Tele2 contract ontbinden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:19
Hi,

Sinds januari 2016 ben ik klant bij Tele2 voor mijn internet en TV thuis, vreselijk slechte beslissing helaas. Ik had eerst een internet light product van max. 11 mb/s - op dat moment het enigste leverbaar pakket.
Het bleek toch te langzaam en in februari kwam ik erachter dat Tele2 nu ook een 100 mb/s pakket op mijn adres beschikbaar heeft, op advies van de klantenservice medewerker ben ik van pakket overgestapt voor 1 jaar.

Op dit moment is het niet veel beter. De maximale snelheid is 3.5 mb/s in plaats van de maximale snelheid van 100 mb/s. Dat is 3.5% van de oorspronkelijke maximale snelheid - ruim ondermaats als je het aan mij vraagt! Tele2 geeft aan dat zij niks voor mij kunnen doen en dat zij het product niet kunnen leveren of veranderen. Ik vind dit gigantisch oneerlijk en ik wil mijn contract ontbinden jegens een slechte dienst en product.

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

Op bovenstaande website staat dat er gewoon 100 mb/s beschikbaar moet zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/v80b7.png

Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zet dit even door naar Internetproviders en Hosting. Als het straks over de juridische/contracten-afhandeling gaat kan het altijd nog naar het Shopping Forum; in Algemene Zaken hoort het niet thuis :)

Technisch gezien garanderen providers trouwens nooit dat je de maximale snelheid haalt.

[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 11-04-2016 17:26 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 16:15
Wat voor snelheid zie je in je modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:55

KrazyJay

Als ik het goed lees, zou VDSL2 wel die snelheid moeten leveren. Kan Tele2 niet op die locatie VDSL2 leveren? Misschien even via hun technische dienst spelen, ook als het niet geleverd kan worden. Misschien ben ik sceptisch, maar bij elke andere afdeling zou ik er al van uit gaan dat ze óf geen kennis, óf geen tools hebben (en waarschijnlijk beide). Bij de technische dienst hebben ze al tenminste de tools.

Overigens, heb je thuis nog ISDN?

[ Voor 4% gewijzigd door KrazyJay op 11-04-2016 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:50

Speedmaster

Make my day...

En tot slot wat is de besteldatum en vanaf welke datum zou het volgens Tele2 opgeleverd moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:47
Eerst maar eens ingaan op je snelheden.

Hoe test je?
Via WIFI of netwerkkabel?

En wat is precies mb/s? Megabyte of megabits?
Snelheden worden in megabits per seconde weergegeven, terwijl Windows werkt met megabytes.
Een factor 8 verschil en dus zeer belangrijk dat je dat voluit schrijft wat je precies bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micco90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-02 21:47
Cheezborger schreef op maandag 11 april 2016 @ 17:23:
Hi,

Sinds januari 2016 ben ik klant bij Tele2 voor mijn internet en TV thuis, vreselijk slechte beslissing helaas. Ik had eerst een internet light product van max. 11 mb/s - op dat moment het enigste leverbaar pakket.
Het bleek toch te langzaam en in februari kwam ik erachter dat Tele2 nu ook een 100 mb/s pakket op mijn adres beschikbaar heeft, op advies van de klantenservice medewerker ben ik van pakket overgestapt voor 1 jaar.

Op dit moment is het niet veel beter. De maximale snelheid is 3.5 mb/s in plaats van de maximale snelheid van 100 mb/s. Dat is 3.5% van de oorspronkelijke maximale snelheid - ruim ondermaats als je het aan mij vraagt! Tele2 geeft aan dat zij niks voor mij kunnen doen en dat zij het product niet kunnen leveren of veranderen. Ik vind dit gigantisch oneerlijk en ik wil mijn contract ontbinden jegens een slechte dienst en product.

Op bovenstaande website staat dat er gewoon 100 mb/s beschikbaar moet zijn.

[afbeelding]

Wat nu?
In principe weet ik wel dat Tele2 100Mbit/s levert op het KPN netwerk, alleen weet ik niet of dat het ook overal geleverd wordt. Het kan dus zijn dat Tele2 nog geen gebruik (kan) maken van de nieuwe straatkast van KPN.

Die 100Mbit/s die je ziet staan haal je sowieso bij KPN, aangezien het ook een KPN website is waar je op kijkt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codemeister
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-10 16:25
Ik zou op dezelfde centrale zitten, CAS-AAG. Zit echter bij Ziggo.
Welke snelheid haal je nu maximaal over een bedrade verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:04
Codemeister schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 09:00:
Ik zou op dezelfde centrale zitten, CAS-AAG. Zit echter bij Ziggo.
Welke snelheid haal je nu maximaal over een bedrade verbinding?
Check het op de site van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codemeister
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-10 16:25
Ja, ben bekend met deze check ;) Doelde op TS, ben benieuwd welke snelheid er daadwerkelijk behaald wordt. Volgens mij biedt Tele2 namelijk enkel ADSL2+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Als het goed is heeft Tele2 een email of brief gestuurd met de verwachte snelheid die zij kunnen gaan leveren, heb je die gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:52
Cheezborger schreef op maandag 11 april 2016 @ 17:23:
Tele2 geeft aan dat zij niks voor mij kunnen doen en dat zij het product niet kunnen leveren of veranderen.
Dit is nogal onduidelijk; Als zij het product dat jij hebt aangeschaft niet kunnen leveren dan lijkt mij dat je ook niet hoeft te betalen. Als zij zeggen dat ze het product wel kunnen leveren maar niet kunnen veranderen dan kun jij stellen dat zij in gebreke blijven mbt de levering.

Wat geeft Tele2 aan op hun website mbt beschikbaarheid op jouw adres?

https://www.tele2.nl/shop...check/?preselect=intextra

Daar vermelden ze nl. het volgende:

Kies je internetsnelheid
Bij Tele2 zijn we graag eerlijk over internetsnelheden. Daarom hebben we het hier niet over een maximumsnelheid, bijvoorbeeld ‘tot 50Mb/s’, maar over de snelheid die we verwachten op jouw adres.

Hieronder zie je welke snelheden er op jouw adres beschikbaar zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door stefanass op 12-04-2016 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Codemeister schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:45:
[...]
Volgens mij biedt Tele2 namelijk enkel ADSL2+.
Nee, ze bieden alle varianten aan. Nummercentrale, straatkast; ADSL2+ en (V)VDSL2. Glasvezel.
De hele bups.

In de topicstart staat dat een medewerker advies heeft gegeven.
Dan zouden deze snelheden ook mogelijk moeten zijn.
Anders kon je die opties niet uitkiezen.

Verder is het heel simpel.
Als de TS een Technicolor modem heeft staan sinds de overstap, moet hij aangesloten zijn op een buitenring.
En dan zijn de snelheden van fourstack ook haalbaar.

Als hij nog een Davolink/Comtrend model heeft, dan zit hij nog op de nummercentrale.
En dan wordt het een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Heel erg bedankt allemaal voor de reacties. Sorry voor de late reactie van mijn kant, ik zit op dit moment op stage in Oeganda en een familielid zit nu in mijn woning. Wel wat lastiger om het aan te pakken maar ik wil over 3 maanden als ik thuis ben niet 1 jaar (onnodig) vast zitten aan zo'n slechte verbinding.

[ Voor 6% gewijzigd door Cheezborger op 13-04-2016 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
@ KrazyJay Nee, ik heb geen ISDN meer thuis.

@ Speedmaster De opleverdatum was 29 februari 2016 maar was toen uitgesteld naar 3 maart 2016.

@ cornfed99111 & codemeister De snelheid is getest met een speedtest; zowel bekabeld als Wi-Fi (wat de klantenservice ook vraagt te doen) snelheden verschillen amper van elkaar. Wi-Fi kwam ik uit op 3.24 mbps download en 15.36 mbps upload speed met een ping van 11 ms. Bekabeld geeft een niet noemenswaardig verschil.

@ stefanass Op de website krijg ik de mogelijkheid tot internet light 11mb/s, internet basis 50mb/s en internet extra 100mb/s.

Verder gaf de klantenservice medewerker mij inderdaad de optie om te upgraden voor een snelle en stabielere verbinding. Want met internet light 11 mb/s kon ik amper internetten en tv kijken tegelijk (haperingen, uitval). Maar dat is met de upgrade nog steeds zo.
Ik ben na het nieuwe pakket van modem gewisseld. Ik had een Comtrend en nu een Technicolor TG789bvn.

Als het goed is word ik vandaag of morgen teruggebeld door Tele2 met de mogelijkheden maar ze waren in eerste instantie niet echt behulpzaam in de zin van je zit hier gewoon lekker 1 jaar aan vast.

Mijn modem zit direct aan het ISRA punt. Ik zit in een appartementencomplex. Kan het zo zijn dat de snelheid (ook al is het bekabeld) dat dat afhankelijk is van hoeveel mensen er op dat moment internet gebruiken (ongeacht de provider)?

[ Voor 40% gewijzigd door Cheezborger op 13-04-2016 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Dan is het een kwestie van een storingsticket inschieten en wachten wat daar uit komt.
Ergens is iets mis met je telefoonlijn of modem.

Pas als Tele2 (of KPN in opdracht van Tele2) geen betere snelheden kan realiseren, mag je een procedure beginnen om onder je contract uit te komen. Maar meestal geeft Tele2 al zelf aan dat zij niet aan het contract kunnen voldoen.
Het complexe van deze situatie is dat je alleen maar rechten hebt bij Tele2, maar de infrastructuur voor het overgrote deel bij KPN zit. Je bent dus afhankelijk hoe goed/slecht die twee concurrenten met elkaar communiceren.

Kijk ook eens na of je wel een echt ISRA in je appartement hebt.
Bij appartementen zie je vaak dat ergens anders in een gezamenlijke ruimte een echt ISRA zit.
Misschien is daar iets niet in orde.
VDSL2 is heel gevoelig voor slechte bekabeling en slechte aansluitingen.
Dan ligt direct de hele up- en/of download plat.

[ Voor 21% gewijzigd door cornfed99111 op 14-04-2016 00:45 ]

Pagina: 1