Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

De Chinese fabrikant Meizu heeft zijn nieuwe Android-toptoestel aangekondigd. De Meizu Pro 6 is uitgerust met een Helio X25-soc van MediaTek die over tien cores beschikt. Het 5,2"-oledscherm heeft een resolutie van 1920x1080 pixels en is drukgevoelig.

Meizu spreekt van een 3D Press-scherm en geeft daarmee aan dat niet alleen aanraking, maar ook druk geregistreerd kan worden. Huawei voegde dergelijke techniek onlangs toe aan de P9 Plus, terwijl Apple dat eerder deed met zijn iPhone 6s en 6s Plus als 3D Touch. Het oledscherm is afkomstig van Samsung en heeft afgeronde schermranden. De Meizu Pro 6 ondersteunt 4g-netwerken, maar niet op alle frequenties die in de Benelux gebruikt worden; ondersteuning voor de 800- en 900MHz-banden ontbreekt, band 8 en band 20.

Het toestel maakt gebruik van de MediaTek MT6797-chipset, die ook bekendstaat als de Helio X25-soc. Het is een iets snellere variant van de bestaande X20-soc met tien cores. De chip heeft drie clusters, die individueel aangesproken kunnen worden naar gelang de benodigde rekenkracht. De twee Cortex A72-cores draaien op 2,5GHz, iets sneller dan de 2,3GHz in de X20-soc. Verder zijn er vier A53-cores op 2,0GHz en vier A53-cores op 1,4GHz. De gpu is een Mali T880MP4 en er is 4GB lpddr3-geheugen aanwezig.

De metalen behuizing van de Meizu Pro 6 is 7,25mm dik en weegt 160 gram. Er is een accu met capaciteit van 2560mAh ingebouwd en er is plaats voor twee nanosims. Het toestel heeft een vingerafdrukscanner en komt in varianten met 32 of 64GB emmc-flashopslag. De beschikbare kleuren zijn zilver, goud en zwart. Het toestel wordt opgeladen via de usb type-c-aansluiting. Die ondersteunt ook snelladen en dataoverdacht met hoge snelheid volgens de usb 3.1-specificaties.

Meizu gaat niet mee met de trend om de camera juist van minder, maar relatief grote pixels te voorzien. De fabrikant heeft gekozen voor een 21-megapixelsensor, de Sony IMX230, bijgestaan door een lens met een diafragma van f/2.2. Opvallend is de ledflitser, die heeft de vorm van een ring rond de laser-autofocus en bestaat uit tien leds. De frontcamera heeft een vijfmegapixelsensor en een f/2.0-lens.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid
SkinFlyme
CPUMediatek Helio X25
GPUARM Mali-T880 image processor
RAM4 GB LPDDR3
ROM32 / 64 GB
ConnectiviteitBluetooth 4.0, GPS, GLONASS, 2,4 GHz b/g/n
Scherm5,2" Full-HD-amoled scherm
Camera21MP back, 5 MP front
Accu2560mAh
KleurZwart, Wit, Goud
Afmetingen147,7 x 70,8 x 7,25 mm
Gewicht160 g
Bijzonderheden[/b]mCharge 3.0, 3D Press

Terug naar Inhoudsopgave

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/Qk9cmDKQLKHLK1dU6qSMfCr3/full.png
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/tzWER7b2HQBSVmKEBWVL5MQX/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/7b4JZhdGWl84JOKJlVsJJFLA/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/2EfWl7mXzkVjdoeAQrF5gYpN/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/nSCt3cVsdnDspYbqgeasdO7C/full.png

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.011-04-2016Topic aangemaakt
V2.013-04-2016Topic aangepast aan aankondiging

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 34% gewijzigd door rens-br op 11-11-2016 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Niemand die deze telefoon heeft? Ik ben aan het kijken om eens wat anders dan een Xioami te kopen. Echter de software is daar zo goed geregeld (al dan niet via xiaomi.eu) dat ik dat zou kunnen gaan missen.
Hoe zit dat met de telefoons van Meizu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eoghlear schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 22:49:
Niemand die deze telefoon heeft? Ik ben aan het kijken om eens wat anders dan een Xioami te kopen. Echter de software is daar zo goed geregeld (al dan niet via xiaomi.eu) dat ik dat zou kunnen gaan missen.
Hoe zit dat met de telefoons van Meizu?
Ik heb zelf met meerdere versies van meizu (bijna alle) gewerkt. Behalve deze nieuwe 6 serie nog niet.
Ik zou hem zelf niet snel kopen omdat de 6 serie zoals die er nu uitziet een flop is.
dit komt doordat er een SoC van Mediatek (MTK) inzit. MTK maakt de slechtste SoC's (System On Chip processoren) die er op de markt te verkrijgen zijn.
De beste SoC's van MTK zijn net zo goed als de vorige generatie chips van Samsung of Qualcomm.
Daarom raad ik je aan om voor een MX5 Pro (1jaar oud) te gaan of een MX4 Pro (2jaar oud) want deze toestellen hebben een processor van Samsung welke een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding hebben en nog steeds volop updates krijgen.

de MX4 Pro heeft de beste prijs/kwaliteitsverhouding want deze heeft voor 150 euro (nieuw) een 2K scherm 3GB RAM SoC van Samsung en net als de 5 Pro en de 6 generatie dezelfde back camera.
Maar als je echt een poos verder wilt en je wilt echt het beste wat Meizu je te bieden heeft ervaren dan zou ik gaan voor de MX5 Pro.

Voor vragen stel ze mij gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Mediatek processoren zijn voor 99% van de gebruikers echt meer dan prima opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Zal eens verder kijken naar de modellen. Moet alleen zeggen dat ik na een mi3 en redmi note 2 prime heb gekocht en daarna een redmi note 3 pro en een redmi 3s, ik weer terug ben gegaan naar de redmi note 2 prime. Deze heeft ook een mediatek helio 10(uit het hoofd) processor en moet zeggen die werkt fantastisch!

Ik zoek eigenlijk zoiets als de pro 6. Mijn max ligt qua scherm op 5,2" (eigenlijk 5 maar de meeste zitten ook daar al boven) voor het scherm. daardoor kom ik bij dit model uit. Of de Mi5.

Mijn grootste onzekerheid is echter net de bouwkwaliteit maar de software. Hoe zit het daar mee?

• Eoghlear
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:35:
[...]

Ik heb zelf met meerdere versies van meizu (bijna alle) gewerkt. Behalve deze nieuwe 6 serie nog niet.
Ik zou hem zelf niet snel kopen omdat de 6 serie zoals die er nu uitziet een flop is.
dit komt doordat er een SoC van Mediatek (MTK) inzit. MTK maakt de slechtste SoC's (System On Chip processoren) die er op de markt te verkrijgen zijn.
De beste SoC's van MTK zijn net zo goed als de vorige generatie chips van Samsung of Qualcomm.
Daarom raad ik je aan om voor een MX5 Pro (1jaar oud) te gaan of een MX4 Pro (2jaar oud) want deze toestellen hebben een processor van Samsung welke een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding hebben en nog steeds volop updates krijgen.

de MX4 Pro heeft de beste prijs/kwaliteitsverhouding want deze heeft voor 150 euro (nieuw) een 2K scherm 3GB RAM SoC van Samsung en net als de 5 Pro en de 6 generatie dezelfde back camera.
Maar als je echt een poos verder wilt en je wilt echt het beste wat Meizu je te bieden heeft ervaren dan zou ik gaan voor de MX5 Pro.

Voor vragen stel ze mij gerust.
Hoe zit het met het update beleid van Meizu? Ben nu xiaomi.eu gewend. Dat is mooi geoptimaliseerd voor europees gebruik.
Heeft Meizu/flyme ook zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt bij flyme een soort van icloud waarin al je gegevens staan kwa contacten, notities, berichten etc. maar het meeste is in het chinees, een deel is tegenwoordig al in het engels maar je kunt nog steeds tegen het chinees aanlopen. ook het nederlands op de telefoons (als het toestel die mogelijkheid heeft dan zitten daar nog wel eens taalfouten in, bijvoorbeeld ipv. starten staat er bijv. launch (kan ik mee leven) maar ook bijv. luanch of lunch. verders is het zo de high ends krijgen veel langer updates, zo krijgen toestellen met samsung SoC's veel sneller updates dan die met mediatek SoC's. kijk bijv. naar de note versies die krijgen pas nadat ieder ander toestel is geweest updates. (toestellen van 3 jaar geleden hebben dan die update al lang gehad)
de toestellen krijgen het eerst updates op een high end toestel en daarna de goedkopere versies.

echter let wel op wanneer je gaat updaten want van sommige updates kun je niet downgraden en wanneer er bepaalde wijzigingen zijn geweest kan het zijn dat bepaalde services van google niet meer werken. denk hierbij aan de google play services waardoor je niets meer kunt downloaden/updaten uit de store tot je het hebt gefixt. (kost veel tijd) of dat bepaalde apps niet meer werken denk aan internet (had ik vorige week nog met de laatste update die ik had) of whatsapp. (3 keer gehad met verschillende apparaten van meizu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:03
Het is alweer een tijdje geleden dat iemand hier gereageerd heeft maar ik heb nog wat vragen die ik niet in gevuld kan krijgen via het zoeken op internet:

- 4g ondersteuning is die er nu wel of niet in NL?

- is NL als taal in te stellen op deze telefoon?

- zijn de mediatek processoren zo slecht dat je ze links moet laten liggen?

- zijn er al gebruikers die deze telefoon hebben en zo jaar waar heb je ze besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
brtkpr schreef op zondag 27 november 2016 @ 19:43:
Het is alweer een tijdje geleden dat iemand hier gereageerd heeft maar ik heb nog wat vragen die ik niet in gevuld kan krijgen via het zoeken op internet:

- 4g ondersteuning is die er nu wel of niet in NL?

- is NL als taal in te stellen op deze telefoon?

- zijn de mediatek processoren zo slecht dat je ze links moet laten liggen?

- zijn er al gebruikers die deze telefoon hebben en zo jaar waar heb je ze besteld?
- Ja, maar geen landelijke dekking.
- Nee, niet standaard.
- Nee, absoluut niet.
- Vast wel, ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:03
Momus schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:02:
[...]

- Ja, maar geen landelijke dekking.
- Nee, niet standaard.
- Nee, absoluut niet.
- Vast wel, ik niet.
Oké bedankt voor je snelle reply. Dan laat ik deze telefoon maar varen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-03-2023
Ik heb de Meizu Pro 6 nu een week en ben er erg blij mee. Alles draait super snel en zowel FlymeOS als de bouwkwaliteit zijn erg goed. Ik heb net een review achtergelaten op de pricewatchhttps://tweakers.net/prod...73/meizu-pro-6-zwart.html.

Be the change you want to see in the world

Pagina: 1