Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:52

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Nadat ik nu na ruim 20 jaar weer eens een fiets heb, dacht ik dat het leuk zou zijn om de toeren die wij maken later op de PC of Mac eens te bekijken. Dit kan ook handig zijn voor als we ergens op vakantie zijn.

Nu ben ik al een geruime tijd aan het zoeken en vind een hoop Apps, gigantisch veel met veel te veel functies. Voordat ik nu elke ga uitproberen, dacht ik: vraag ik even hier na of iemand al ervaring met diverse tracking apps heeft.

Ik wil dus op de smartphone gewoon een progra eehh app starten. Deze moet gewoon de GPS data opnemen, Offline, daar hoeft geen kaart bij te zijn, maar kan eventueel wel handig zijn als routen planner, dan wel ook Offline, OSM o.i.d.. Dan zodra ik thuis ben wil ik die data dan op de PC of MAC overzetten en daar op een kaart kunnen bekijken ook Offline, dus geen Google Maps o.i.d.

Heb er idd een paar gevonden gevonden, maar zoals gezegd, vraag het hier na. Je weet wel bomen en bos.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je kunt er allicht een aantal downloaden en testen, zodat je beter weet wat je wel en niet zoekt. Ik heb erg goede ervaringen met MyTracks, maar dat ben ik dus. :+

Maar die gaat stoppen. :(

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Heb er nou eens drie geïnstalleerd, maar die doen nou niet echt wat ik wil. Vooral het delen met de PC kan geen enkele. Ik zou dus een programma moeten hebben wat zowel op de PC als op de Smartphone draait. Of dat de Smartphone app het kan exporteren en ik het dan met een progje op de PC kan importeren. De ik nu had willen het alleen maar online ergens delen (whatsapp e.d.).

/Edit: Blijk toch dat ik 2 programma's heb die het opslaan in KML bestanden. Ben al een stap verder. Nu deze nog goed kunnen bekijken. Google raad google earth aan (DuH) Maar ik zou gaar een map willen en geen 3d aarde om mijn route te kunnen bekijken. Iemand een idee? eventueel met OSM offline geval?

[ Voor 28% gewijzigd door Roman op 11-04-2016 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Volgens mij zou je ook endomondo kunnen proberen. Is dan wel meer dan waar je om vraagt maar met een account kan je daarna via de browser je training opzoeken en ook de gemaakte route bekijken.

Dit gaat dan wel via google maps.

Heb je Open GPS Tracker geprobeerd? Volgens de beschrijving zou je deze in OSM maps kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik heb inmiddels Open GSM tracker, Geo Tracker en GPS Trip Recorder geïnstalleerd. Blijkt idd te werken en kan het dan met google earth of marble dan bekijken.

Maar ik zie een hoge afwijking, spreek 300 meter. Waar aan kan dat liggen, goedkoop China Smartphone. Is dit te corrigeren? Spreek ik weet waar ik ben en zeg later dat ik daar ben en de rest berekend dan de software bij?

Duidelijk aan de foto te zien waar ik gereden zou moten hebben. Dit was op weg naar werk, met de auto uiteraard.

Afbeeldingslocatie: http://fs5.directupload.net/images/160412/25cyu9cx.jpg