Ik zit in klas 4 van HAVO. Nu moeten we binnenkort een praktische opdracht maken voor Wiskunde. Dit moet met Excel. Ik ben al behoorlijk ver, maar nu moeten we een klassenindeling maken en daar loop ik op vast. Ik was alvast verder gegaan, maar in de volgende opdracht moeten we dat ook maken. Ik heb het al aan mijn Wiskunde docente gevraagd, maar die wil dat niet vertellen, want ze zegt dat ik het zelf moet kunnen vinden.
Ik zit er al een paar dagen over te denken, maar ik heb werkelijk geen idee hoe ik het zou moeten doen.
Ik heb wel een frequentietabel gemaakt en nu zou ik met dezelfde formule de klassenindeling moeten maken. Dit lukt me echter gewoon niet. Het bestand staat hier:
http://ultrashare.net/hosting/fl/716e62616e
Het is de bedoeling dat in J59-J114 komt te staan hoeveel keer die lengtes bij de jongens voorkomen en in K59-K114 komt te staan hoeveel keer die lengtes bij de meisjes voorkomen.
Ik gebruik Excel 2013.
Ik heb het al op verschillende manieren geprobeerd, maar ik kan niet precies uitleggen wat ik heb gedaan. Mij lukt het in ieder geval niet. Het moet in ieder geval met de formule INTERVAL gebeuren. In de Engelse versie heet dit FREQUENCY.
Ik zou het fijn vinden als iemand de oplossing zou kunnen geven hoe ik de formule moet gebruiken, zodat ik voor dit tentamen een goed cijfer zal kunnen halen.
Bij voorbaat dank
Jan

Ik heb wel een frequentietabel gemaakt en nu zou ik met dezelfde formule de klassenindeling moeten maken. Dit lukt me echter gewoon niet. Het bestand staat hier:
http://ultrashare.net/hosting/fl/716e62616e
Het is de bedoeling dat in J59-J114 komt te staan hoeveel keer die lengtes bij de jongens voorkomen en in K59-K114 komt te staan hoeveel keer die lengtes bij de meisjes voorkomen.
Ik gebruik Excel 2013.
Ik heb het al op verschillende manieren geprobeerd, maar ik kan niet precies uitleggen wat ik heb gedaan. Mij lukt het in ieder geval niet. Het moet in ieder geval met de formule INTERVAL gebeuren. In de Engelse versie heet dit FREQUENCY.
Ik zou het fijn vinden als iemand de oplossing zou kunnen geven hoe ik de formule moet gebruiken, zodat ik voor dit tentamen een goed cijfer zal kunnen halen.
Bij voorbaat dank
Jan
De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.