Toon posts:

is de AMD K6-2 een goeie oplossing

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een p1-166 Mhz op 200
draaien voor geruime tijd, maar wil een
beetje extra speed voor weinig geld (mobo support helaas geen p1-233 MHZ), dus
ik d8 dat een AMD K6-2 mischien wel
wat was (400 of 450 Mhz) zijn
die processors nou snel of traag want
ik hoor verschillende meningen...
en hoe werkt dat 3DNOW Gebeuren precies??
iemand ervaringen ?? Posten aub

alvast bedankt

Verwijderd

ik heb ook een amd k6-2 450mhz op een asus p5a MB + Geforse maar dan draait niet zo geweldig voor games!!! :<
en dan vooral ut!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Nee , heel veel driver problemen en hij loopt in games langzaam. Neem een celly of een duron. Je hebt sowieso een nieuw moederbord nodig .

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Voor een zeer low low low budget oplossing kan het maar ik raad hem niet aan. (heb zelf de k6-2 300)

Overigens als je van plan bent een nieuwe keuken te kopen is ie wel geschikt want dan heb je meteen een thermische kookplaat. :P

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

K6-2 is niet slecht, ligt eraan wat je ermee wilt.. Heeft geen L-2 cache, wordt zo heet dat je hem idd als thermische kookplaat kunt gebruiken, maar is wel lekker cheap. En als je een geforce hebt, merk je er niks van met een k6-2. Zet je die zelfde geforce in een P-3 bak, dan merk je pas dat je eengeforce hebt. So, it all depends..

Verwijderd

dat was ook mij dedoeling om een t-bird tehalen OUTLAW :)

Verwijderd

Kheb precies hetzelfde probleem, Fatman. Met mijn K6-2 500 op een P5A met Geforce draait UT ook zwaar bagger. Kga nu kijken naar een Asus A7V met een Duron 650 ... Oc-en tot 900 mhz :)
Dus voor Games is het niet geweldig. :( Op mijn PII 450@504 draait UT als een speer ( ook Geforce.)
Trouwens zo'n combo zoals boven is niet te Oc-en. :'(

Verwijderd

Eigenlijk is geen enkele k6-2 combo goed te oc'en :( (ja er zullen vast wel mensen zijn die hem 100 mhz of meer hoger hebben gekregen maar die hebben gewoon mazzel gehad)

• sebasel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 13:48

sebasel

Het doel : een PORSCHE993turbo

ik heb 2 amd k6 systemen en die bevallen perfect een 350 en een 533@550Mhz
met een voodoo 3 3000 loopt perfect
ga binnekort wel kijekn vooe een KT7raid en duron of athlon (maar gewoon omdat ik meer wil ivm uitbreidingen zit mijn asusMB op zijn top qwa mogelijkheden

www.sebastiaanvanbaarsen.com

Verwijderd

Ik heb een amdk62-500 (525).
Kost een prikkie en draait bij mij UT perfect
met zelfs maar een voodoo2 kaart.

En andere games zoals QIII draait ie ook perfect, dus geen klagen over de AMD :)

Verwijderd

Ik heb afgelopen weekend nog een k6 II 500 systeempie in elkaar gezet en ik was verbaast hoe dat bakkie draaide met windows enzo. Snel starten, snelle graphics (met een savage 4 pro+). Met 3d ging het wel wat minder. Dat ligt hem aan savage en aan k6II en ook de combinatie hiervan. Overigen draaide de mikmak op een epox mvp3 een stuk sneller als een p5a :(( De nieuwe p5a bleek f**** off. Overigens was ik ook zwaar verbaasd dat mijn eigen k6-III 400 echt veel beter performde op 3d. Hij verslaat overigens ook een Cel450A met een voodooIII 3000, ja echt waar! ik kon het ook niet geloventoen ik zag hoe dat 2dmark 2000 liep!

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

ik heb een k6-2 450..
werkt perfect, graast niet zo heel snel, maar in spellen met 3dnow support is ie echt errug snel, voor heel weinig geld..

bij mij wordt ie ook helemaal niet heet, nooit meer dan 35 graden, meestal rond de 30.. (met dnetc 24hrs/day draaiend)

Verwijderd

wacht nog ff dan komt de K6-2+ uit die zal waarschijnlijk wel werken en heeft een L2 cache. dus een mooie upgrade voor je bordje

ThaVinny

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ik heb een Epox mvp3g2 met een AMDk62 533@550 en GeForce2 32mb. UT is bijna onspeelbaar! Het maakt geen flikker uit op welke resolutie en detail. Als het een beetje vol op het scherm wordt gaat de fps van 70 naar 7!

Met q3 haal ik timedemos van rond de 30! (moet dat niet twee keer zoveel zijn?)

Ik ga morgen een Duron halen...

www.nintendocasemods.com

Pagina: 1