Lichte kleine laptop voor reizen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-05 15:58
Wat ga je met je laptop doen?
Hij gaat mee op reis en het is dus fijn als de accu lang meegaat, uur of 10 lijkt me wel fijn. Daarnaast zou ik het fijn vinden ook als pure tablet te kunnen gebruiken. Dus dat het tablet gedeelte los kan van het toetsenbord.

Wat ik er mee wil doen is af en toe een Wordpress website bijhouden voor familie thuis en daarnaast natuurlijk beetje mailen.

Als er af en toe een beetje Python mee geprogrammeerd kan worden zou dit helemaal top zijn, maar daar koop ik hem niet voor.

Wat is je budget?
Ongeveer 300 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zoals aangegeven, ja hij gaat mee op reis.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeuren

Wat ik zelf gevonden heb.
http://tweakers.net/price...etsenborddock)-grijs.html

http://tweakers.net/price...avilion-x2-10-n111nd.html

Welke raden jullie van deze 2 aan?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-07 20:47
Eerlijk gezegd allebei niet, aangezien ze beide maar 32 GB opslag hebben. Dit is erg weinig en je laptop zal erg snel vol staan. Als alleen deze een optie zijn zou ik de 2e laptop nemen. Deze heeft namelijk een betere accu, maar je kunt beter een echte laptop nemen van zo'n €400,- naar mijn idee. Veel succes verder

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:50
Dit in 13,3" en i3 en maar 1,6 KG ~~> http://www.mediamarkt.nl/...-80kc003kmh--1438638.html?

Tip1 ; Hier kan je 3% afsnoepen mbv https://www.cashbackxl.nl/webshop/details/media-markt

Tip2 ; Wordt even gratis lid van de mediamarkt-club dan heb je 28 dagen omruilgarantie

http://www.mediamarkt.nl/...vlet/MultiChannelClubHome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingre
Jantje2000 schreef op maandag 11 april 2016 @ 17:08:
Eerlijk gezegd allebei niet, aangezien ze beide maar 32 GB opslag hebben. Dit is erg weinig en je laptop zal erg snel vol staan. Als alleen deze een optie zijn zou ik de 2e laptop nemen. Deze heeft namelijk een betere accu, maar je kunt beter een echte laptop nemen van zo'n €400,- naar mijn idee. Veel succes verder
Ik ga er sowieso een SD kaart instoppen dan denk ik, maar op windows en chrome na komt er eigenlijk weinig op te staan. Misschien externe schijf mocht nodig zijn.
WiLLoW_TieN schreef op maandag 11 april 2016 @ 17:17:
Dit in 13,3" en i3 en maar 1,6 KG ~~> http://www.mediamarkt.nl/...-80kc003kmh--1438638.html?

Tip1 ; Hier kan je 3% afsnoepen mbv https://www.cashbackxl.nl/webshop/details/media-markt

Tip2 ; Wordt even gratis lid van de mediamarkt-club dan heb je 28 dagen omruilgarantie

http://www.mediamarkt.nl/...vlet/MultiChannelClubHome
Ik vind wel must dat scherm echt los kan van het apparaat.

Vergeten te melden in openingspost, ik heb al een goede laptop en pc en het is echt puur en alleen ernaast voor reizen. Dus eisen zijn zoals in openingpost genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:05
Interessant topic, heb afgelopen week ook uitgebreid gezocht ivm aankomend jaar reizen.

Na specs vergelijken en bezoekje aan de lokale MM vond ik 11,6inch een perfect formaat; 13,3 maakt de laptop eigenlijk weer te groot voor in de backpack, terwijl 10,1 inch (uit de startpost) dan weer behelpen is op laptopformaat (te klein toetsenbord)

Ik was uiteindelijk erg gecharmeerd van de asus Flip TP200; erg goede travel op de toetsen, goede bouwkaliteit en accuduur, IPS scherm en 'tabletmodus' en met 32GB uit te breiden met SD kaartje.
pricewatch: Asus Transformer Flip TP200
Edit; zie net de eis voor scherm los van toetsenbord; dat kan hier niet, maar je kunt hem wel tot 1 geheel omklappen

Enige waar ik me zorgen over maak is de Celeron 3050, heeft grafische acceleratie voor oa H265 maar houd voor veel pittiger werk niet over. Op reis zou ik ook alleen willen internetten, bloggen en filmpje kijken dus waarschijnlijk geen issue. Iemand enig idee over de 3050?

Nu trouwens in de aanbieding van 300 voor 249 bij Alternate

[ Voor 5% gewijzigd door Isaja op 12-04-2016 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:23

heuveltje

KoelkastFilosoof

Aan de TS zou het niet logischer zijn een tablet te zoeken waar een BT toetsenbord op kan worden aangesloten ? Als ik het zo hoor klinkt dat beter bij wat je zoekt ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-07 10:38
Afhankelijk waar je heen gaat op vakantie is het wellicht verstandig om juist op je bestemming een hybride laptop te kopen. Voorbeeld: Dit geweldige apparaat kocht ik in januari 2015 voor slechts €490 (omgerekend, euro-dollar koers was zeer slecht helaas anders was het nog lager) in een Microsoft Store in Austin. Pas 6 maanden later kwam deze versie in NL beschikbaar voor €750.

Dan heb je dus een 128GB SSD, 4GB RAM, Core i3 ipv de stroperig trage Atom, USB3.0, een fullHD 11.6 inch touch screen scherm dat best wel goed is. Oh en je kan gewoon een 1TB HDD onder het keyboard plaatsen. Info daarover in dit topic.

Het enige nadeel is dat dit geen Ultrabook oid is, het valt eigenlijk in een gat tussen de goedkope hybride laptops en de premiums. Dat merk je aan de accu, die gaat niet 10 uur mee.

Trouwens het irritatiepunt van dit soort apparaten is dat als je het scherm ver naar achter duwt, de laptop omvalt doordat al het gewicht in het scherm zit. Ik heb er geen last meer van, je handen rusten toch op het keyboard. Wat heel fijn is, is de omgekeerde modus, scherm omgekeerd op het toetsenbord geklikt. Dat vinden wij veel prettiger op de bank en in het vliegtuig tov een tablet die je vast moet houden of plat op een kussen legt. Maar dan zou je dus ook voor een Yoga kunnen gaan (scherm volledig omklappen). Mits deze licht genoeg is. Helaas zijn die Yoga's errug duur.

Bluetooth keyboard icm tablet kan natuurlijk ook, maar op schoot gaat dat weer niet werken. Daarom wilde ik dat niet. Als ik lang op de laptop werk (hele werkdag), zet ik hem in omgekeerde stand (rust dus op het keyboard) en gebruik ik het bluetooth 3.0 keyboard van de Action, die vind ik enorm lekker typen en heeft altijd een stabiele verbinding.

[ Voor 36% gewijzigd door Jazco2nd op 12-04-2016 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 751381

Dan zou je eventueel naar deze Acer kunnen kijken.
Voordeel hieraan is dat je 500+ GB aan opslag hebt.

http://www.acer.com/ac/nl/NL/content/model/NT.MX4EH.006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Of deze: http://www.microsoftstore...-1-PC/productID.314145300

Goede concurrent voor de Switch 11 core-i3. Alleen beetje gek van het BT keyboard dat je los moet opladen ipv dat het gewoon oplaad als het verbonden is met het scherm. Maar dat is ook echt het enige minpuntje.
edit: toch wel meer minpuntjes, qua aansluitmogelijkheden is het net een echte tablet. Geen full size usb poorten.

[ Voor 14% gewijzigd door Jazco2nd op 12-04-2016 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
heuveltje schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:07:
Aan de TS zou het niet logischer zijn een tablet te zoeken waar een BT toetsenbord op kan worden aangesloten ? Als ik het zo hoor klinkt dat beter bij wat je zoekt ?
Dat zou inderdaad wel kunnen alleen die combinatie is nooit zo stabiel (in de zin van omvallen) dan een echt tobo + scherm. Denk daarbij aan gebruik in de trein op de bank op schoot.
Jazco2nd schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:10:
Voorbeeld: Dit geweldige apparaat kocht ik in januari 2015 voor slechts €490 (omgerekend, euro-dollar koers was zeer slecht helaas anders was het nog lager) in een Microsoft Store in Austin. Pas 6 maanden later kwam deze versie in NL beschikbaar voor €750.
In het buitenland kopen kan inderdaad wel, maar je zit dan met garantie. Verder kost de door jou gelinkte laptop inmiddels 800 euro.
Anoniem: 751381 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:18:
Dan zou je eventueel naardeze Acer kunnen kijken.
Dat model heeft dan wel een 500GB harde schijf in het dock zitten, maar nog steeds maar 32GB flash en dat is echt te weinig op een Windows tablet.

De Asus Transformer T100 wordt hier aangeraden, maar wel de versie met 32GB. Je hebt ook versies met 64GB en ook versies met 64GB + 500GB. Kijk maar eens in de Pricewatch. Je kan bijvoorbeeld deze halen: pricewatch: Asus Transformer Book T100TAM-DK003B (49 euro boven budget).

Het is jammer voor jou dat ze de originele T100TA niet meer verkopen. Die was echt perfect voor je geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Je hebt gewoon fabrieksgarantie hier hoor. Heb met Acer (US) en Motorola (US) in elk geval nooit problemen gehad, gewoon met de fabrikant hier contact opnemen via hun Support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Ik zelf heb een Asus T100TAF en de Atom cpu voelt niet langzaam aan. Vroeger (2008)had ik een van de eerste netboekjes maar dat is niet te vergelijken met hoe ze nu zijn. W10 met de Atom en 2gb ram werkt goed.
32GB opslag geheugen lijkt inderdaad niet veel maar met een 64gb sd kaartje is het goed te doen.
Mijn C schijf heeft na meerdere progs geinstalleerd nog een goeie 15,7 over.
Uiteraard als je echt meer wilt dan alleen browsen, film en wat lichte games dan kan je beter wat anders zoeken.

Voordeel
-goedkoop
-tablet mode
-aardig bruikbaar
-scherm vind ik oké

Nadeel
-slechts 1 usb 2 port
-klein toetsenbord

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 91868 op 12-04-2016 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Jazco2nd schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:04:
Je hebt gewoon fabrieksgarantie hier hoor. Heb met Acer (US) en Motorola (US) in elk geval nooit problemen gehad, gewoon met de fabrikant hier contact opnemen via hun Support.
Dat klopt. Maar fabrieksgarantie is vaak maar één jaar i.p.v. de (minimaal) twee jaar die je in Nederland hebt.
Anoniem: 91868 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 19:51:
Ik zelf heb een Asus T100TAF en de Atom cpu voelt niet langzaam aan. W10 met de Atom en 2gb ram werkt goed.
32GB opslag geheugen lijkt inderdaad niet veel maar met een 64gb sd kaartje is het goed te doen.
Ik heb zelf twee T100TA en ben het volkomen met je punten eens! Ik heb model met 32GB en model met 64GB en die van 32GB is toch elke keer weer opschonen en leeg halen en dat wekt gewoon frustratie op. Ik ben dus van mening dat 32GB echt te weinig is.

Voor de rest voldoet de T100 precies aan de eisen die de OP stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyPenguin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-07 16:16

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

Waarom geen Chromebook?

pricewatch: Toshiba CB30-B-104

Past perfect in het budget. Licht, extreem goede accu (8uren+ op volle brightness is niet te gek), beste scherm in dit budgetsegment en je kunt gewoon browsen, en coden. Caret is een tekstverwerker die erg op Sublime lijkt en als extensie aan Chrome kan worden toegevoegd, gebruik deze applicatie zelf ook.

Het scherm kan alleen niet losgekoppeld worden, dus dat zou de enige reden zijn waarom deze laptop niet de voorkeur heeft.

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

+1

Ik vind trouwens de meeste suggesties overkill voor wat er gevraagd wordt, namelijk: een goedkoop apparaat om te browsen met een goede batterij. Wij zijn alvast tevreden over de Asus Chromebook C200MA, waar we de 16 GB versie reeds een klein jaartje gebruiken om voornamelijk te browsen. Bij deze enkele van de voordelen:

- Prijs, 100 euro onder jouw budget, zonder goedkoop aan te voelen;
- Batterij, ruim 10 uur (zelfs na een klein jaar gebruik), is in een kleine twee uur haast volledig opgeladen;
- Flexibiliteit, kan de meeste taken aan, en ChrUbuntu draait er vlotjes op om het andere werk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingre
Er zijn veel goede opties gegeven.

Ik las ook dat er meer mensen zijn die opzoek waren naar kleine lichtje laptop. Dus die zullen er ook wat aangehad hebben.

Ben uiteindelijk voor de Asus t100HA gegaan. Die sluit het meeste aan bij mijn wensen. Goed 32GB is niet veel maar voor windows 10 en chrome moet wel te doen zijn. Eventueel kunnen andere programma's indien nodig via hardeschijf of microsd kaartje gebruikt worden.

Reden dat ik voor de T100HA ben gegaan is het volgende. Ik wou graag windows. Dit lijkt me gewoon wat fijner dan een chromebook. Vooral met oog op als ik wat meer ermee wil gaan doen dat het sowieso kan. Daarnaast vond ik goede accu een must en het scherm moest los te klikken zijn.

Resolutie valt me ook wel mee, en het werkt opzich nog wel vlot. Dus denk dat ik er wel plezier van ga hebben.
Pagina: 1