Omdat het om een beeldspraak ging , maar die zeker niet off topic is had ik in de hoop dat AMD fanboys nou eindelijk eens het punt snapten wat niet klopt aan hun copy paste argumenten in een apart stukje gezet. Ik zal me daar niet te vaak aan zondigen weest gerust!
En daarnaast, we kunnen wel deze oorlog voeren hier, maar wat moet de ts hiermee? Die durft waarschijnlijk zichzelf hier nieteens meer in te mengen.
De TS bedankte me voor de suggestie voor eventueel een beter moederbord en cpu te over te wegen en vervolgens krijg ik daar nogal dubieuze kritiek op.
>>> Waarom wordt een reactie waaruit blijkt dat de persoon niet eens de hele discussie gelezen heeft als beste antwoord gekozen? Wat een onzin! <<<
De reacties worden vervolgens vrij lang om dat verschillende mensen tegelijk probeer te beantwoorden.
Op het moment komt de 380 gewoon hoger uit in de gemiddelde benchmark van de laatste tijd. En als ze leuk allebij hetzelfde zijn laten wij geeoon de ts even kiezen.
Weer blijkt dat je de discussie helemaal niet gelezen hebt. Klopt niet voor elke benchmark en ik was niet diegene die de ts de keuze van een 380 opdrong, maar juist kritiek had op dat soort reacties
Maar om ts a4tjes leesvoer te geven is ook niet een al te strak idee imo.
Dat deed ik in eerste instantie ook niet. Lees het dan zelf eerst wel even
Neem gewoon lekker de i5 6400, in gamen merk je toch niet veel verschil.
Behalve in single/dual core oude spellen waar de kloksnelheid van een core de snelheid bepaalt en nog een belangrijkere groep, waar weer blijkt velen hier geen kaas er van gegeten hebben, <juist ja> Asynchronous computing waar CPU performance wel degelijk het verschil uit maakt. Zucht. Misschien moet je wat meer lappen tekst lezen om wat meer kennis op te doen?
En klop er lekker een 380 in, tenzij je stroom wilt besparen. Dan een 960.
Of je speelt veel spellen die specifiek voor de 9x0 serie ontwikkeld zijn en daar op beter presteren. Ik verwacht dat die er in de toekomst meer komen. Bij gelijke performance op Full HD is de 960 door stroomverbruik en oa HDMI2.0 de duidelijke winnaar. Maar koop lekker een 380 als je dat wilt. Ik ben juist diegene die hier begon dat de keuze helemaal niet zo zwart wit is.
Overigens een van de dingen die jullie blijkbaar missen is dat oa nu een goedkopere videokaart als de 750i kopen de mogelijkheid openhoudt om straks een AMD kaart te kopen die wel UHD aan kan of VR. Die zijn er simpelweg nuniet in dit budget. Mijn blijkbaar fanboy schap gaat niet zo ver dat als het daadwerkelijk duidelijk beter zou zijn (zoals in de AMD athlon XP tijd) ik niet voor een AMD zou gaan.
Weetje: beide kaarten van adus verschillen onder unigene valley maar 1db

maar wel 9% fan speed.
Ik ken niet de verschillen tussen deze kaarten. Het blijft slechter. En tel daarop nog wat extra van fans in de kast (oa voeding) door de extra hitte en stroomverbruik. Maar dat valt idd mee... net als het verschil in performance tussen de beide kaarten die nogmaals een blinde keuze voor de 380 niet rechtvaardigt
JVRadeon... De naam zegt al voldoende... wie is de fanboy ?

In Full HD medium settings is de framerate van de 960 sneller in NFS. In Ultra settings is de 960 2G (!) net langzamer maar daar gaat de helft aan geheugen meespelen met de grotere textures dus zou ik graag de 4G zien. En mea culpa ik had idd bij Ultra gemist dat de 380 daar wel net sneller in framerates was. Dat was idd een misser.
En ik quote :
"Het is gewoon een feit dat AMD hier beter in zal zijn. Hoe dat met de komende generatie kaarten wordt valt nog niet veel over te zeggen. Voor de lange termijn is op dit moment een AMD kaart de beste keuze qua prestaties."
En dan zeggen dat je nergens beweert dat AMD beter is ?
*knip* nee
Ik zal het nog een keer proberen uit te leggen aangezien blijkbaar de beeldspraak ook niet geholpen.
De redenen waarom jij en anderen de r380 verwachten beter zal zijn.. zijn features die die kaart in deze setup nauwelijks van nut kunnen zijn omdat de kaart en de cpu er simpelweg niet krachtig genoeg voor zijn. Dat maakt de kaart dus nauwelijks beter als de 960 die dat ook niet zal zijn. Juist de DX12 benchmarks geven daar al een indicatie voor en ook de systeemeisen voor VR. Ik was dan ook niet diegene die over futureproof begon , maar weersprak dat vanwege deze reden en concludeerde dat het enige wat in de toekomst te verwachten valt dat je dan nog wel kunt gebruiken is HDMI 2.0. Je kunt dus beter kijken welke spellen je nu er op wilt spelen en of stroomverbruik en hitteontwikkeling voor je belangrijk zijn of niet.
Ik was dus diegene die reageerde van 'Hé stel niet zo zwart wit dat de R380 beter is' Probeer dan niet te doen alsof ik iedereen een NVIDIA aanraadt.
*knip* nee
[
Voor 2% gewijzigd door
br00ky op 15-04-2016 09:10
]