Windows 10 compleet instabiel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:25
Beste Tweakers,

Een aantal maanden geleden was ik nog behoorlijk positief over Windows 10, maar dat wordt met de dagen minder en minder. De oorzaak hiervan is, dat mijn apps (Netflix, KPN Itv, Edge enz. allemaal niks meer doen) Nu heb ik ook al problemen met mijn Outlook en zie ik nog maar weinig in het ''oohh zo fijne Windows 10'' :(

Waar ik om vraag is: Een clean install van Windows 10 doen en weer geld neer tikken of terug naar Windows 7 gaan? Het enigste wat door de maanden heen is verandert is de videokaart. Die is omgewisseld van AMD naar NVIDIA. Toch zou dat niet de problemen mogen opleveren die ik nu heb.

Ik heb zelf al de trucjes geprobeerd via dat command ding, maar helpen niet. Ik vind het altijd plezierig om met een goed besturing systeem te werken, maar van dit wordt ik spontaan kwaad. Als er andere handige oplossingen zijn, dan zie ik deze graag tegemoet!

Met vriendelijke groeten,

Aquila

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Natuurlijk kan het wel aan je drivers liggen. Hoe vaak apps wel niet hangen of crashen door een falende videodriver....
check je eventlogs op errors en ga die verhelpen. Je hoeft geen reinstall te doen, je hebt meerdere mogelijkheden:
Refresh of in-place upgrade kan ook.

Google dat maar eens...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 10:40
Veranderen van AMD naar Nvidia of vica versa kan juist allerlei issues geven. Heb je al eens geprobeerd alle drivers te herinstalleren via DDU? Meestal wordt een clean install aangeraden om issues te voorkomen wanneer er van merk verander wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Mosin schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:42:
Waar ik om vraag is: Een clean install van Windows 10 doen en weer geld neer tikken of terug naar Windows 7 gaan?
Waarom zou je moeten betalen?

Je PC is nu geactiveerd met Windows 10. Deze kan je zo opnieuw installeren zonder dat je een code nodig hebt. De hardware GUID is bekend bij Microsoft. Zodra je computer weer op internet komt zal Windows zich meteen weer activeren.

Je kan ook de reset functie gebruiken van Windows 10. Dat heeft hetzelfde resultaat. Je kan er dan ook voor kiezen om je profiel te behouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
Ik heb zojuist mijn PC ge-reset en dit heeft geholpen!
Alles doet het weer prima, maar werkt dit wel 100% tegen het GPU driver ''probleem''?

Bedankt voor jullie reacties. Ik dacht namelijk dat ik een geheel nieuwe upgrade moest gaan uitvoeren.. Da's dus de wereld uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 10:40
Hoe bedoel je reset? Windows 10 reset? Clean install?

Als het probleem puur softwarematig is dan zou die het probleem moeten verhelpen. Helaas is mijn glazen bol een beetje stoffig en kunnen we dit niet zeker weten:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Een Windows 10 reset waarbij ik mijn eigen bestanden behoudt.
Alles werkt weer via deze manier, dus misschien heeft de wisseling van de videokaart toch de benodigde problemen opgeleverd. Alhoewel mij is verteld een clean install te doen bij wisseling van de GPU, maar ik heb nog geen clean install gedaan via deze Windows, dus ik was er vrij onbekend mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waren voor de videokaart verwisseld werd eerst de drivers van de oude verwijderd?
Dan komt de VGA driver weer op die standaard van windows te staan.
In de map C:\Windows\System32\drivers kan je wanneer je de bestanden via beeld op details zet, en Detail bedrijf inschakelt handig zijn aan de *.sys bestanden of er eventueel nog drivers achter gebleven zijn wanneer je drivers verwijderd.
Het is opgelost nu maar misschien handig om te weten nog wie weet voor een volgende keer.
Met Antivirussoftware werkt het net zo, wanneer je die vervangt moet je eerst de oude versie verwijderen.
Mede omdat AV software drivers plaatst in die map, kan je ook altijd na het verwijderen van zulke software die map checken, en met detail bedrijf handig zien waar de drivers bij horen.
Het zelfde kan je doen met type *.dll in de map system32, maar daar moet je niet zo maar iets verwijderen en wel weten hoe het werkt en wat je doet. kennis over machtigingen is dan wel vereist in systeemmappen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2016 21:19 ]

Pagina: 1