Mijn vraag
Ik heb 2 dagen geleden een Samsung 950 PRO gekocht, en het blijkt nu dat mijn moederbord deze wel/niet goed ondersteund. Zelf weet ik het ook niet precies te vertellen, omdat er eerst staat bij de specificaties van niet maar vervolgens weer van wel. Ook blijkt het zo te zijn dat als ik een M.2 slot in gebruik neem SATA poorten 5 en 6 worden uitgeschakeld heb ik gehoord. Klopt dit? Ik haal momenteel maar 800-900 MB/s read/write en dat is veels te laag voor wat die SSD kan (2000/2500MB/s).
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb 2 dagen geleden een Samsung 950 PRO gekocht, en het blijkt nu dat mijn moederbord deze wel/niet goed ondersteund. Zelf weet ik het ook niet precies te vertellen, omdat er eerst staat bij de specificaties van niet maar vervolgens weer van wel. Ook blijkt het zo te zijn dat als ik een M.2 slot in gebruik neem SATA poorten 5 en 6 worden uitgeschakeld heb ik gehoord. Klopt dit? Ik haal momenteel maar 800-900 MB/s read/write en dat is veels te laag voor wat die SSD kan (2000/2500MB/s).
Relevante software en hardware die ik gebruik
- MSI z97 Gaming 7 moederbord
- Intel Core i7 4770k
- 5 SATA apparaten aangesloten (1 werkt nu niet meer door waarschijnlijk de M.2 SSD)
- Samsung Magician
- Windows 10 Pro x64
- Ik heb in de BIOS al gekeken of mijn BIOS goed staat, deze staat op UEFI wat MSI ook aangeeft dat het op deze modus moet staan om de M.2 SSD op 10Gbps te laten werken (wat het dus niet doet).
- Ik heb in de BIOS de PCIE versie aan te passen, maar dit heb ik niet kunnen vinden.