Toon posts:

Aankoopadvies 2.1 sound gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een:
Actief 2.1 speakersysteem

Wat is je budget?
Tussen de 300 en de 500 euro, maar ik wil wel het meeste bang for my buck.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik ze (duh) voornamelijk voor muziek luisteren en gamen. Televisie/films/series kijk ik nauwelijks? Ik wil graag *actieve* speakers, kloten met versterkers heb ik nooit gedaan en ik voel me ook niet bijster gemotiveerd om ermee te beginnen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zat zelf te denken aan deze: http://www.teufelaudio.nl...luidsprekersystemen.15556

Ik heb geen specifieke merkvoorkeur. Ik heb een voorkeur voor goed geluid >:)

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik vind goede, lekker lompe bas belangrijk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:13
Welke genres ga je beluisteren? Jazz, rock, klassiek zijn genres waarbij de kwaliteit van de speakers aan andere maatstaven moet voldoen dan top40, trance, hardstyle, etc.

Daarnaast denk ik dat er in deze categorie (2.1) niet zo'n grote verschillen zitten tussen gelijkgeprijsde setjes. Teufel wordt iig vaak genoemd.

Alternatief kan ook een 2e hands audioengine a5 met s8 sub zijn. De a5 wordt op zichzelf al geroemd om zijn laagbereik. Ik heb het zelf nooit gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:30
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:01:
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik vind goede, lekker lompe bas belangrijk :o
Is dit logitech/caraudio "geboem", een hele diepe zware 20hz bass tijdens een film, of een superstrakke bass (dus niet overheersend)?

Het probleem bij de setjes met kleine satellietspeakers is dat er een gat zit in de weergave van de middentonen/kickbass. Dit is het gebied tussen de 80 en 200hz. Dit gedeelte neemt de subwoofer voor zijn rekening en dat maakt hem plaatsbaar. Lage basstonen zijn moelijker te plaatsen en lijken dan uit de frontspeakers te komen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik luister voornamelijk de volgende genres: Psycore, Darkpsy, Industrial, Dark Electro en soms ook filmmuziek en zo. Ook dingen als Emilie Autumn en The Dolls of New Albion. Paar dingetjes die ik zo leuk vind:

YouTube: Kindzadza- Singular Nagar
YouTube: God Module - False Pretense
YouTube: Dr Steel Singularity Music Video
YouTube: Emilie Autumn - Take The Pill
YouTube: The Cruxshadows - Winterborn

Ik vind het ook fijn als ik zelf kan instellen hoeveel bass er is. Soms is het hartstikke lekker om het veel te hoog te zetten. Overheersend is soms best gaaf :D M'n favoriete bass is op boom festival.. Hoor je 4 kilometer verder als donderslagen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geboem vind ik dus eigenlijk best wel leuk :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het is niet de bedoeling om binnen 24 uur je topic een "schopreactie" te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:13
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 09:37:
Nou, ik luister voornamelijk de volgende genres: Psycore, Darkpsy, Industrial, Dark Electro en soms ook filmmuziek en zo. Ook dingen als Emilie Autumn en The Dolls of New Albion.
Dan val je naar mijn mening in de tweede categorie en komt het niet zo nauw . Ik denk dat elk 2.1 setje vanaf zo'n €100,- prima zal voldoen. Kijk de pricewatch en reviews eens door zou ik zeggen. Afgaande op wat ik gelezen heb, zal de eerder genoemde audioengine ook zeker niet teleurstellen. Maar ook 2e hands zit dat aan de top van je budget. En het is wellicht overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Excuus daarvoor. Het was niet bedoeld als schopreactie, maar ik begrijp dat het zo over kan komen. Ik was voornamelijk het weer even aan het doorlezen. Ik had mijn topic ge-edit moeten hebben.

Ik heb nu een 2.1 setje van 150 euro, maar die vind ik eigenlijk niet echt clear genoeg + kan nog wel wat meer bass gebruiken. Ik heb ook een headset van rond die prijs, en die levert een stuk beter geluid. De audioengine set-up is een idee, maar ik zou hem wel eerst willen horen voor ik hem koop als ik er zoveel aan uit geef.
Pagina: 1