Momenteel gebruik ik zowel Github, Gitlab als Git (standalone). Echter hetgeen dat me onduidelijk blijft is de koppeling tussen Git (standalone) en Github of Gitlab. Nu begrijp ik dat de laatste twee genoemde een interface bieden om Git repositories te beheren. Maar tegelijkertijd wordt er gesuggereerd dat het belangrijk is om ook op je systeem de Github / Gitlab gebruikersnaam / mail als de Git (standalone) gebruikersnaam / mail geconfigureerd te hebben. Wanneer je een Github repository cloned, en vervolgens met je lokale Git account commits op uitvoert, en de wijzigingen terug pushed, welke gebruikersnaam / mailadres wordt dan geregistreerd?
Ik probeer hier meer inzicht in te krijgen, omdat ik graag willen weten: hoe, waar en wanneer mijn gegevens geregistreerd worden. Zonder per definities een dummy gebruikersnaam of mail te gebruiken, om mijn gegevens eventueel te verbergen.
Mijn vraag dan ook is: hoe zit de koppeling tussen Github en/of Gitlab met Git (standalone) in elkaar?
Ik probeer hier meer inzicht in te krijgen, omdat ik graag willen weten: hoe, waar en wanneer mijn gegevens geregistreerd worden. Zonder per definities een dummy gebruikersnaam of mail te gebruiken, om mijn gegevens eventueel te verbergen.
Mijn vraag dan ook is: hoe zit de koppeling tussen Github en/of Gitlab met Git (standalone) in elkaar?
< dit stukje webruimte is te huur >