Acer Extensa kapot - HD redden

Pagina: 1
Acties:

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-01 17:49
Hallo allemaal,

Ik zocht eigenlijk een topic waar ik deze vraag in kon brengen, maar ik kon er geen vinden; vandaar dit item.

Ik beschik over een oude Aces Extensa 5230E, die het helaas niet meer doet (ik vermoed een probleem met de accu, maar heb niet de intentie deze te vervangen). Ik heb er echter nog talloze foto's en bestanden op staan, die ik graag zou redden.

Misschien een simpele vraag, maar kan ik de HD eenvoudig aansluiten op mijn huidige PC? Ik heb nog een soort IDE-hub die van een oude HD een externe harde schijf maakt. Daarnaast beschikken mijn PC's thuis over SATA. Hebben jullie enig idee? En zijn er zaken om rekening mee te houden bij een dergelijke operatie? Ik wil niets aan het toeval overlaten. :)

Alvast dank voor het meedenken!

Groet,

Joeri

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik neem aan dat daar gewoon een sata harde schijf in zit? Die kan je gewoon aansluiten, dan zie je vanzelf of er nog wat op staat.

• Joeridev
Ja, dat probeerde ik te achterhalen en ik krijg wel de indruk. Dus het is alleen een kwestie van laptop openmaken, HD verwijderen, aansluiten op PC met SATA kabel?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ja, sata kabel en stroomkabel.
Het handigste is om deze twee kabeltjes uit je dvd drive te trekken en aan te sluiten op je harde schijf. Die mag best wel zolang los bungelen in de kast.

• Joeridev
Aha, thanks! Ik had rekening gehouden met allerlei haken en ogen, maar dat valt dus mee. Nogmaals dank!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Joeridev schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:04:
Hallo allemaal,
...
Ik wil niets aan het toeval overlaten. :)
Maar wel hier vragen stellen, en daarna maar wat aanklooien?

"Ik wil niets aan het toeval overlaten."

Zorg dan dat er iemand mee aan de slag gaat, die wel kennis van zaken heeft!

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Joeridev
Oké, thanks voor de tip. Lees mijn zin dan maar zo: als ik zelf ga aanklooien, wil ik niets aan het toeval overlaten.

Ik zet al jaren mijn PC's in elkaar, maar ik heb nog geen ervaring met laptops demonteren. Als het proces weinig verschilt met het monteren van een PC (zoals blijkt uit de reactie van Reepje), dan gaat dit voor mij gelukkig geen probleem zijn.

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Succes,.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Joeridev
Het was inderdaad een eitje, ik heb alle bestanden kunnen redden. Nogmaals dank!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:36
Lip schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:20:
[...]

Maar wel hier vragen stellen, en daarna maar wat aanklooien?

"Ik wil niets aan het toeval overlaten."

Zorg dan dat er iemand mee aan de slag gaat, die wel kennis van zaken heeft!
Een nuttige bijdrage is handiger dan iemand afzeiken hoor. Tsjongejonge

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Alsof dat zo bedoeld was..

Je doet net alsof het retoucheren op sector niveau, rete simpel is.

[ Voor 57% gewijzigd door Lip op 12-04-2016 18:16 ]

Pagina: 1