Toon posts:

klein hub/switch/kabelinternetvraagje...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij krijgen thuis 2 nieuwe computers thuis. Het is de bedoeling dat ze in een netwerk komen waarbij ik internet, printer en bestanden kan delen. Dit is mijn idee:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/schoormans/layout.jpg

Ik wil natuurlijk wel dat de 3 pc's onderling met 100 Mbit communiceren. Ik dacht dat ik dan aan een 100 Mbit hub genoeg heb, omdat de netwerkkaart van @home niks met het netwerk te maken heeft... klopt dit? Of moet ik toch een veel duurdere Switch of switchable hub kopen wil ik een 100 Mbit netwerk krijgen?

NB: voor ik gezeik krijg: de search geeft geen bevredigend resultaat!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:20

scorpionv

This space for rent

Je hebt helemaal gelijk, alleen je opmerking over onbetaalbare switches is wrong. Ik heb hier een 8-poorts staan van 219 pieken. Maar met een 100 MBits Hub werkt jou opstelling ook. Half-Duplex, dat wel.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Topicstarter
Geef maar eens wat info over die 8 poorts switch dan... full-duplex staat me wel aan.

Verwijderd

Je plaatje klopt als een bus. voor 3 PC's zou ik niet de moeite nemen een switch te kopen, tenzij je er eentje vindt welke binnen het budget valt (die zijn er wel nl).

Je kunt natuurlijk ook nu een cheap-ass 10Mbit hubje (kosten: Fl. 75) tussen zetten en dan later upgraden naar een 100Mbit switch.

10Mbit is voor een thuisnetwerkje rap zat (ong. 700Kb tot 900Kb per seconde) maar als je het budget hebt moet je natuurlijk altijd voor 100Mbit gaan ;)

Tip: Koop ook een 3com 100Mbit hubje, die dingen zijn lekker rap..

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

SVEC FD821, gekocht bij http://www.atlantisnetworks.nl/
SVEC: www.svec.com.tw

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga iig voor 100Mbit... het liefst een Switch natuurlijk, vanwege de full-duplex...
Liever goed dan goedkoop... dus ideeen zijn welkom...

Verwijderd

Topicstarter
Die FD821 is wel ok ja... 8 poorts is wel het minnimum, omdat ik ook ik de huiskamer en wat andere kamers een RJ45 connectortje in de muur ga plaatsen zo dat je er makkelijk een laptop in kan pluggen...

Verwijderd

8 poorts Target switch:
http://www.eynstein.nl/a/530.html
FL. 206,70 (!)
Echt heerlijk dingetje :9~ en kost niks!
<edit> nouja... bijna niks ;) </edit>

Verwijderd

Topicstarter
Domme mensen daar... zeggen ze eerst dat het een switching hub is en later dat het een echt switch is... vaag!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Deze kwam laatst ook al in een topic voorbij..
Werkte goed!
Hier: Gistron (bij netwerk)
voor FL 159,= een 8 ports 10/100 switch!
(is dus een echte switch en geen switching hub!!)

SPECS:
8 port 10/100Mbps Switch

Specifications
8 port 10/100Mbps Auto-negotiation Ethernet Switch
complies with the IEEE802.3 Ethernet and IEEE802.3u Fast Ethernet standard
Features Store-and-Forward mode with wire-speed filtering and forwarding rates
Full/Halt-Duplex capability on every TX ports, total bandwidth is up to 200Mbps per port
Automatic source address learning and aging
Support 4k MAC address
Broadcast storm control
Runt and CRC Filtering eliminates erroneous packets to optimize the network bandwidth
LED indicators for simple diagnostics and management
Plug and play
System-Power OK LED Individual port-link/activity, speed, full duplex and collision LEDs
Product size ( h x w x d): 28 x 85 x 162 mm

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
specs zien er goed uit ja...

• Sidekick
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-08 10:58
Ik heb er een.. Hij kan alleen maar staan en knipperen. (dus niet manageble) Works for me! Enne zo ziet ie eruit.
Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/rwja.verburg/diversen/images/switch.gif

Sidekick out..

Verwijderd

beetje offtopic maare as ik vragen mag met wat voor programma hebbie die tekening gemaakt?

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

SVEC 8-poorts 10/100Mb switch gekocht bij DVC-computers.nl of .com of zo. Twee meier, werkt perfect. Ze hebben het op de site (van de verkoper en de fabrikant) EN in de handleiding en op de doos over een hub, switch en switching hub. Het ding gedraagt zich bij mij als een switch, dus niet moeilijk doen.

Target is idd ook heel goedkoop bij Gistron. MediaMarkt verkoopt 8-poorts-switches 10/100Mb voor F249,-.

Mogelijkheden genoeg lijkt mij!

Ik heb een opstelling identiek aan die van jou maar dan met meer clients, en het werkt als een zonnetje, op de manier waarvan jij hoopt dat het werkt.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 juni 2001 18:01 schreef wbeelen het volgende:
beetje offtopic maare as ik vragen mag met wat voor programma hebbie die tekening gemaakt?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 juni 2001 18:01 schreef wbeelen het volgende:
Heb ik in PSP 7.02 gemaakt...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 juni 2001 18:09 schreef Vilenin het volgende:

Mogelijkheden genoeg lijkt mij!
Was het maar waar... Ik wil dus die 3com netwerkkaart en een goeie Switch... Ze hebben nergens beiden... behalve bij Mycom, maar dat is zo'n shitsite: ze zetten er niet eens merken en typenummers bij?!

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op zondag 24 juni 2001 18:45 schreef lusch.com het volgende:
... Ik wil dus die 3com netwerkkaart en een goeie Switch... Ze hebben nergens beiden...
Op zaterdag 23 juni 2001 17:36 schreef scorpionv het volgende:
SVEC FD821, gekocht bij http://www.atlantisnetworks.nl/
:P

Verwijderd

Topicstarter
ja je hebt gelijk... ze hebben niet precies dezelfde netwerkkaart, maar die ze wel hebben is goed zat... Straks ff bestellen...
Pagina: 1