Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06-09 23:02
Ik zit in klas 4 van HAVO. Nu moeten we binnenkort een praktische opdracht maken voor Wiskunde. Dit moet met Excel. Ik ben al behoorlijk ver, maar nu moeten we een klassenindeling maken en daar loop ik op vast. Ik was alvast verder gegaan, maar in de volgende opdracht moeten we dat ook maken. Ik heb het al aan mijn Wiskunde docente gevraagd, maar die wil dat niet vertellen, want ze zegt dat ik het zelf moet kunnen vinden. 8)7 Ik zit er al een paar dagen over te denken, maar ik heb werkelijk geen idee hoe ik het zou moeten doen. :|
Ik heb wel een frequentietabel gemaakt en nu zou ik met dezelfde formule de klassenindeling moeten maken. Dit lukt me echter gewoon niet. Het bestand staat hier:
http://ultrashare.net/hosting/fl/716e62616e
Het is de bedoeling dat in J59-J114 komt te staan hoeveel keer die lengtes bij de jongens voorkomen en in K59-K114 komt te staan hoeveel keer die lengtes bij de meisjes voorkomen.

Ik gebruik Excel 2013.

Ik heb het al op verschillende manieren geprobeerd, maar ik kan niet precies uitleggen wat ik heb gedaan. Mij lukt het in ieder geval niet. Het moet in ieder geval met de formule INTERVAL gebeuren. In de Engelse versie heet dit FREQUENCY.

Ik zou het fijn vinden als iemand de oplossing zou kunnen geven hoe ik de formule moet gebruiken, zodat ik voor dit tentamen een goed cijfer zal kunnen halen.

Bij voorbaat dank
Jan

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

We willen je best helpen, maar we gaan niet je huiswerk voor je maken zodat je een goed punt kunt halen. Want daar komt je topic nu wel op neer: "hier is t bestand en dit is de opdracht. " Nog afgezien van het feit dat niemand met gezond verstand bestanden uit een onbekende bron zomaar opent.
Je lerares zal ongetwijfeld een bedoeling hebben met de aansporing dat je zelf e.e.a. moet kunnen vinden en ik denk niet dat ze bedoelde dat je t op tweakers kon laten maken voor je. ;)

Lang verhaal kort: maak een nieuw topic, geef duidelijk aan welke varianten je hebt geprobeerd en vooral: welk resultaat verwachtte je en welk resultaat kreeg je?

Ondertussen gaat hier helaas een slotje op.

[ Voor 15% gewijzigd door Lustucru op 11-04-2016 18:28 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Dit topic is gesloten.