Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan niet inloggen op tweede route/AP

Pagina: 1
Acties:

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Aan mijn Ziggo modem (Cisco EPC3925) hangt een WDR4300 (Router 1) met daarachter bedraad een WR1043nd (Router 2) die als access point voor wifi op zolder fungeert. Aan Router 2 hangen een vaste computer en een NAS. Deze configuratie heeft tot gisteren probleemloos gewerkt. Op beide routers kon ik altijd inloggen (192.168.0.1 en 192.168.0.2).

VAnmorgen werkte om onverklaarbare reden mijn netwerk niet meer (wel wifi, geen internet via wifi, wél internet bedraad aan de WDR4300). Ook lukte het mij niet meer om in te loggen op de WR1043nd.

Omdat ik vermoedde dat de WR1043nd de boosdoener was, heb ik daar vandaag DD-WRT op geinstalleerd en de WDR4300 gereset en opnieuw geconfigureerd. In DD-WRT heb ik de (vanaf defaults) volgende settings aangepast:

IP: 192.168.0.2
DHCP: DHCP forwarder
DHCP server ip : 192.168.0.1

Resultaat is dat Router 2 wel werkt (vaste computer heeft internet), maar dat ik daar nog steeds niet op kan inloggen (ERR_CONNECTION_TIMED_OUT).

Ook pingen vanuit de management console van Router 1 levert een request timed out error op.

Wat moet ik nog doen om de zorgen dat ik weer kan inloggen op Router 2?

Verwijderd

Heb je de boel aangesloten / geconfigureerd zoals dit topic voorschrijft? [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

• Tanooki
  • Niet online
Ja, topic erbij gehad, volgens mij wel:

- LAN poort Router 2
- DHCP aan op Router 1, op Router 2 gekozen voor DHCP forwarder
- DHCP range Router 1 is 192.168.0.[vanaf 100]
- subnet gelijk

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:52
Tanooki schreef op zondag 10 april 2016 @ 21:59:
op Router 2 gekozen voor DHCP forwarder
Waarom? Kan je 'm niet gewoon uitzetten?

Als in, ik heb geen idee wat "DHCP forwarder" doet, maar alle keren dat ik een router als access point heb ingericht (en dat zijn nogal wat keren geweest) heb ik gewoon DHCP uitgezet. (en desondanks krijgen alle clients nog steeds gewoon vanaf router #1 een IP adres toegewezen)

Verwijderd

geen DHCP op de 2e router, DHCP moet de 1e router doen.
If your using client bridge mode, then no, enabling the forwarding is not necessary, and would actually cause problems.

@RobinF hieronder

Die tweede optie is af te raden, tenzij je graag NAT problemen wilt e.d.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2016 22:36 ]

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Volgensmij heb je 2 opties:
- Via LAN aansluiten met DHCP uit.
- Via WAN aansluiten met DHCP Forwarding naar je eerste router (DHCP Serve

• Tanooki
  • Niet online
Ik heb inmiddels dhcp uitgeschakeld, maar kan helaas nog steeds niet inloggen.

Ik lees wel dat je bij dd wrt webgui standaard uitstaat, maar neem aan dat dat hier los van staat aangezien ping ook niet lukt?
https://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Web_Interface

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-11 01:01

ongekend41

Division Brabant

Die Cisco EPC3925 is afaik naast modem ook router. Staat die niet stiekum ip adressen uit te delen?

nope

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-11 01:34
ongekend41 schreef op maandag 11 april 2016 @ 00:03:
Die Cisco EPC3925 is afaik naast modem ook router. Staat die niet stiekum ip adressen uit te delen?
Dat is volgens mij juist de bedoeling en daarom schakel je de DHCP uit op de 2e router.

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-11 01:01

ongekend41

Division Brabant

Xepos schreef op maandag 11 april 2016 @ 00:16:
[...]

Dat is volgens mij juist de bedoeling en daarom schakel je de DHCP uit op de 2e router.
De Cisco EPC3925 zou de 3e router in het netwerk zijn.

Router 1: WDR4300
Router 2: WR1043nd
Router 3 (of 0): EPC3925

nope

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
Inderdaad het ziggo modem (cisco) is een modem router en heeft standard een DHCP server die aan staat, Tenzij je de cisco (door de ziggo helpdesk) in bridgemodes hebt laten zetten.

Als je meer dan 1 poort op de cisco nodig hebt, moet je er rekening mee houden dat las je hem in bridge modus wilt, dat je maar 1 poort meer op de cisco (modem) kan gebruiken.

Handiger is het waarschijnlijk om de cisco gewoon je router te laten zijn en zowel de WDR4300 als de WR1043nd als accespoints in te stellen (DHCP uit en alle kabels in LAN poorten (WAN poort leeg laten)

Je moet dan alleen wel even in de cisco kijken wat zijn ip adress pool is(en indien nodig aanpassen) zodat je je beide routers die je als accespoint gaat instellen een IP adres kan geven buiten de pool. Let daarbij ook op het adres van de cisco zelf.

Verwijderd

TS is inderdaad onduidelijk of het Cisco modem door de helpdesk in bridge modus is gezet.

• Tanooki
  • Niet online
Ik had inderdaad nog moeten vermelden dat het Cisco modem in bridge modus draait.

Update: Opgelost! Ik had blijkbaar een beta firmware geflasht met als default ip 192.168.11.x :?

[ Voor 38% gewijzigd door Tanooki op 12-04-2016 22:42 ]

Pagina: 1