Beste lezer ik ben op zoek naar een pc voor een bijna blinde man, er is geen haast bij daar ik.pas na de zomer geld kan vrijmaken voor een nieuw te bouwen pc. De pc moet minimaal 5 jaar mee kunnen gaan.
[b]Wat wil je doen met je nieuwe
Ik werk voornamelijk met spraaksoftware en screen magnification software "magic & jaws van freedom cientific." Office browser facebook. En heel feel gesproken boeken. Ik wil ook af en toe gamen WoW Minecraft de nieuwe Doom ik zal niet op ultra resoluties gamen zie die details toch niet maar beeld moet wel vloeiend lopen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Alles mag in totaal rond de 500 euro gaan kosten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De volgende items heb ik al.
1 x Lg 24 inch eyecare led scherm.
1 x Cannon pixma mp280 all in one.
1 x Lg Blu ray speler geen brander
1 x Logiteck 2.1 speakerset
1 x logiteck muis en toetsenbord.
1 x braille leesregel focus 40
Van de software heb ik de spraak en schermsoftware al idem windows 10 en een office licentie tevens een av pakket met licenties is aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1 x 240 gig ssd ik heb nog externe usb schijven voor bup en data opslag
1 x pc kast goed merk en garantie is belangrijk.
1 x 450 wat voeding idem merk garantie staan voorop
1 x 8 gig intern geheugen merk garantie ook belangrijkst
1 x videokaart gtx 950 of amd vergelijkbare.
1 x moederbord merk maakt me niet uit amd of intel ik heb geen idee wat beter is.
1 x processor amd of intell ik heb geen idee.
1 x procossorcooler
Heb je nog voorkeur voor een merk?
Eigenlijk niet corsair cooler master evga zijn mij allemaal genoeimd maar ik heb geen idee wat het beste is. [/i]
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
window kit is niet van toepassing zie het toch niet maar de ventilators van de kast mogen wel led verlichting hebben blauw of groen is wel mooi. Redelijk stille pc zal ik wel waarderen
Ga je overklokken?
Nee absoluut niet wil minimaal 5 jaar met de pc kunnen werken dus wat extra koeling mag wel en filter maar zal niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
ik ben dus niet op zoek naar het beste maar moet wel goed stabiel systeem zijn en lang kunnen meegaan.
Een lijst met onderdelen zou mij al helpen. Eventuel met een lijst waar de ik beste deels kan krijgen.
Zoals ik al zij heb ik.eind van de zomer mogelijk 500 euro te besteden daar ik van een wajong uitkering moet leven is dit erg veel veld voor mij.
Deze pc houdt mij in contact met de wereld daar normaal lezen bijna onmogelijk is.
Sorry het te moeten vragen maar zoals we allemaal weten zijn er zoveel bezuinegingen tegenwoordig dat we nu zelf voor somige dingen moeten opdragen en helaas op een budget. Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een goed advies en dat mag ook wel met 2de hands onderdelen alleen kan ik die nu nog niet veroorloven.
Groeten michel
[b]Wat wil je doen met je nieuwe
Ik werk voornamelijk met spraaksoftware en screen magnification software "magic & jaws van freedom cientific." Office browser facebook. En heel feel gesproken boeken. Ik wil ook af en toe gamen WoW Minecraft de nieuwe Doom ik zal niet op ultra resoluties gamen zie die details toch niet maar beeld moet wel vloeiend lopen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Alles mag in totaal rond de 500 euro gaan kosten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De volgende items heb ik al.
1 x Lg 24 inch eyecare led scherm.
1 x Cannon pixma mp280 all in one.
1 x Lg Blu ray speler geen brander
1 x Logiteck 2.1 speakerset
1 x logiteck muis en toetsenbord.
1 x braille leesregel focus 40
Van de software heb ik de spraak en schermsoftware al idem windows 10 en een office licentie tevens een av pakket met licenties is aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1 x 240 gig ssd ik heb nog externe usb schijven voor bup en data opslag
1 x pc kast goed merk en garantie is belangrijk.
1 x 450 wat voeding idem merk garantie staan voorop
1 x 8 gig intern geheugen merk garantie ook belangrijkst
1 x videokaart gtx 950 of amd vergelijkbare.
1 x moederbord merk maakt me niet uit amd of intel ik heb geen idee wat beter is.
1 x processor amd of intell ik heb geen idee.
1 x procossorcooler
Heb je nog voorkeur voor een merk?
Eigenlijk niet corsair cooler master evga zijn mij allemaal genoeimd maar ik heb geen idee wat het beste is. [/i]
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
window kit is niet van toepassing zie het toch niet maar de ventilators van de kast mogen wel led verlichting hebben blauw of groen is wel mooi. Redelijk stille pc zal ik wel waarderen
Ga je overklokken?
Nee absoluut niet wil minimaal 5 jaar met de pc kunnen werken dus wat extra koeling mag wel en filter maar zal niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
ik ben dus niet op zoek naar het beste maar moet wel goed stabiel systeem zijn en lang kunnen meegaan.
Een lijst met onderdelen zou mij al helpen. Eventuel met een lijst waar de ik beste deels kan krijgen.
Zoals ik al zij heb ik.eind van de zomer mogelijk 500 euro te besteden daar ik van een wajong uitkering moet leven is dit erg veel veld voor mij.
Deze pc houdt mij in contact met de wereld daar normaal lezen bijna onmogelijk is.
Sorry het te moeten vragen maar zoals we allemaal weten zijn er zoveel bezuinegingen tegenwoordig dat we nu zelf voor somige dingen moeten opdragen en helaas op een budget. Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een goed advies en dat mag ook wel met 2de hands onderdelen alleen kan ik die nu nog niet veroorloven.
Groeten michel