Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijme Droste
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-03-2024
Hallo,

Ik wil mijn eigen 'Game PC' gaan bouwen. Samen met mijn vriend heb ik het volgende lijstje opgesteld:
- Asrock Fatal1ty 990 FX Killer (moederbord)
- Asus PCE-N15 (wifi kaart)
- Asus Xonar DGX (audiokaart)
- Coolermaster B Series B500 V2 (voeding)
- Intel Core i5 4460 (processor)
- Kingston DDR3 HyperX Savage 1x8GB 1600 (RAM)
- Sapphire Nitro R9 380 4G D5 (videokaart)
- Sharkoon REX3 Value White (behuizing)
- Western Digital Blue WD10JPVX 1TB (hdd)

Met deze pc wil ik onder andere de volgende games spelen:
- League of Legends
- Battlefield 4
- Civ 5
- AOE 2

Mijn vraag is of deze onderdelen goed met elkaar samen werken, of ze in de behuizing passen, en of jullie ergens opmerkingen of aanpassingen hebben.

MVG,
Thijme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-08 21:26
Nee, want je moederbord en processor passen niet bij elkaar (verschillend socket).

moederbord is socket AM3+ en processor is socket 1150.

als je overigens een leuke PC wilt samenstellen is de Best Buy Guide misschien een goede optie, hier worden systemen samengesteld die op elkaar zijn afgesteld.

[ Voor 62% gewijzigd door Nirrilith op 11-04-2016 16:38 ]

Battle.net ID: Nirrilith#2845

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-08 09:21
Je hebt net een aantal vragen weggehaald welke essentieel zijn om je goed te kunnen helpen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)
Ga je overklokken?
Wat verwacht je van ons?

En zet dan ook je producten even in een mooi pricewatch lijstje Handleiding Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:43

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/IIM11qkD8JkLEqmNgvTto4XQ/full.png weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies. Aangezien dat nu onmogelijk is geworden sluit ik je topic.

Het staat je uiteraard vrij een nieuw topic te openen. Laat hierbij wel de vragen staan en beantwoord ze punt voor punt.

Zet je build dan ook in jepost met de Handleiding Pricewatch. Producten linken werkt niet overzichtelijk.

Succes!

Dit topic is gesloten.