Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navaeng
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-06 15:17
Ik ben van plan een nieuwe pc te gaan bouwen en wil daarbij graag jullie expertise.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga hem bouwen om spellen zoals counterstrike global offensive en payday 2 te spelen, verder zal ik het veel gebruiken om te internetten.

Wat mag het kosten?
rond de 700 euro.

Heb je nog eisen?
Ik zou er graag een SSD in willen omdat het opstarten veel sneller gaat, verder heb ik geen eisen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zat te denken aan dit systeem.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 198,85€ 198,85
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 52,95€ 52,95
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G€ 227,-€ 227,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,46€ 49,46
1Corsair Carbide 88R€ 45,95€ 45,95
1Crucial Ballistix Sport BLS8G4D240FSA€ 28,95€ 28,95
1Cooler Master GM G550M€ 61,95€ 61,95
1Crucial BX200 240GB€ 60,95€ 60,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 726,06

Alvast bendankt, mvg Nathan.

[ Voor 69% gewijzigd door navaeng op 11-04-2016 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:20

br00ky

Moderator Harde Waren
Als je onder je wenslijstje nog even op "genereer RML" klikt kan je die tekst hierheen copy-pasten, scheelt mensen doorklikken :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Daarnaast komt je lijstje al ruim boven je budget uit..

Enige wat ik te zeggen heb is dat het verstandiger is om een 380(x) te kopen. Outperformed de 960 en is toch goedkoper. Je zou ook nog kunnen besparen op je cpu door hem te veranderen in een 6400.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Op zich geen verkeerd lijstje al zou ik een paar dingen wijzigen.
Cpu zou naar een pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed, verschil ga je niet merken.
Videokaart naar een pricewatch: Sapphire Nitro R9 380 4G D5 met backplate welke sneller is dan een GTX 960.
Geheugen 2133 MHz omdat sneller zinloos is omdat het niet wordt ondersteunt pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8 en meteen iets wat eruit ziet door het raam.
De voeding naar pricewatch: Corsair CX450M omdat 450w meer dan genoeg is voor een systeem dat 250w verbruikt en heeft fraaie volledig zwarte kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtariXLfanboy
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-06 17:20
De R9 380 is lang niet in alle spellen sneller dan de gtx 960 en heeft nogal een hoger stroomverbruik en dus meer kabaal. Welke nieuwe spellen zou je willen gaan spelen? Heb je ook interesse in bv streamen naar de woonkamer van spellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
AtariXLfanboy schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:23:
De R9 380 is lang niet in alle spellen sneller dan de gtx 960 en heeft nogal een hoger stroomverbruik en dus meer kabaal. Welke nieuwe spellen zou je willen gaan spelen? Heb je ook interesse in bv streamen naar de woonkamer van spellen?
Gelieve hiervan bronnen te plaatsen. Je maakt beweringen zonder ze te bekrachtigen. De meeste benchmarks die ik heb gezien doet de 380 het namelijk weer een stukje beter, met name door dx12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtariXLfanboy
Voorbeeld van een spel waar gtx 960 net sneller is in full HD , maar resoluties erboven is ook niet interessant voor spelen op de 380 : http://nl.hardware.info/r...hd-1920x1080-+-frametimes Splikspinternieuw spel niet specifiek voor NVIDIA ontwikkeld. Bestudeer maar eens goed voor met nog meer flauwekul over de gtx960 vs r380 te komen.
Hoeveel serieuze benchmarks zijn er nu voor DX12? Het is bekend dat bij bepaalde spellen dat meer winst oplevert, maar er daar valt serieus nog niet genoeg over te zeggen. Verder blijft het verschil marginaal bij minder stroomverbruik en dus minder fan herrie bij de GTX 960.
De AMD fanboys kwekken elkaar continu naar maar kijk zelf eens wat meer benchmarks na zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-07 19:17
robogeeka schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:31:
[...]

Gelieve hiervan bronnen te plaatsen. Je maakt beweringen zonder ze te bekrachtigen. De meeste benchmarks die ik heb gezien doet de 380 het namelijk weer een stukje beter, met name door dx12.
Er zijn wat? 3 DX12 games uit? Nu al concluderen dat AMD het beter doet is ietswat vroegtijdig. Vooral aangezien Nvidia traditioneel gezien vaker developers opdraagt bepaalde dx features uit te laten schakelen (dx 10.1 en Assassins creed deel weetikhetallemaalhetwarenerzoveel). Dat de 380 iets sneller is dan de 960 klopt, maar ik zie ACD ook geen bewijs posten en daar val je er niet over:) (iets waar iedereen zich wel eens schuldig voor maakt. vat dit dus zeker niet persoonlijk op)
AtariXLfanboy schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:23:
Dat de 380 en GTX enigsinds gelijkwaardig zijn klopt. Volgens anandtech zijn ze eigenlijk nog vrij aan elkaar gewaagd. Als iemand meer recentere reviews heeft. post ze graag! http://www.anandtech.com/bench/product/1591?vs=1596

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08-07 10:29
http://www.techspot.com/review/1114-vram-comparison-test/

Dit is de meest recente benchmark die ik kan vinden waarin meerdere spellen staan. De GTX 960 is gewoon niet zo super interessant op dit moment tenzij je op linux speelt of een kleine kast neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtariXLfanboy
Heb je zelf de grafiekjes in je link wel goed bekeken ?
Vrijwel gelijk met de r380(wat ik al eerder zei: het verschilt per spel) in Full HD (erboven sowieso niet interessant bij dit type kaarten) Hoe zou dan de keuze voor een stroomzuiper als de r380 interessanter moeten zijn?
De prestatie winst bij de 4g versie van de gtx960 tov 2g is er ook duidelijk in sommige spellen. Terwijl in de meeste benchmarks alleen de 2g versie van de gtx960 testen tov de 4g versie van de r380...
Kortom prima link, maar je conclusies eruit zijn overtrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-07 19:17
AtariXLfanboy schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:52:
Vrijwel gelijk met de r380(wat ik al eerder zei: het verschilt per spel) in Full HD (erboven sowieso niet interessant bij dit type kaarten) Hoe zou dan de keuze voor een stroomzuiper als de r380 interessanter moeten zijn?
De prestatie winst bij de 4g versie van de gtx960 tov 2g is er ook duidelijk in sommige spellen. Terwijl in de meeste benchmarks alleen de 2g versie van de gtx960 testen tov de 4g versie van de r380...
Ik zie anders nergens de GTX 960 sneller zijn, voornamelijk gelijkwaardig of de 380 is sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtariXLfanboy
Op Full HD is het enkele frames of gelijkwaardig... En zoals je in andere benchmarks ziet geldt dat lang niet voor alle spellen en scoort de r380 en zelfs de r390 vaak slecht op de 99p. Daarom zou er eigenlijk eerst gevraagd moeten worden wat voor soort spellen iemand wil gaan spelen ipv iedereen maar standaard een r380 boven de gtx960 aan te raden. Bij de nieuwe Need for Speed is ie duidelijk wel beter af met een GTX960.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navaeng
AtariXLfanboy schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:59:
Op Full HD is het enkele frames of gelijkwaardig... En zoals je in andere benchmarks ziet geldt dat lang niet voor alle spellen en scoort de r380 en zelfs de r390 vaak slecht op de 99p. Daarom zou er eigenlijk eerst gevraagd moeten worden wat voor soort spellen iemand wil gaan spelen ipv iedereen maar standaard een r380 boven de gtx960 aan te raden. Bij de nieuwe Need for Speed is ie duidelijk wel beter af met een GTX960.
Ik ga vooral spellen als CS:GO, Payday 2 en LOL spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08-07 10:29
Volgens mij kan je al die spellen haast op 4k spelen met 60fps (iig CS:GO en LOL) dus zal het uiteindelijk niet veel uitmaken. Pas bij grafisch zwaardere spellen zal je een verschil gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtariXLfanboy
Dan zou je ook nog voor een r270/379 of 750ti kunnen gaan als je een leuke aanbieding weet te vinden en dan voor een beter moederbord en of processor. En dan sparen voor een videokaart uit die nieuwe generatie. Maar als de performance er zo weinig toe doet als de spellen toch al de gpu niet vol belasten is de gtx960 iig aan te raden boven de r390. Bij de MSI 960 GTX blijven de fans dan iig uit.
Bv 100 euro besparen door deze :
pricewatch: MSI GeForce GTX N750 Ti 2GB GAMING
En dan
pricewatch: MSI H170A PC MATE (ca 45 euro meer)
en eventueel
pricewatch: Intel Core i5-6600 Boxed (ca 40 euro meer)
en dan bv
pricewatch: Plextor M.2 256GB (ca 20 euro meer)

Just a thought :)

[ Voor 43% gewijzigd door AtariXLfanboy op 13-04-2016 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• navaeng
AtariXLfanboy schreef op woensdag 13 april 2016 @ 17:26:
Dan zou je ook nog voor een r270/379 of 750ti kunnen gaan als je een leuke aanbieding weet te vinden en dan voor een beter moederbord en of processor. En dan sparen voor een videokaart uit die nieuwe generatie. Maar als de performance er zo weinig toe doet als de spellen toch al de gpu niet vol belasten is de gtx960 iig aan te raden boven de r390. Bij de MSI 960 GTX blijven de fans dan iig uit.
En dan
en eventueel
en dan bv

Ik ga dit zeker overwegen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

AtariXLfanboy schreef op woensdag 13 april 2016 @ 17:26:
En dan
en eventueel
en dan bv

Wat gaat een H170 plank, welke niet eens in de gekozen behuizing van TS past wat je er ook wel even bij mag vermelden, en een M2 sata ssd toevoegen aan de prestaties in de games die genoemd worden?

Ben je ervan op de hoogte dat de fans van een Sapphire R9 380 tot 60 graden ook stil staan?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 660294 op 13-04-2016 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtariXLfanboy
. Ah niet gezien omdat het een kleine kast ging... Nouja het idee is duidelijk , maar ook die kast valt te vervangen. En een snelle SSD is wel fijn in een game/internet systeem... zie de requirements (ik had de spellen gemist , maar het is geen halszaak bij dat soort spellen om persé 100 euro meer uit te geven voor een video kaart) en ook nog eens toekomst gericht. De games zelfs speel je dan van de 1 TB schijf, maar het snel kunnen booten, snelle swap en sneller browsen lijkt me iig de overweging waard als je toch geen nieuwe spellen speelt.
Al zou je die snellere SSD nog niet kopen en alleen een moederbord met m2 en 4xDDR4 kopen... Dat lijkt me igg het een optie om te overwegen ivm latere upgrades. Niet iedereen staart zich blind op scores in 3d benchmarks.
Het stroomverbruik en dus de hitteontwikkeling is bij de NVIDIA kaarten iig een stuk minder. Dus de kans dat de fans stil blijven staan een stuk groter. Maar ik zou niet weten of dit in dit geval de r380 stil blijft staan. Het gaat er om hoe snel die videokaart naar boven die 60'C gaat wat dat bepaalt.
Overigens deze past wel in die kast : pricewatch: ASRock H170M Pro4S heeft m2 en 4 geheugen slots.
O en met een 750ti kun je natuurlijk met een hele lichte voeding toe. (edit : als je er nog 1 hebt liggen... Anders zou ik toch voor een wat zwaardere gaan voor future expansion)

[ Voor 6% gewijzigd door AtariXLfanboy op 14-04-2016 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtariXLfanboy
navaeng schreef op woensdag 13 april 2016 @ 18:08:
[...]

Ik ga dit zeker overwegen, bedankt!
Succes en als je dan maar niet zoals ik het budget ernstig oprekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neuron Collider
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-12-2024
AtariXLfanboy schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:52:
Ik weet niet hoe jij het zou spelen, maar ik zou wel ultra nemen met iets rond 60 fps. Dan presteerd de amd toch iets beter?
Nu, laten we zeggen ze zijn gelijk, want bijna waar is.

Ze kosten precies hetzelfde:
pricewatch: MSI R9 380 Gaming 4GB
pricewatch: MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G

Dan neem je toch de meer future-proof architecture?

ff quoten uit de comments van de benchmark :
( de r9-280 lijkt op de 380 - de 380 is een update achitectuur van de 280 - eigenlijk is het de 285)

Door CTR640
12 april 2016 14:22

Wow wtf?! Serieus?? De GTX780 wordt bruut ingemaakt door de 280X??
Ik weet het niet maar dit laat wel zien dat nVidia de oude kaarten toch echt wel gimpt, hoor.
De GTX780 zou hoogstwaarschijnlijk mijn laatste nVidia kaart zijn en daarmee uit.
Maarja, AMD doet het niet zo best met de frametimes en DX11 overhead dus ik hoop echt dat AMD de DX11/frametimes fixt met hun Polaris/Vega kaarten.
Door Nahoj Gnileh
@CTR640 - 12 april 2016 16:04

Nee dat doen ze niet hoor, stop eens met dat trollen / flamen over dat Gimpt gedoe want dat wordt gewoon vervelend. Er zit geen eens Gamworks in deze game en het ligt gewoon puur aan de verouderde architectuur, minder goed om kunnen gaan met dx11 tessellation en het is ook nog eens een pro AMD game wat ook nog nadelen kan geven, ik zeg in ieder geval niet dat het zo is zoals jij wel doet met dat Gimt Flame of Troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtariXLfanboy
Als je spellen op ultra wil spelen dan kun je beide beter niet kopen, want toekomstige spellen zullen op beide kaarten niet speelbaar zijn in hogere resoluties dan Full HD Dat heeft dus niks met future proof te maken. Dan zou ik eerder kijken naar bv of er een HDMI 2.0 aansluiting op zit. En je geeft het zelf al aan... eigenlijk is de r380 een oude videokaart in een nieuw jasje.
Dat beide kaarten niet echt futureproof zijn oa voor VR is misschien een goede reden om 100 euro te besparen en een goedkoper model te nemen en later een upgrade te doen. Zeker als je toch alleen oude spellen speelt. Met dit budget verwacht ik eigenlijk helemaal geen monitor die meer als Full HD aankan dus dat lijkt me een andere reden om niet teveel naar performance in hogere resoluties te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 683497

AtariXLfanboy schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:37:
Voorbeeld van een spel waar gtx 960 net sneller is in full HD , maar resoluties erboven is ook niet interessant voor spelen op de 380 : http://nl.hardware.info/r...hd-1920x1080-+-frametimes Splikspinternieuw spel niet specifiek voor NVIDIA ontwikkeld. Bestudeer maar eens goed voor met nog meer flauwekul over de gtx960 vs r380 te komen.
Hoeveel serieuze benchmarks zijn er nu voor DX12? Het is bekend dat bij bepaalde spellen dat meer winst oplevert, maar er daar valt serieus nog niet genoeg over te zeggen. Verder blijft het verschil marginaal bij minder stroomverbruik en dus minder fan herrie bij de GTX 960.
De AMD fanboys kwekken elkaar continu naar maar kijk zelf eens wat meer benchmarks na zou ik zeggen.
Ik weet niet maar op Full HD ultra is de 380 gewoon sneller bij die game. Het is gewoon een snellere kaart. Oké hij verbruikt iets meer dan een 960 maar zo groot is dat verschil ook weer niet, zo'n 50 watt max, afhankelijk van welke uitvoering je hebt. Tijdens idle is er geen verschil.
AtariXLfanboy schreef op woensdag 13 april 2016: en heeft nogal een hoger stroomverbruik en dus meer kabaal.
Hangt ook af van welke uitvoering je neemt. Er zijn ook 960's die meer lawaai maken dan andere r9 380's.

Verder zijn er inderdaad nog maar iets van 3 games welke Dx12 goed ondersteunen (Ashes of Singularity, Hitman en Quantum Break). In alle 3 de games is zijn alle AMD kaarten een flink stuk sneller dan de Nvidia tegenhangers waar op Dx11 mee geconcurreerd wordt. Toeval? Nee. Dit komt omdat de huidige Nvidia kaarten geen Asynchronic Computing ondersteunen en AMD wel.

https://community.amd.com...ctx-12-with-async-compute
http://www.techpowerup.co...r-prepared-for-directx-12

Het is gewoon een feit dat AMD hier beter in zal zijn. Hoe dat met de komende generatie kaarten wordt valt nog niet veel over te zeggen. Voor de lange termijn is op dit moment een AMD kaart de beste keuze qua prestaties.

Wil je goede prestaties en minder stroomverbruik, of vindt je het gewoon leuk om een Nvidia kaart te hebben, is dat ook geen slechte keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaspervb
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-06 20:16
@atariXLfanboy Je kunt gewoon beter voor een 380 gaan. Kunt wel zien dat je ook een fanboy van Nvidia Bent. Je gaat toch iemand geen 750ti adviseren als hij lekker wilt gamen op 1080p ? (als het budget daar is)
Je Ontkracht je eigen verhaal door te zeggen om een goedkopere kaart te kopen.
Je zegt; je moet niet op futureproof kijken maar je adviseert hem wel te wachten op de nieuwe lijn gpu's ? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtariXLfanboy
JvRadeon
Als je even gekeken had naar de bron die ik zo nodig moest plaatsen kijkt zie je dat in Full HD dit spel de gtx960 sneller is als de r380. Ook scoren de amd's nogal slechter in stabiele frame rates.
Als een spel sneller werkt doordat er met NVIDIA wordt samengewerkt wordt is er een dark conspiracy, maar als een spel in samenwerking met AMD betere prestaties levert dan is NVIDIA direct obsolete... *knip* nee En ja als bv Ashen of Singularity helemaal je ding is zou je idd uit komen bij AMD card. Hoewel het daar ook duidelijk is dat met dit budget en deze kaarten nauwelijks acceptabele resultaten worden gehaald in hogere resoluties en het is ook al duidelijk dat alleen voor specifieke spellen geldt. Ook moet je daar niet afgaan op benchmarks met de snelste i7 en chipsets die helemaal niks met deze middle budget setups te maken hebben. *knip* nee
En ach tja bijna 50w extra hitte (in een micro atx kastje!) is helemaal geen issue? Weer zo'n dubieus argument waar een grote deel van de consumenten blijkbaar al langer anders over denken. Het levert iig flink meer behoefte aan koeling... die in dit budget niet op te lossen is met een waterkoelset of dure niet standaard koelers. En gaat toch om het gamen*knip* nee? :D
Tja er verschil in kwaliteit van fans en een slechte gtx960 maakt meer herrie... Ja wat is je punt daarmee? Bij de hier genoemde MSI kaart is daar zeker geen sprake van en maakt iig minder toeren als de ongeveer net zo dure MSI r390. Dus dat slaat de plank een beetje mis in deze discussie :D
Voor een deel van de gebruiker is NVIDIA gtx960 is gewoon de betere keuze en het irriteert mij zo gauw de gtx960 hier door gebruikers maar genoemd wordt... er zonder ook maar te kijken wat die persoon werkelijk met z'n computer wil de r380 als veel betere keuze neergezet wordt. Elk hebben zo z'n eigen voordelen en nadelen.
Kaspervb.
'Je kunt gewoon beter voor een 380 gaan' *knip* nee *knip* nee

Als ie hij oude spellen wil spelen dan kan hij ook lekker gamen met een 750ti of vergelijkbare AMD
Wat onkracht dat dan wat ik er voor zeg? Dat het voor veel gebruikers misschien ook fijn is om extra snelheid in de rest van de computer te hebben en vooral upgrade mogelijkheden in de toekomst lijkt je dus te ontgaan. Het is wel 100 euro wat ie daar mee bespaart. *knip* nee Ik zeg dat een systeem misschien wel meer futureproof is als hij nu voor wat meer kwaliteit in andere onderdelen het bespaarde geld steekt en wacht op een nieuwe generatie gpu's
Ik zeg nergens dat hij niet futureproof moeten kijken. *knip* nee

[ Voor 18% gewijzigd door br00ky op 15-04-2016 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtariXLfanboy
En om maar wat beeldspraak te gebruiken...
Je adviseert een consument een auto die 50km/u ipv 48km/u kan omdat dat meer opschiet op de snelweg en hij dan net harder gaat als z'n buurman. Je vergeet dat 50km/u ook niet snel genoeg is voor die snelweg en die consument misschien wel liever een wat minder lawaaiige en vooral zuinigere auto wil om gezellig mee te toeren. Geen wonder dat er zoveel meer Nvidia auto's worden verkocht !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robogeeka
/offtopic @atari, probeer je laatste reactie te editen ipv een nieuwe eronder.

En daarnaast, we kunnen wel deze oorlog voeren hier, maar wat moet de ts hiermee? Die durft waarschijnlijk zichzelf hier nieteens meer in te mengen. Op het moment komt de 380 gewoon hoger uit in de gemiddelde benchmark van de laatste tijd. En als ze leuk allebij hetzelfde zijn laten wij geeoon de ts even kiezen. Maar om ts a4tjes leesvoer te geven is ook niet een al te strak idee imo. Neem gewoon lekker de i5 6400, in gamen merk je toch niet veel verschil. En klop er lekker een 380 in, tenzij je stroom wilt besparen. Dan een 960.

Weetje: beide kaarten van adus verschillen onder unigene valley maar 1db ;) maar wel 9% fan speed.

[ Voor 7% gewijzigd door robogeeka op 14-04-2016 18:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

AtariXLfanboy schreef op donderdag 14 april 2016 @ 17:22:
JvRadeon
Als je even gekeken had naar de bron die ik zo nodig moest plaatsen kijkt zie je dat in Full HD dit spel de gtx960 sneller is als de r380. Ook scoren de amd's nogal slechter in stabiele frame rates.
Als een spel sneller werkt doordat er met NVIDIA wordt samengewerkt wordt is er een dark conspiracy, maar als een spel in samenwerking met AMD betere prestaties levert dan is NVIDIA direct obsolete... Wie zijn hier nou de duidelijke fanboys? En ja als bv Ashen of Singularity helemaal je ding is zou je idd uit komen bij AMD card. Hoewel het daar ook duidelijk is dat met dit budget en deze kaarten nauwelijks acceptabele resultaten worden gehaald in hogere resoluties en het is ook al duidelijk dat alleen voor specifieke spellen geldt. Ook moet je daar niet afgaan op benchmarks met de snelste i7 en chipsets die helemaal niks met deze middle budget setups te maken hebben. Verdiep je eerst maar eens in het onderwerp ipv de overduidelijk fanboy zooi waar je nu mee komt copy-pasten.
En ach tja bijna 50w extra hitte (in een micro atx kastje!) is helemaal geen issue? Weer zo'n dubieus argument waar een grote deel van de consumenten blijkbaar al langer anders over denken. Het levert iig flink meer behoefte aan koeling... die in dit budget niet op te lossen is met een waterkoelset of dure niet standaard koelers. En gaat toch om het gamen waarom kom je dan met geneuzel over idle? :D
Tja er verschil in kwaliteit van fans en een slechte gtx960 maakt meer herrie... Ja wat is je punt daarmee? Bij de hier genoemde MSI kaart is daar zeker geen sprake van en maakt iig minder toeren als de ongeveer net zo dure MSI r390. Dus dat slaat de plank een beetje mis in deze discussie :D
Voor een deel van de gebruiker is NVIDIA gtx960 is gewoon de betere keuze en het irriteert mij zo gauw de gtx960 hier door gebruikers maar genoemd wordt... er zonder ook maar te kijken wat die persoon werkelijk met z'n computer wil de r380 als veel betere keuze neergezet wordt. Elk hebben zo z'n eigen voordelen en nadelen.
Kaspervb.
'Je kunt gewoon beter voor een 380 gaan' Tja dat is nou typisch een fanboy argument :D Waar geen discussie over mogelijk is natuurlijk als je de eerdere argumenten compleet negeert waarom dat niet altijd zo zou zijn. Slaap lekker en succes met trollen.
En wat een onzin over dat ik m'n eigen verhaal ontkracht. Sla maar lekker nog vaker met die hamer op de kop want veel zinvols komt er niet uit.
Als ie hij oude spellen wil spelen dan kan hij ook lekker gamen met een 750ti of vergelijkbare AMD
Wat onkracht dat dan wat ik er voor zeg? Dat het voor veel gebruikers misschien ook fijn is om extra snelheid in de rest van de computer te hebben en vooral upgrade mogelijkheden in de toekomst lijkt je dus te ontgaan. Het is wel 100 euro wat ie daar mee bespaart. En wat leg je me hier als overduidelijke fanboy dingen in de mond? Ik zeg dat een systeem misschien wel meer futureproof is als hij nu voor wat meer kwaliteit in andere onderdelen het bespaarde geld steekt en wacht op een nieuwe generatie gpu's
Ik zeg nergens dat hij niet futureproof moeten kijken. Maar in de volwassen wereld is er soms meer belangrijk dan direct beter scoren op een gamebenchmark als je pubervriendjes. :D
Oké ik keek puur naar de framerate, daar is de 380 sneller, bij frametimes de 960.

Maareh...... Nvidia of AMD maakt mij echt niets uit, kies wat je zelf leuk vind. De ene keer is AMD beter en de andere keer Nvidia, zoveel maakt het allemaal ook weer niet uit. Maar het Dx12 standpunt is gewoon een feit en daarom zullen de huidige AMD kaarten wat langer mee gaan dan de huidige Nvidia.
Lees je dit goed?? Ik heb nergens gezegd dat AMD beter is of iets dergelijks, maar dat je gewoon moet kiezen wat je zelf leuk vindt. Je maakt er wel een groot probleem van zeg.

*knip* nee

[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 15-04-2016 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtariXLfanboy
robogeeka schreef op donderdag 14 april 2016 @ 18:11:
/offtopic @atari, probeer je laatste reactie te editen ipv een nieuwe eronder.
Omdat het om een beeldspraak ging , maar die zeker niet off topic is had ik in de hoop dat AMD fanboys nou eindelijk eens het punt snapten wat niet klopt aan hun copy paste argumenten in een apart stukje gezet. Ik zal me daar niet te vaak aan zondigen weest gerust!
En daarnaast, we kunnen wel deze oorlog voeren hier, maar wat moet de ts hiermee? Die durft waarschijnlijk zichzelf hier nieteens meer in te mengen.
De TS bedankte me voor de suggestie voor eventueel een beter moederbord en cpu te over te wegen en vervolgens krijg ik daar nogal dubieuze kritiek op.

>>> Waarom wordt een reactie waaruit blijkt dat de persoon niet eens de hele discussie gelezen heeft als beste antwoord gekozen? Wat een onzin! <<<

De reacties worden vervolgens vrij lang om dat verschillende mensen tegelijk probeer te beantwoorden.
Op het moment komt de 380 gewoon hoger uit in de gemiddelde benchmark van de laatste tijd. En als ze leuk allebij hetzelfde zijn laten wij geeoon de ts even kiezen.
Weer blijkt dat je de discussie helemaal niet gelezen hebt. Klopt niet voor elke benchmark en ik was niet diegene die de ts de keuze van een 380 opdrong, maar juist kritiek had op dat soort reacties
Maar om ts a4tjes leesvoer te geven is ook niet een al te strak idee imo.
Dat deed ik in eerste instantie ook niet. Lees het dan zelf eerst wel even
Neem gewoon lekker de i5 6400, in gamen merk je toch niet veel verschil.
Behalve in single/dual core oude spellen waar de kloksnelheid van een core de snelheid bepaalt en nog een belangrijkere groep, waar weer blijkt velen hier geen kaas er van gegeten hebben, <juist ja> Asynchronous computing waar CPU performance wel degelijk het verschil uit maakt. Zucht. Misschien moet je wat meer lappen tekst lezen om wat meer kennis op te doen?
En klop er lekker een 380 in, tenzij je stroom wilt besparen. Dan een 960.
Of je speelt veel spellen die specifiek voor de 9x0 serie ontwikkeld zijn en daar op beter presteren. Ik verwacht dat die er in de toekomst meer komen. Bij gelijke performance op Full HD is de 960 door stroomverbruik en oa HDMI2.0 de duidelijke winnaar. Maar koop lekker een 380 als je dat wilt. Ik ben juist diegene die hier begon dat de keuze helemaal niet zo zwart wit is.
Overigens een van de dingen die jullie blijkbaar missen is dat oa nu een goedkopere videokaart als de 750i kopen de mogelijkheid openhoudt om straks een AMD kaart te kopen die wel UHD aan kan of VR. Die zijn er simpelweg nuniet in dit budget. Mijn blijkbaar fanboy schap gaat niet zo ver dat als het daadwerkelijk duidelijk beter zou zijn (zoals in de AMD athlon XP tijd) ik niet voor een AMD zou gaan.
Weetje: beide kaarten van adus verschillen onder unigene valley maar 1db ;) maar wel 9% fan speed.
Ik ken niet de verschillen tussen deze kaarten. Het blijft slechter. En tel daarop nog wat extra van fans in de kast (oa voeding) door de extra hitte en stroomverbruik. Maar dat valt idd mee... net als het verschil in performance tussen de beide kaarten die nogmaals een blinde keuze voor de 380 niet rechtvaardigt

JVRadeon... De naam zegt al voldoende... wie is de fanboy ? 8) ;)
In Full HD medium settings is de framerate van de 960 sneller in NFS. In Ultra settings is de 960 2G (!) net langzamer maar daar gaat de helft aan geheugen meespelen met de grotere textures dus zou ik graag de 4G zien. En mea culpa ik had idd bij Ultra gemist dat de 380 daar wel net sneller in framerates was. Dat was idd een misser.
En ik quote :
"Het is gewoon een feit dat AMD hier beter in zal zijn. Hoe dat met de komende generatie kaarten wordt valt nog niet veel over te zeggen. Voor de lange termijn is op dit moment een AMD kaart de beste keuze qua prestaties."
En dan zeggen dat je nergens beweert dat AMD beter is ? *knip* nee

Ik zal het nog een keer proberen uit te leggen aangezien blijkbaar de beeldspraak ook niet geholpen.
De redenen waarom jij en anderen de r380 verwachten beter zal zijn.. zijn features die die kaart in deze setup nauwelijks van nut kunnen zijn omdat de kaart en de cpu er simpelweg niet krachtig genoeg voor zijn. Dat maakt de kaart dus nauwelijks beter als de 960 die dat ook niet zal zijn. Juist de DX12 benchmarks geven daar al een indicatie voor en ook de systeemeisen voor VR. Ik was dan ook niet diegene die over futureproof begon , maar weersprak dat vanwege deze reden en concludeerde dat het enige wat in de toekomst te verwachten valt dat je dan nog wel kunt gebruiken is HDMI 2.0. Je kunt dus beter kijken welke spellen je nu er op wilt spelen en of stroomverbruik en hitteontwikkeling voor je belangrijk zijn of niet.

Ik was dus diegene die reageerde van 'Hé stel niet zo zwart wit dat de R380 beter is' Probeer dan niet te doen alsof ik iedereen een NVIDIA aanraadt. *knip* nee

[ Voor 2% gewijzigd door br00ky op 15-04-2016 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

AtariXLfanboy schreef op donderdag 14 april 2016 @ 23:10:
[...]

Omdat het om een beeldspraak ging , maar die zeker niet off topic is had ik in de hoop dat AMD fanboys nou eindelijk eens het punt snapten wat niet klopt aan hun copy paste argumenten in een apart stukje gezet. Ik zal me daar niet te vaak aan zondigen weest gerust!

[...]

De TS bedankte me voor de suggestie voor eventueel een beter moederbord en cpu te over te wegen en vervolgens krijg ik daar nogal dubieuze kritiek op.

>>> Waarom wordt een reactie waaruit blijkt dat de persoon niet eens de hele discussie gelezen heeft als beste antwoord gekozen? Wat een onzin! <<<

De reacties worden vervolgens vrij lang om dat verschillende mensen tegelijk probeer te beantwoorden.

[...]

Weer blijkt dat je de discussie helemaal niet gelezen hebt. Klopt niet voor elke benchmark en ik was niet diegene die de ts de keuze van een 380 opdrong, maar juist kritiek had op dat soort reacties

[...]

Dat deed ik in eerste instantie ook niet. Lees het dan zelf eerst wel even

[...]

Behalve in single/dual core oude spellen waar de kloksnelheid van een core de snelheid bepaalt en nog een belangrijkere groep, waar weer blijkt velen hier geen kaas er van gegeten hebben, <juist ja> Asynchronous computing waar CPU performance wel degelijk het verschil uit maakt. Zucht. Misschien moet je wat meer lappen tekst lezen om wat meer kennis op te doen?

[...]

Of je speelt veel spellen die specifiek voor de 9x0 serie ontwikkeld zijn en daar op beter presteren. Ik verwacht dat die er in de toekomst meer komen. Bij gelijke performance op Full HD is de 960 door stroomverbruik en oa HDMI2.0 de duidelijke winnaar. Maar koop lekker een 380 als je dat wilt. Ik ben juist diegene die hier begon dat de keuze helemaal niet zo zwart wit is.
Overigens een van de dingen die jullie blijkbaar missen is dat oa nu een goedkopere videokaart als de 750i kopen de mogelijkheid openhoudt om straks een AMD kaart te kopen die wel UHD aan kan of VR. Die zijn er simpelweg nuniet in dit budget. Mijn blijkbaar fanboy schap gaat niet zo ver dat als het daadwerkelijk duidelijk beter zou zijn (zoals in de AMD athlon XP tijd) ik niet voor een AMD zou gaan.

[...]

Ik ken niet de verschillen tussen deze kaarten. Het blijft slechter. En tel daarop nog wat extra van fans in de kast (oa voeding) door de extra hitte en stroomverbruik. Maar dat valt idd mee... net als het verschil in performance tussen de beide kaarten die nogmaals een blinde keuze voor de 380 niet rechtvaardigt

JVRadeon... De naam zegt al voldoende... wie is de fanboy ? 8) ;)
In Full HD medium settings is de framerate van de 960 sneller in NFS. In Ultra settings is de 960 2G (!) net langzamer maar daar gaat de helft aan geheugen meespelen met de grotere textures dus zou ik graag de 4G zien. En mea culpa ik had idd bij Ultra gemist dat de 380 daar wel net sneller in framerates was. Dat was idd een misser.
En ik quote :
"Het is gewoon een feit dat AMD hier beter in zal zijn. Hoe dat met de komende generatie kaarten wordt valt nog niet veel over te zeggen. Voor de lange termijn is op dit moment een AMD kaart de beste keuze qua prestaties."
En dan zeggen dat je nergens beweert dat AMD beter is ? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Geen wonder dat je zulke reacties krijgt idd. Beter stoppen met reageren dan idd!

Ik zal het nog een keer proberen uit te leggen aangezien blijkbaar de beeldspraak ook niet geholpen.
De redenen waarom jij en anderen de r380 verwachten beter zal zijn.. zijn features die die kaart in deze setup nauwelijks van nut kunnen zijn omdat de kaart en de cpu er simpelweg niet krachtig genoeg voor zijn. Dat maakt de kaart dus nauwelijks beter als de 960 die dat ook niet zal zijn. Juist de DX12 benchmarks geven daar al een indicatie voor en ook de systeemeisen voor VR. Ik was dan ook niet diegene die over futureproof begon , maar weersprak dat vanwege deze reden en concludeerde dat het enige wat in de toekomst te verwachten valt dat je dan nog wel kunt gebruiken is HDMI 2.0. Je kunt dus beter kijken welke spellen je nu er op wilt spelen en of stroomverbruik en hitteontwikkeling voor je belangrijk zijn of niet.

Ik was dus diegene die reageerde van 'Hé stel niet zo zwart wit dat de R380 beter is' Probeer dan niet te doen alsof ik iedereen een NVIDIA aanraadt. Kijk dus maar eens goed in de spiegel waarom je negatieve reacties krijg. Probeer iig mensen wat minder te framen op dingen die ze niet gezegd hebben.
*knip* nee

Je quote dingen, maar haalt ze wel volledig uit de context.

Ik heb inderdaad het volgende gezegd:

Dat gaat natuurlijk over DirectX12 en de huidige generatie kaarten als je een beetje gelezen had. Ik heb helemaal niets gezegd over AMD vs Nvidia in het algemeen. Maar om je gelijk de halen moet je het op deze manier neerzeten.

En dan over de i5 6400, blijkbaar heb juist jij er geen kaas van gegeten. Kloksnelheid zegt tegenwoordig zo'n beetje niets meer, behalve als je CPU's uit dezelfde generatie vergelijkt. Een i5 6400 2.7Ghz (of eigenlijk 3,3Ghz met turbo) is per core sneller dan een Core2Duo op bijvoorbeeld 4Ghz.

En zo zijn er nog tig dingen, maar ik zie dat het geen zin heeft. *knip* nee

En @TS:
Je hebt een goed beste antwoord uitgekozen.

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 15-04-2016 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robogeeka
Bedankt dat je alsnog zegt 'koop lekker wat je wilt' daar gaat het ook nog eens om. Toch leuk om te zien dat je nog steeds doorgaat. Ondanks dat ik zeg dat hij de keuze zelf moet maken ;) daarnaast begin je over blind kiezen terwijl de performance hoger is? Hey voor hetzelfde geld weet ik het wel hoor. De cpu heeft bijna geen performance increase. Lees jij je benchmarks nog even door.

*knip* nee

Ts, kies wat jij wilt ;)

[ Voor 15% gewijzigd door br00ky op 15-04-2016 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:20

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:Even de boel opgeschoond, want de manier hoe hier gediscussieerd wordt verdient niet de schoonheidsprijs. Discussieer fair en op feiten en met bronnen, ga elkaar niet uitmaken voor fanboys.
Pagina: 1