Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Ik merk sinds een paar weken dat de accu van mijn LG Nexus 5 wat sneller leeg gaat. In eerste instantie weet ik dat aan een spelletje wat ik ook een paar weken terug geïnstalleerd heb en dagelijks speel, maar dat lijkt het probleem niet te zijn. Door de dag heen (als ik aan het werk ben en dus geen spelletjes speel) gaat het accupercentage ook sneller omlaag.

Ik heb de afgelopen week wat verder gekeken, en ik zie consequent WhatsApp naar boven komen in de verbruikslijst (als je de accu opent via instellingen). Het scherm en Google Play Services staan dan met 4 tot 5% van het verbruik bovenaan, en WhatsApp daaronder met net een procent minder. Pas daarna komen de 2 spellen die ik het meest speel en dan Chrome (wat ik gebruik voor Facebook ipv de app, plus natuurlijk verdere sites als Tweakers en wat ander spul).

Voor de goede orde: ik ben niet de hele tijd aan het appen en zit ook niet in veel WhatsApp groepen. Door de dag heen krijg ik wel aardig wat berichten binnen, maar op een goede dag zullen dat er misschien 50 zijn.

Batterijverbruik is natuurlijk altijd lastig om de vinger op te leggen omdat je altijd met praktijksituaties te maken hebt die verschillen van de theorie en er weet-ik-hoeveel variabelen meespelen waarvan je hooguit de helft kunt invullen voor de situaties in de vergelijking. Maar toch krijg ik nu het idee dat er met WhatsApp *iets* aan de hand is. Heeft iemand een idee wat dat kan zijn, of wellicht een ander idee?

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Beste antwoord (via Tjolk op 21-04-2016 13:05)

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:02
Heb je geüpdate naar de nieuwste versie? Er zit namelijk een bug in de oudere versie van android dat het verbruik van oa het scherm verkeerd wordt berekend in het accu menu. De laatste versie heeft buildnummer MOB30D die deze bug gefixt.

Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem met mijn Nexus 5 en deze update heeft het probleem verholpen.

Hier kan je de changelog vinden

[ Voor 18% gewijzigd door japie06 op 14-04-2016 13:14 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-08 22:21
Ben je ingelogd op WhatsApp Web? Ik heb eens de indruk gehad dat dat aardig batterij slurpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Nu online
Die moest ik Googelen. Maar nee dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Nu online
Ik zie nu dat WhatsApp zelfs meer batterij verbruikt heeft dan het scherm. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
Ger schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:54:
Ik zie nu dat WhatsApp zelfs meer batterij verbruikt heeft dan het scherm. :N
Dat kan natuurlijk altijd. Als je een dag lang je scherm niet aan hebt gehad zullen er een hoop dingen (Android System, Whatsapp, etc.) meer hebben vebruikt dan het scherm :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Nu online
Mja, ik praat dan over sinds vanmorgen 07:00 uur. Ik heb 17 minuten het scherm aangehad en WhatsApp heeft volgens de percentages 2x zoveel verbruikt dan het scherm.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:02
Heb je geüpdate naar de nieuwste versie? Er zit namelijk een bug in de oudere versie van android dat het verbruik van oa het scherm verkeerd wordt berekend in het accu menu. De laatste versie heeft buildnummer MOB30D die deze bug gefixt.

Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem met mijn Nexus 5 en deze update heeft het probleem verholpen.

Hier kan je de changelog vinden

[ Voor 18% gewijzigd door japie06 op 14-04-2016 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Nu online
Thanks! Ik heb buildnummer MMB29V, beveiligingspatch 1 maart 2016.
Eens kijken hoe ik een update kan forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Nu online
japie06 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:10:
Een paar dagen terug heb ik deze update ook OTA gekregen. Sindsdien is het accuverbruik (en die van WhatsApp) weer zoals ik het ken.
Thanks!

Pagina: 1