Beste Tweakers,
ik zit met een probleem. In 1 zin: ik krijg geen beeld via m'n videokaart.
De uitgebreide versie volgt nu natuurlijk ;-)
Mijn "oude" grafische kaart trok niet alles meer in m'n games, vandaar dat ik vervanging zocht. Deze vond ik in de R9 270 Club Royalqueen. Omdat ik m'n computer prebuild gekocht had 4,5 jaar geleden heb ik ook direct een nieuwe voeding gekocht (preventief). Ik heb de nieuwe voeding in m'n kast gezet met de oude kaart, en alles werkt daarop.
Toen besloot ik de r9 270 erin te zetten (pc uit, switch op de voeding om, voorzichtig oude kaart eruit, voorzichtig de nieuwe erin, aansluiten op de voeding, switch op voeding weer om). De pc start normaal op, alleen zegt mijn monitor "no signal detected". En wat ik ook probeer, dat blijft zo...De pc gaat aan, het scherm gaat van geheel uit naar de 'aan' modus, en dan verschijnt de No signal detected boodschap op het scherm, waarna het scherm in de stanby gaat.
Ik krijg alleen beeld met óf m'n oude kaart, of geheel zonder kaart (met de monitor direct op het moederbord aangesloten).
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb flink wat gegoogled, en de meest voorkomende dingen heb ik al geprobeerd, zonder resultaat.
- De nieuwe kaart eruit gehaald en de oude er weer in: alles werkt, pc start gewoon op, scherm geeft beeld door, etc. Vervolgens opnieuw de R9 270 erin gezet, maar geen resultaat.
- Cmos gecleared, zonder resultaat
- Nieuwe kaart erin, beeldscherm aansluiten op moederbord: geen resultaat, ik krijg dezelfde melding (dit geldt ook als de oude kaart erin zit).
- Bios updaten: bios is up to date
- Meest recente drivers downloaden: gedaan, zonder resultaat
- HDMI kabel van de R9 270 in een tv gedaan, alsnog dezelfde boodschap.
- De andere 6-pins connector van de voeding erin gedaan (in beide kaarten), geen verschil
- IGP in de bios uitzetten, en de bootvolgorde veranderd naar
Voor de rest:
- De monitor werkt, dus daar kan het niet aan liggen
- HDMI kabel geprobeerd icm een tv, maar ook daar krijg ik de boodschap 'no signal detected'
- De voeding is net nieuw (afgelopen week besteld) en alles werkt daarop
- Beide kaarten zijn aangesloten met een DVI-D kabel, hij werkt op 1 kaart dus daar kan de fout ook niet in liggen?
- De gtx650 heeft 2 DVI uitgangen (een DVI-D en een DVI-D), ik krijg alleen beeld als ik de kabel van de monitor in de DVI-I uitgang van de kaart doe, maar niet als ik hem in de DVI-D plug.
- De fan draait (en blijven draaien) van de kaart
Vragen:
- De R9 270 heeft een DVI-I uitgang, waar ik m'n DVI-D kabel inplug, zou dat uitmaken?
- Kan de kaart defect zijn, zelfs als de fan draait?
- Is m'n moederbord gewoon té oud?
Software en hardware die ik gebruik
Processor: pricewatch: Intel Core i3 2100 Boxed
Ram: 4gb ddr3
Moederbord: pricewatch: Foxconn H67M-S
Voeding: pricewatch: Cooler Master GM G450M
Grafische kaart (oud): pricewatch: MSI N650Ti PE 1GD5/OC
Grafische kaart (nieuw): pricewatch: Club 3D Radeon R9 270 royalQueen
Beeldscherm: pricewatch: BenQ GL2240 Zwart
Hopelijk kunnen jullie mij helpen, en zie ik echt iets heel doms over het hoofd, maar ik struggle er al een week en ik weet het ff niet meer.
TAV de mods: hopelijk heb ik hem in het goede subforum gezet, zo niet: excuus
ik zit met een probleem. In 1 zin: ik krijg geen beeld via m'n videokaart.
De uitgebreide versie volgt nu natuurlijk ;-)
Mijn "oude" grafische kaart trok niet alles meer in m'n games, vandaar dat ik vervanging zocht. Deze vond ik in de R9 270 Club Royalqueen. Omdat ik m'n computer prebuild gekocht had 4,5 jaar geleden heb ik ook direct een nieuwe voeding gekocht (preventief). Ik heb de nieuwe voeding in m'n kast gezet met de oude kaart, en alles werkt daarop.
Toen besloot ik de r9 270 erin te zetten (pc uit, switch op de voeding om, voorzichtig oude kaart eruit, voorzichtig de nieuwe erin, aansluiten op de voeding, switch op voeding weer om). De pc start normaal op, alleen zegt mijn monitor "no signal detected". En wat ik ook probeer, dat blijft zo...De pc gaat aan, het scherm gaat van geheel uit naar de 'aan' modus, en dan verschijnt de No signal detected boodschap op het scherm, waarna het scherm in de stanby gaat.
Ik krijg alleen beeld met óf m'n oude kaart, of geheel zonder kaart (met de monitor direct op het moederbord aangesloten).
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb flink wat gegoogled, en de meest voorkomende dingen heb ik al geprobeerd, zonder resultaat.
- De nieuwe kaart eruit gehaald en de oude er weer in: alles werkt, pc start gewoon op, scherm geeft beeld door, etc. Vervolgens opnieuw de R9 270 erin gezet, maar geen resultaat.
- Cmos gecleared, zonder resultaat
- Nieuwe kaart erin, beeldscherm aansluiten op moederbord: geen resultaat, ik krijg dezelfde melding (dit geldt ook als de oude kaart erin zit).
- Bios updaten: bios is up to date
- Meest recente drivers downloaden: gedaan, zonder resultaat
- HDMI kabel van de R9 270 in een tv gedaan, alsnog dezelfde boodschap.
- De andere 6-pins connector van de voeding erin gedaan (in beide kaarten), geen verschil
- IGP in de bios uitzetten, en de bootvolgorde veranderd naar
Voor de rest:
- De monitor werkt, dus daar kan het niet aan liggen
- HDMI kabel geprobeerd icm een tv, maar ook daar krijg ik de boodschap 'no signal detected'
- De voeding is net nieuw (afgelopen week besteld) en alles werkt daarop
- Beide kaarten zijn aangesloten met een DVI-D kabel, hij werkt op 1 kaart dus daar kan de fout ook niet in liggen?
- De gtx650 heeft 2 DVI uitgangen (een DVI-D en een DVI-D), ik krijg alleen beeld als ik de kabel van de monitor in de DVI-I uitgang van de kaart doe, maar niet als ik hem in de DVI-D plug.
- De fan draait (en blijven draaien) van de kaart
Vragen:
- De R9 270 heeft een DVI-I uitgang, waar ik m'n DVI-D kabel inplug, zou dat uitmaken?
- Kan de kaart defect zijn, zelfs als de fan draait?
- Is m'n moederbord gewoon té oud?
Software en hardware die ik gebruik
Processor: pricewatch: Intel Core i3 2100 Boxed
Ram: 4gb ddr3
Moederbord: pricewatch: Foxconn H67M-S
Voeding: pricewatch: Cooler Master GM G450M
Grafische kaart (oud): pricewatch: MSI N650Ti PE 1GD5/OC
Grafische kaart (nieuw): pricewatch: Club 3D Radeon R9 270 royalQueen
Beeldscherm: pricewatch: BenQ GL2240 Zwart
Hopelijk kunnen jullie mij helpen, en zie ik echt iets heel doms over het hoofd, maar ik struggle er al een week en ik weet het ff niet meer.
TAV de mods: hopelijk heb ik hem in het goede subforum gezet, zo niet: excuus