Nieuwe router

Pagina: 1
Acties:

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-02 17:05
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Nieuwe WiFi router, ter vervanging van mijn verouderde Sitecom W312

Wat is je budget?
40-60 EUR. Eventueel een paar tientjes hoger.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
TP-Link, Sitecom, Asus (Alhoewel ik atm een RT-AC51 heb gekocht, het bereik daarvan is om te huilen: vele male slechter dan mijn huidige Sitecom)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik zou graag een AC router willen met zowel verbinding op 2,4GHZ als de 5GHZ band. Wat ik graag zou zien is een erg goed signaal. Signaal > snelheid. Ik heb een 40Mbs Ziggo abonnement en doe verder niets lokaals delen dus voor mij is bereik belangrijker dan snelheid. Gigabit poorten lijken me dan ook niet nodig.

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-12-2025
Je geeft je eisen mooi aan, voer deze even in bij pricewatch, je zal dan een mooi lijstje routers krijgen waar je uit kan kiezen :) we verwachten zelf dat je met een paar ideetjes komt namelijk!

• snaggyheadshot
robogeeka schreef op maandag 11 april 2016 @ 16:52:
we verwachten zelf dat je met een paar ideetjes komt namelijk!
Heel begrijpelijk hoor! :-) Via de pricewatch heb ik gisteren al de RT-AC51 gekocht, maar de pricewatch verteld verder niks over hoe het bereik van zo'n router is :( De reviews van verschillen van site tot site van persoon tot persoon en ik kan er geen knoop aan vast spelden. Vandaar dat ik graag zou weten of iemand in deze een price range een 'must have' model heeft. Ik dacht zelf aan deze:

https://azerty.nl/0-3746-901120/d-link-dir-842-.html

Alhoewel daar de reviews ook ernstig over verdeeld zijn. Is het niet zo dat hoe hoger de DBI waarde > hoe beter het bereik? Deze gegevens worden namelijk nergens vermeld.

Edit:

Dit zijn blijkbaar dus mijn opties. Welke hiervan is dus de beste in jullie ogen :+ ?

[ Voor 35% gewijzigd door snaggyheadshot op 11-04-2016 17:08 ]

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-12-2025
Bereik blijft een lastig iets hoor.. Hangt er ook vanaf wat jij redelijk bereik vind, en waar je huis van gemaakt is! Ik heb bijv een verflaag met deeltjes erin die signalen blokeert 😔

• snaggyheadshot
Uit eindelijk heb ik deze genomen:

https://www.ziggo.nl/internet/wifi-punt/via-internetkabel/

En dan flashen naar originele TP link software zoals hier op Tweakers staat beschreven :)

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-02 19:35

doc

Is de router opzich goed? Dan kan je ook een los accespoint nemen en die precies plaatsen bij de ruimte waar je het het meest gebruikt. Weet niet waar je huidige router staat?

pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) zoiets zou dan ideaal zijn, Goed bereik, wil je nog beter kan je evt. het LR model nemen.

Edit: zie dat je al een keus hebt gemaakt, ook bij die heb je het voordeel dat je zelf de beste locatie kan bepalen

[ Voor 12% gewijzigd door doc op 11-04-2016 21:42 ]

Me Tarzan, U nix!

• snaggyheadshot
Mwah, is een beetje bejaard. Maar nog altijd sneller + beter bereik dan het Ubee modem :P Probleem wat ik heb is dat ik kabels niet kan doortrekken doordat er obstakels in de weg staan. Het WiFi modem staat dus noodgedwongen op de vensterbank waar de kabel binnen komt :(
Pagina: 1