Pc valt uit op random momenten. Warme CPU?

Pagina: 1
Acties:

• Pespre
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-08-2025
Sinds kort heb ik het probleem dat mijn pc uitvalt op random momenten. Bij het begin is het ongeveer 30 seconden na het opstarten en daarna valt hij zelfs al uit onder het opstarten.

PC was eerst heel langzaam waarna ik malwarebytes heb laten lopen. Deze heeft 55 bestanden verwijderd. De dag daarna viel de computer steeds uit. Er zat wel veel stof in de kast maar dit heb ik inmiddels al zorgvuldig laten verwijderen. Helaas is het probleem nog steeds niet weg.

Computer valt nog steeds uit
Herstart niet na het uitvallen
Alle fans draaien
Stofvrij
Valt ook uit in veilige modus

Ik heb nog wel de volgende informatie kunnen halen uit de BIOS:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2jaxf0n.jpg

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-11-2025
Memtestje gedaan?
HDD test geprobeerd?
Windows foutlog bekeken?

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 16:06
Die 80 graden op de cpu is veel te warm, vooral in de bios al.
Heb je de kast al eens gecontroleerd op stof? Ja dus 8)7
Welke cooler gebruik je?
Bij deze temperaturen is je koelpasta in ieder geval opgedroogd dus die vervangen kan geen kwaad.

[ Voor 4% gewijzigd door Axewi op 11-04-2016 13:53 ]

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-01 14:34
Draait de ventilator op je CPU koeler wel en sluit de koeler goed aan op de CPU?
Het lijkt erop dat ergens in die regio je probleem zit. Lees anders ook (als je al in Windows kan komen met deze temps) de temperaturen van je CPU cores uit met bijvoorbeeld coretemp of een andere gerelateerde tool. (weet niet welke het beste functioneert momenteel)

• Pespre
Suicyder schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:56:
Draait de ventilator op je CPU koeler wel en sluit de koeler goed aan op de CPU?
Het lijkt erop dat ergens in die regio je probleem zit. Lees anders ook (als je al in Windows kan komen met deze temps) de temperaturen van je CPU cores uit met bijvoorbeeld coretemp of een andere gerelateerde tool. (weet niet welke het beste functioneert momenteel)
Volgens mij zie ik het probleem al 8)7
De CPU cooler heeft 2 mounts. Aan de bovenkant 1 en aan de onderkant. Nu zie ik dat de onderste is afgebroken. (geen idee hoe want de pc heeft altijd dicht gezeten). Daarnaast is de koelpasta ook opgedroogd.
Hij sluit denk niet goed aan, alhoewel die op het eerste gezicht gewoon nog goed leek te zitten.

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-12-2025
Tja, dat is niet slim haha. Even koeler er opnieuw op prikken!
Nu is het voor de volgende keer handig dat je even je systeem specificaties hier plaatst.

• Suicyder
Ik heb hetzelfde gehad met een AM2 moederbord in het verleden, bovenste klempunt van het frame op het moederbord was afgebroken, mobo heeft nog tijd doorgedraaid met de PC op zijn kant.

Kijk even of alle connectorpunten nog goed zijn, zo ja -> koelpasta vervangen volgens correcte procedure en vastzetten maar weer.
Zo nee, tijd voor wat creativiteit }:O

• Pespre
Zoals je hieronder kan zien moet ik een nieuwe bracket vinden hiervoor.
Iemand enig idee waar ik op moet zoeken?
(AM3+ 140W CPU DDR3 2100+ Support 8-Core CPU staat op het moederbord.)

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/f3vt6g.jpg

• Suicyder
2 mogelijkheden:
1: Je zoekt een donorbord / Een nieuw bracket
2: Je zoekt een CPU koeler welke een eigen bracket meegeleverd krijgt zodat je deze niet nodig hebt. (bijvoorbeeld : pricewatch: Scythe Mugen 4 )

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-01 20:56
Als ik op Ebay zoek naar AM3 cooler bracket krijg ik ook genoeg hits voor ruk centen, geen idee of het de goede is en wat de kwaliteit is maar verkrijgbaarheid is geen probleem iig.

Flickr - Strava

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Als ik in Nederland kijk kom ik uit op iets als hier waar de verzendkosten meer zijn dan het onderdeel zelf. Verder is dan ook een nieuwe tube koelpasta nodig, tegen de tijd dat je dat gekocht hebt kan jebook een nieuwe koeler bestellen die tevens stiller is dan de (vrij luidruchtige) AMD-koeler.

Als je niet gaat overclocken zouden de volgende al voldoende zijn:
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
pricewatch: Cooler Master Hyper 212X
Deze komen beide met eigen brackets/backplates.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:30

nelizmastr

Goed wies kapot

Geen towerkoeler monteren als je een octacore hebt trouwens. Ik zie ongekoelde VRM's. Je moet wel een koeler hebben die er lucht langsblaast zoals een scythe shuriken.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-01 06:57
nelizmastr schreef op maandag 11 april 2016 @ 22:06:
Geen towerkoeler monteren als je een octacore hebt trouwens. Ik zie ongekoelde VRM's. Je moet wel een koeler hebben die er lucht langsblaast zoals een scythe shuriken.
Je moet idd een top-down cooler nemen.
Anders krijg je een heel erg instabiel systeem, vooral bij gamen HEEL vervelend.

• Pespre
Ik heb er voor gekozen om een nieuwe bracket te kopen via ebay. Heb 2 verschillende besteld die mogelijk kunnen passen. Het is niet de originele maar volgens mij passen ze er wel op. Heeft mij maar 5 euro gekost en meteen wat koelpasta erbij besteld. Hopelijk bied het de oplossing.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:14

Nemesizz

Untouchable

nelizmastr schreef op maandag 11 april 2016 @ 22:06:
Er zitten wel heatsinks op de VRM's (chokes zitten nooit heatsinks op :P ) maar dan nog is een tower koeler niet aan te raden, daar geef ik je wel gelijk in.
Pagina: 1