[Windows 8.1] Bluescreens

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchcheesehead
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-04-2022
He mensen,

Ten einde raad hoop ik dat iemand van jullie weet wat er mis is met mijn computer. Bijna dagelijks krijg ik bluescreens, met regelmatig andere foutmeldingen. Vaak is het 1 keer per dag, en vooral bij het opstarten.
Met de tool bluescreenview heb ik geprobeert de foutmeldingen te analyseren. Het lijkt iets te maken te hebben met ntoskml.exe. Bij deze een screenshot van mijn history:
http://imgur.com/BOJH15A

Ik heb al een paar keer de "windows refresh" optie gebruikt (met een USB stick soft windows 8.1 opnieuw installeren). Weet iemand wat ik nog kan proberen om er achter te komen wat het probleem is?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrybobslee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-09 23:19
Sinds wanneer krijg je die bsod?
Heb je toen een update gedaan van drivers of van windows?
Heb je toen sofware geinstallerd?

Heb je al een systeemherstel gedaan naar het moment voordat het probleem kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchcheesehead
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-04-2022
Al een aantal maanden geleden, alleen geen tijd gehad om er goed naar te kijken. Geen speciale update van drivers of windows gedaan zover ik weet. Sinds de refresh heb ik ook geprobeerd zo min mogelijk drivers te installeren om te voorkomen dat er rare fouten in komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 15:37
draai is een keer memtest, of een hdd diag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Lijkt op een verkeerde driver, maar het kan ook gewoon een kapot onderdeel zijn. Bij een refresh blijven de drivers toch gewoon staan die er stonden? Of vergis ik me nu? Of bedoel je dat je een clean instal hebt gedaan?

Begin eens met het geheugen te testen met memtest86. Om fouten te vinden is daar soms wel meer dan 12 uur voor nodig.