Recentelijk heb ik een nieuwe beamer aangeschaft (een Acer H5380BD), welke het op zich prima doet.
Via HDMI zit een RPi aangesloten, via de composiet in een N64 en de Megadrive via een RGB Scart cable:

en daarna via een omzetter naar composiet of s-video. Deze bekabeling (composiet) gebruikte ik ook bij de vorige beamer.
Op de vorige beamer deed dit alles het prima, echter bij de nieuwe beamer is het beeld van de Megadrive zwart wit!

(hoort zo te zijn:)

Dit heb ik bij alle games.
De Megadrive zat eerst net als de N64 ook op composiet (stekker wisselen). De N64 doet het gewoon in kleur, de Megadrive is bij deze beamer dus zwart-wit
S-video kabel gekocht in de hoop dat het daarmee opgelost is, maar die geeft exact het zelfde beeld. Mijn vermoeden gaat dus uit naar de Megadrive.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Is het op te lossen?
Via HDMI zit een RPi aangesloten, via de composiet in een N64 en de Megadrive via een RGB Scart cable:

en daarna via een omzetter naar composiet of s-video. Deze bekabeling (composiet) gebruikte ik ook bij de vorige beamer.
Op de vorige beamer deed dit alles het prima, echter bij de nieuwe beamer is het beeld van de Megadrive zwart wit!

(hoort zo te zijn:)

Dit heb ik bij alle games.
De Megadrive zat eerst net als de N64 ook op composiet (stekker wisselen). De N64 doet het gewoon in kleur, de Megadrive is bij deze beamer dus zwart-wit
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Is het op te lossen?
[ Voor 6% gewijzigd door EMP op 18-04-2016 08:40 ]
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.