Desktop of Laptop met maximum resources USB

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Power2All
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-03 15:45
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een machine configuratie (desktop of laptop, liefst laptop), die niet grafisch krachtig hoeft te zijn, maar puur gefocussed op USB.
Probeer een simpele machine te vinden, waar ik op 1 USB aansluiting (USB 2.0), maar liefst 16 Android apparaten op aan kan sluiten, zonder dat ik een hardware limitatie aantik, zoals ik nu met een aantal machines hier nu wel ondervind.

We hebben dus een USB hub van 16 poorten, waar we Android apparaten aan kunnen koppelen, wat best wel tof is, maar de laptop/pc vind maximaal 7 a 8 apparaten, en dan hit hij een resource limitatie op Linux en Windows idem dito.
Zoeken op google, komt tot de conclusie dat de USB controllers het probleem is.
Ik weet niet of dit op te lossen is, door een simpele desktop machine met een (nog uit te zoeken) USB PCI kaart controller is uit te breiden, of dat ik gewoon puur naar een simpele laptop/desktop moederbord moet kijken, welke de meeste resources aan de USB 2.0 controller kan geven.

Zijn er mensen hier op het forum die mij hierbij kunnen assisteren, en wellicht een goede oplossing kunnen helpen te vinden hiervoor ?
Het gaat erom, dat ik tests uit kan voeren naar de Android apparaten (automated hybrid tests).

Alvast bedankt !

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Power2All, dit is zo ver ik weet nog steeds het desktop forum. Dus of je wilt een desktop of je gaat naar het laptop forum om daar een geschikte pc te zoeken. Mvg, -Thom :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probub
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Hoi,

ik heb dit soort systemen als eens gebruikt met mijn macbook....

http://www.ipadkarshop.nl...JXWqPSXhswCFYpAGwodsowE0w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Power2All
@Thom
Snap ik, maar zoals ik ook al in de post zegt, desktop of laptop, het is beide eigenlijk.
Als ik beter uit ben met een desktop, kan ik een cube bouwen, of een simpele kast puur voor USB testing.

@Probub
Leuk, maar dat werkt ook door middel van een USB hub, en hit je nog steeds resource limitaties
Macbook hebben we ook geprobeerd, en geraken we net zoals met de rest ook een USB limitatie (resources).
Ik heb gelezen dat er wel machines zijn die 96 poorten op USB kunnen hosten op een enkele USB aansluiting, maar welke dat is, stond er niet bij, vandaar dat ik hier raadpleeg.
UIt ervaring, en onderzoeken, kan een enkele Android apparaat al 2 of 3 resource poorten in beslag nemen, gezien de opslag medium, camera en de ADB poort al poorten in beslag nemen.

[ Voor 13% gewijzigd door Power2All op 11-04-2016 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:34:
Beste Power2All, dit is zo ver ik weet nog steeds het desktop forum. Dus of je wilt een desktop of je gaat naar het laptop forum om daar een geschikte pc te zoeken. Mvg, -Thom :-)
Of hij krijgt een 'clone' in laptop omdat dit beide partijen aanspreekt? De keuze is niet duidelijk. Ts heeft nog geen optimaal idee namelijk ;)

@ts, is het een idee om anders 2 hubs te proberen? En anders opzoeken hoeveel devices 1 controller support.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Bij deze een alias in LAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-09 16:13

Kek

3flix

Dit vraagt om wat diepgaande research, lijkt er op dat je er achter moet komen welke usb chipset die grotere hoeveelheid USB devices ondersteund, en dan gaan kijken waar die chipsets te vinden zijn.

tip: kans is dat je met een "higher end" PCI(e) kaart al klaar bent...

Edit: wat ik zo even snel vind, is dat USB 3 (chips) minder apparaten per poort kan bedienen, dus je zal naar een native usb 2 chip moeten gaan kijken...

[ Voor 22% gewijzigd door Kek op 11-04-2016 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Power2All
@Kek
Thanks, ja klopt, USB 2.0 (EHCI) heb ik nodig.
Sowieso, zijn de 16 poort hubs die we hebben toch USB 2.0, dus dat maakt niet zoveel uit.
Inderdaad, zou een PCIe USB controller kaartje uitkomst kunnen bieden, maar dit moet ik nazoeken.
Hoopte dat iemand misschien een idee had welke ik zou kunnen nemen, gezien ik niet zo into the hardware zelf zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-09 16:13

Kek

3flix

check dit: hier ben je klaar mee zo te zien...

V&A aangeboden: Belkin USB 2.0 5 port PCI express card

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Power2All
Nice Kek.
Heb hem ook op Amazon gevonden.
We gaan even kijken of we met dit kaartje iets kunnen doen.
Bedankt allemaal voor de informatie, ben er blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Power2All schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:04:
Nice Kek.
Heb hem ook op Amazon gevonden.
We gaan even kijken of we met dit kaartje iets kunnen doen.
Bedankt allemaal voor de informatie, ben er blij mee :)
Gelieve de resultaten te posten O-) zelf run ik binnenkort ook een aantal apparaatjes extra, dan word het voor mij ook tijd om dit aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Power2All
Is goed robogeeka.
Zal wel even duren, bedrijf waar ik voor werk gaat deze week verhuizen ;)
Pagina: 1