je met de cloudservice van Google moet gaan werken want Icloud zelf bied mij niet dezelfde flexibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02:04
Bomberman71 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:52:
Bedankt voor de tip ! Het kan idd wel wat, tenminste als we praten over dezelfde app ... Zijn er meer met die naam.
Blijft behelpen want zoals gewoonlijk kan je met veel files weer niet 'select all' kiezen.

Ben echt een ipad liefhebber als alles er eenmaal op staat maar vwb de file management en dan met name je eigen fotos en video is echt bejaard .... Snap niet dat het nog steeds zo is.
Vroeger deed ik de boel jailbreaken en via een adaptor met sd card overzetten. Nu met 9.3.1 kan dat nog niet bovendien zag ik nog maar nauwelijks een voordeel mbt het jailbreaken maar nu mis ik het echt wel.
Ik heb het niet over een app, maar een programma voor OS X. Zoek het maar eens op. Heeft veel meer mogelijkheden voor het beheren van data. Alle game files staan er namelijk als losse bestanden op bijvoorbeeld.
Pagina: 1