Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het systeem gaan gebruiken als plex media server + transcoding.
Ik ga waarschijnlijk Ubuntu-server + openssh + samba + plex erop draaien omdat het makkelijk te gebruiken is. Ik ben van plan om de harde schijf van mijn pc te laten synchroniseren met de server, misschien dat ik later raid wil gaan gebruiken.
Ik hoorde dat Freenas goed is maar ze raden zfs en ecc geheugen aan, daar heb ik op dit moment geen verstand van en daarmee word het systeem weer duurder.
Wat mag het systeem gaan kosten?
< 500 Euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar de nieuwe Intel Skylake’s maar als er een alternatief is mag het ook.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Stil en zuinig, het komt namelijk in de woonkamer te staan.
- Idle verbruik zo laag mogelijk.
- Krachtig genoeg voor transcoding van minstens twee 1080P/drie 720P streams tegelijk.
- Compact maar wel koel genoeg het moet 24/7 kunnen aanstaan.
- Genoeg ruimte voor 3 hardeschijven en een ssd.
- Minstens 3TB voor opslag (raid komt misschien later nog).
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag weten of er nog wat te verbeteren valt aan het systeem en ik heb nog een paar vragen.
Vragen:
- Is er nog iets wat ik over het hoofd zie of waar ik op moet letten?
- Ga je al die moederbord features als wifi, bluetooth en m2 terug zien in het stroom verbruik ook al gebruik je ze niet of kan ik beter voor de kalere versie ASRock H110M-ITX gaan? Omdat ik het systeem als server wil gebruiken heb ik het niet echt nodig (misschien m2). Maar voor 5 euro meer lijkt het me de best optie, voor als ik besluit om het systeem ergens anders voor te gebruiken.
- Maakt het uit of je een WD Blue of WD Red hardeschijf gebruikt of is het alleen marketing dat de WD Red’s speciaal voor NAS systemen zijn?
- Ik twijfel nog tussen de volgende cpu’s:
De Pentium G4400 lijkt mij niet krachtig genoeg maar is wel goedkoop.
De AMD A8-7600 heeft een hoge passmark voor die prijs, maar dat ga je denk ik terug zien in het energie verbruik.
Op de plex website staat:
Very roughly speaking, for a single full-transcode of a video, the following PassMark scores are a good guideline for a requirement:
- 1080p/10Mbps: 2000 PassMark
- 720p/4Mbps: 1500 PassMark
Alvast bedankt.
Ik wil het systeem gaan gebruiken als plex media server + transcoding.
Ik ga waarschijnlijk Ubuntu-server + openssh + samba + plex erop draaien omdat het makkelijk te gebruiken is. Ik ben van plan om de harde schijf van mijn pc te laten synchroniseren met de server, misschien dat ik later raid wil gaan gebruiken.
Ik hoorde dat Freenas goed is maar ze raden zfs en ecc geheugen aan, daar heb ik op dit moment geen verstand van en daarmee word het systeem weer duurder.
Wat mag het systeem gaan kosten?
< 500 Euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i3-6100 Boxed | € 117,95 | € 117,95 |
1 | ASRock H110M-ITX/ac | € 80,95 | € 80,95 |
1 | WD Blue WD30EZRZ, 3TB | € 95,95 | € 95,95 |
1 | Fractal Design Node 304 Zwart | € 71,95 | € 71,95 |
1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 25,95 | € 25,95 |
1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 28,95 | € 28,95 |
1 | be quiet! System Power 7 300W | € 33,95 | € 33,95 |
1 | Transcend SSD370 32GB | € 28,95 | € 28,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 484,60 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar de nieuwe Intel Skylake’s maar als er een alternatief is mag het ook.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Stil en zuinig, het komt namelijk in de woonkamer te staan.
- Idle verbruik zo laag mogelijk.
- Krachtig genoeg voor transcoding van minstens twee 1080P/drie 720P streams tegelijk.
- Compact maar wel koel genoeg het moet 24/7 kunnen aanstaan.
- Genoeg ruimte voor 3 hardeschijven en een ssd.
- Minstens 3TB voor opslag (raid komt misschien later nog).
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag weten of er nog wat te verbeteren valt aan het systeem en ik heb nog een paar vragen.
Vragen:
- Is er nog iets wat ik over het hoofd zie of waar ik op moet letten?
- Ga je al die moederbord features als wifi, bluetooth en m2 terug zien in het stroom verbruik ook al gebruik je ze niet of kan ik beter voor de kalere versie ASRock H110M-ITX gaan? Omdat ik het systeem als server wil gebruiken heb ik het niet echt nodig (misschien m2). Maar voor 5 euro meer lijkt het me de best optie, voor als ik besluit om het systeem ergens anders voor te gebruiken.
- Maakt het uit of je een WD Blue of WD Red hardeschijf gebruikt of is het alleen marketing dat de WD Red’s speciaal voor NAS systemen zijn?
- Ik twijfel nog tussen de volgende cpu’s:
De Pentium G4400 lijkt mij niet krachtig genoeg maar is wel goedkoop.
De AMD A8-7600 heeft een hoge passmark voor die prijs, maar dat ga je denk ik terug zien in het energie verbruik.
# | Product | Prijs | Passmark | TDP |
1 | AMD A8-7600 Boxed | € 71,- | 5192 | 65W |
1 | Intel Core i3-6100 Boxed | € 117,95 | 5509 | 51W |
1 | Intel Pentium G4400 Boxed | € 60,- | 3711 | 54W |
Very roughly speaking, for a single full-transcode of a video, the following PassMark scores are a good guideline for a requirement:
- 1080p/10Mbps: 2000 PassMark
- 720p/4Mbps: 1500 PassMark
Alvast bedankt.
[ Voor 0% gewijzigd door ViG op 12-04-2016 16:51 . Reden: andere cpu-koeler ]