Celly 566

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
eehh welke celly 566 gebruiken jullie egenlijk voor 5xx@850?

Celeron 533 (PPGA, Boxed) FL 294,-
Celeron 533 (PPGA, OEM) FL 289,-
Celeron 533A (FC-PGA, Boxed) FL 276,-
Celeron 566 (Boxed) FL 296,-
Celeron 566A (FC-PGA, 66 MHz,tray) FL 304,-

en welke cooler erbij?

Alpfa of Golden Ord (en welke type van de 10...)

En moederbord graag: ik heb gelezen dat een Asus P3V4X zeer geschikt was.

Het wachten op een thunderbird en KT7 (duurt mij te lang, dus begin ik eerst met dit (2comp. namelijk)

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
de 566 fcpga tray de laatste dus. ik zou niet de p3v4x nemen want 1 hij is langzamer dan de andere 2 je behaalt er slechtere overclock resultaten mee. 3 er zijn nogal wat probs rond die appollo pro chipset geweest het is nu opgelost of gedeeltelijk met updates maar ik vind het toch wel een minpunt.

de cooler maakt niet zo heel veel uit. ik zou niet de alpha nemen want die is stukken duurder. ik vind de FKP32 van global win een erg goeie cooler hij koelt in de meeste gevallen nog wat beter dan de golden orb. hij 49,- bij www.narwal.nl

als moederbord blijft BX toch nog de beste keus. snel betrouwbaar. de be6-2 of bf6 heeft daarbij de meeste mogelijkheden wat betreft voltage regelen, busspeeds, dividers enzo.

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

Wel de asus p3v4x nemen. pracht bordje en de beste rond de via chipsets. Na wat mem tweaks en de nieuwste drivers draait mijne sneller dan een bx en is super stabiel.

Dat stabiliteit van de asus heeft met de PLL chip te maken en begint bij 140 Mhz en hoger problemen te geven, maar zo hoog kom je niet met die celly. Overigens is dat probleem zo op te lossen door een heatsink of fan erboven te plaatsen. En als je de nieuwste versie heb heb je er helemaal geen last meer van

Click hier niet

• Liquid
  • Niet online
Celeron 566A (FC-PGA, 66 MHz, tray) FL304,-
Global Win FKP32 Cooler FL 49,-
MSI MS-6905 master FC-PGA converter FL 27,-

Mobo:
Abit BE6 FL317,-
Abit BF6 FL279,-

Moet ik hier gewoon kijken naar de prijs omdat ze allebei (bijna) even goed zijn?

Hebben ze trouwens een ISA slot(en)?
Welke chipset hebben ze (ik heb liever geen via chipset)
En ik neem aan dat ik hier nog steeds converter nodig heb.

En die link van jou stuurt me naar een of andere hotel...

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-08 17:03
die borden hebben een bx chipset
be6-2 heeft 1 isa slot, de bf6 ook, maar de bf6 heeft hem geshared met een 6e pci slot.
de be6-2 heeft wel een extra ata66 controller wat wel fijn is als je veel ide stuff erin wilt gooien.
denk je er wel aan dat je bij deze borden een convertor nodig hebt want dit zijn slot 1 borden.
(al deze info was trouwens te vinden op www.abit.com.tw)

Je moet trouwens www.narwal.NL hebben, geen .com

Cya

• Liquid
  • Niet online
Wilde net gaan bestellen, maar kwam er net achter... op 4 verschillende plaatsen bestellen betekend 4xf20,-= 80 piek verzendt kosten.. Shit hey das veel... Heeft iemand ook al zoiets besteld bij 1 of 2 verschillende winkels... of moet ik even mijn rekenmachine gaan halen....

En nog iets wat is het verschil tussen boxed en tray.... maak dat dan veel uit?

• Liquid
  • Niet online
Hey Ik heb een Pentium II moederbord (dus slot 1) Mijn moederbord kan maximaal 68Mhz geven kan ik hier mee ook overclocken?

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-08 17:03
Nou die celly loopt op 66mhz fsb, dus je kunt overklokken naar 8.5x68=578 mhz :P
Koop maar gewoon een nieuw mobo, die kunnen allemaal ver boven de 100mhz fsb, maar 100 is wel ongeveer de max die je door die celeron kunt laten gaan.

Boxed is inclusief cooler en standaard zooi, tray is alleen de cpu, das dus genoeg aangezien je er een nieuwe cooler op flikkert.

• Liquid
  • Niet online
Yo Ritchy (en de rest) bedankt. Nu weet ik eindelijk genoeg en start even mijn windows rekenmachientje op.. ff rekenen hoe en waar ik moet kopen om zo goedkoop mogelijk uit te komen (want met price watch moet ik op 4 verschillende plekken kopen, dus 4 keer zoveel verzend kosten... heb ik echt geen zin in om te betalen.

Waarschijnlijk horen jullie nog van me als ik de spullen in huis heb :P

Maar 1 ding vind ik wel zonde, jammer dat ik een relatief oude moederbord moet kopen (moet ik in de toekomst weer wat spenderen...zucht het gaat allemaal te snel :( )

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
mijn mobo was kort geleden aan gort (chainteech 6BTM) met bx chipset dus al. nu heb ik de be6-2 gekocht. fijn dinkie. denk erom iquid je moet de be6-2 hebben niet de be6 dat is de oude. ik moest ook aarzelen van dat ik eigenlijk een oud mobo kocht. maar de 815E staat nog in kinderschoenen en is erg duur.

het is inderdaad narwal.nl

ik zou van narwal en van hard-ware.nl kopen.

converter + mobo bij hard-ware
kooler + CPU bij narwal

hard-ware verkoopt immers geen 566 celly meer.

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
Celeron 566 (Boxed) FL 296,-

heb ik op 850 en 952 standaard cooler en 1.85v

• Liquid
  • Niet online
Converter + mobo bij hard-ware is goed.

Maar voor een cpu scheelt het mij bij alternate 35 gulden voor de maar, een cooler kan ik niet vinden..
Alleen maar:

Iceberg cooler BB IB-25 FCPGA 39,-
S7,S370,FC,SockA Cooler<1.2Ghz 22.00

zijn die ook goed of is die Global Win veel beter.

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
S7,S370,FC,SockA Cooler<1.2Ghz 22.00

is deze van hard-ware.nl?

zoja, dan heb ik deze ook besteld ja, ik kan er niet veel overzeggen, zit een iets grotere fan en heatsink op als de standaard intel cooler, ik kan niet echt zeggen of hij goed koeld aangezien de heatsink koud aanvoeld zowel als bij de intel cooler als deze cooler, stabiel loopt me cpu ook bij beide coolers (cel566@850/952) precies kan ik dus niks zeggen aangezien mijn Abit BH6 alleen sys temp kan meten

• Liquid
  • Niet online
Yep, van hard-ware.nl dus ie werkt wel ok (ik heb namelijk 16 uur per dag mijn comp aanstaan, alleen in de vakantie dan)

Hoe heb je 'm er eigenlijk opgezet, of moet je 'm plaatsen zoals een Pentium II cooler.
Of heb je er een pasta (ofzo) erbij gebruikt.
Pagina: 1