Toon posts:

ik crash met 256 MB maar niet met 128

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou, zoals topic al doet vermoeden kocht ik laatst een mooi nieuw geheugenchipje. Ik had altijd 2x64 MB chips, ik kocht er een 128 MB chipje bij en toen crashte mijn computer voortdurend (meestal al tijdens opstarten) met geheugenfouten (de linux segmentation fault) en over het algemeen stopte ie er dan mee of hij panicte. :'(

Ik heb inmiddels al geprobeerd met twee 128MB chipjes, dus de geheugenbankjes zijn het probleem niet, ik heb al nieuw geheugen geprobeerd en de gekochte chips ingeruild bij de winkel en in alle mogelijke combinaties al het geheugen wat we in huis hebben liggen in de computer gemikt en gehoopt dat ie eens niet zou crashen, echter, het probleem blijft, op welke manier dan ook met welke geheugenchips dan ook, 128 MB is ie stabiel en bij 256 MB crasht ie tijdens het opstarten. |:(

Overigens, soms wil ie na drie of vier keer te zijn gecrasht en met de restknop te zijn herstart nog wel eens WEL goed opstarten, echter, over het algemeen crasht de computer dan alsnog na enkele minuten (hoogstens twee uur). Lijkt wel alsof de chips "warm" moeten worden ofzo... (?)

Computer:
(momenteel) 1x128 MB 133 MHz SDRAM met een andere 128 MB SDRAM ernaast die er dolgraag bijwil
Intel P-II 400 MHz
Abit BH6 (440BX) moederbord

OS (maar dat zal het probleem niet zijn):
Redhat Linux 7.0 met kernel 2.4.4

Wie oh wie weet waarom mijn computer crasht?

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEELP :)

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-08 20:47
Wat voor merk, zeker ' el cheapo's '...
Slechte kwaliteit...
Dan krijg je zoiets...

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

Lijkt me stug, maar het kan dat het mobo geen 256mb ondersteund.
Flash je bios eens voorzichtig, als het dan nog niet opgelost is is je geheugen brak...

Verwijderd

Misschien moet je je dimm-slots een goed schoonmaken.

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt mij zelf dus heel onwaarschijnlijk dat de slots zelf het probleem zijn, immers, als ik twee 64 MB chips ipv 2 128 MB chips gebruik gaat het wel goed.

Ik zal de BIOS eens proberen te flashen, en wat voor merk geheugen het is weet ik niet, ongetwijfeld el cheapo, geheugen is zo onegveer het enige hardwarecomponent waar ik niet naar het merk kijk (voor de rest alleen A-merken in mijn compu :) )

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welk type geheugen heb je? De BX ondersteunt namelijk alleen 16Mbit en 64Mbit geheugen. Kans dus dat je een 32Mbit reepje hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Labeltje van het geheugen zegt:

PC133 16Mx64 128MB

Dus dat lijkt me geen 32 Mbit....

Nog een ander idee?

Verwijderd

moet je wel juist geheugen kopen!

Verwijderd

Topicstarter
Euhm......

Kun je dat ietsje uitleggen, ik snap het nu niet helemaal meer..... :?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:21

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ja ik zie het al, duidelijk een geval van teveel geheugen

Je kunt dat reepje beter aan mij geven :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1