Accu of adapter laptop stuk

Pagina: 1
Acties:

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-02 21:09
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Accu of adapter, afhankelijk van wat er defect is.

Wat is je budget?
Zijn wellicht vaste prijzen, dus maakt niet uit.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
[i]//i]

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Mijn asus G750JM- t4050h laptop, laadt momenteel niet meer op. Ik onderga al enige tijd problemen bij het opladen van deze laptop, maar nu lijkt het helemaal niet meer te werken. Belangrijk; ik heb 2 kabels die van het stopcontact naar de adapter gaan. Beide werken niet op mijn laptop, maar wel op de laptop van mijn ouders, hier kan de fout dus niet liggen.

Ik heb de batterij uit de laptop gehaald en vervolgens de adapter aangesloten. De laptop wou niet opstarten! Aangezien de laptop wel opstart met de accu er nog in, veronderstel ik dus dat het de adapter is die defect is? Als ik voorgaande zeker weet kan ik dus beginnen kijken om het defecte stuk te vervangen.

mvg

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Dan is waarschijnlijk de aansluiting in de laptop defect.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik gok ook dat de DC jack op je laptop defect is..
mocht je wel in het bezit zijn van een Multimeter.. dan kan je altijd nog kijken of er netjes spanning op je voeding staat.. :)

edit: net even rondje google gedaan.. en het lijkt er op dat de DC jack bij deze Asus Laptops op het moederbord gesoldeerd zijn.. en voor je je bord kan weggooien, omdat er teveel schade ontstaan is door de slechte verbinding! zou ik er niet teveel meer mee "prutsen / wiebelen etc"

[ Voor 44% gewijzigd door SMSfreakie op 10-04-2016 20:51 ]

404 Signature not found

• Rubberen
SMSfreakie schreef op zondag 10 april 2016 @ 20:45:
ik gok ook dat de DC jack op je laptop defect is..
mocht je wel in het bezit zijn van een Multimeter.. dan kan je altijd nog kijken of er netjes spanning op je voeding staat.. :)

edit: net even rondje google gedaan.. en het lijkt er op dat de DC jack bij deze Asus Laptops op het moederbord gesoldeerd zijn.. en voor je je bord kan weggooien, omdat er teveel schade ontstaan is door de slechte verbinding! zou ik er niet teveel meer mee "prutsen / wiebelen etc"
MichaelvD2203 schreef op zondag 10 april 2016 @ 20:28:
Dan is waarschijnlijk de aansluiting in de laptop defect.
Beiden (gelukkig) fout! :p

Ik heb net een andere adapter op mijn laptop aangesloten met +/- dezelfde specificaties en daarmee laadde mijn laptop dus wel op. Maw ik ben dus zeker dat de adapter defect is.

Nu vraag ik mij af of de outputwaarde van mijn nieuwe adapter, identiek moet zijn aan deze die nu kapot is.

De outputwaarde van de defecte is; 19.5V / 9.23A
Ik heb er één gevonden van 19V / 9.5A

Kan dit kwaad voor mijn accu, of andere zaken?

• MichaelvD
Rubberen schreef op zondag 10 april 2016 @ 21:11:
[...]

[...]

Ik heb net een andere adapter op mijn laptop aangesloten met +/- dezelfde specificaties en daarmee laadde mijn laptop dus wel op. Maw ik ben dus zeker dat de adapter defect is.

Nu vraag ik mij af of de outputwaarde van mijn nieuwe adapter, identiek moet zijn aan deze die nu kapot is.

Ik dacht dat je zei dat je 2 adapters geprobeerd had ?

• Rubberen
MichaelvD2203 schreef op zondag 10 april 2016 @ 21:13:
[...]

Ik dacht dat je zei dat je 2 adapters geprobeerd had ?
''Belangrijk; ik heb 2 kabels die van het stopcontact naar de adapter gaan''

Met bovenstaande bedoelde ik dit:

http://www.conrad.be/ce/n...-m-Zwart?promotionarea=01

Verwijderd

Waar heb je deze adapter gevonden? Wanneer dit een Nederlandse leverancier betreft, lijkt het me geen probleem :)

• MichaelvD
Rubberen schreef op zondag 10 april 2016 @ 21:19:
[...]

''Belangrijk; ik heb 2 kabels die van het stopcontact naar de adapter gaan''

Met bovenstaande bedoelde ik dit:

http://www.conrad.be/ce/n...-m-Zwart?promotionarea=01
oh zo. Nee maar we kunnen natuurlijk niet zeker weten dat de adapter defect maar dat heb nu dus inmiddels zelf al uitgevonden.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03:07

franssie

Save the albatross

idd iets minder volt (wat lastig kan zijn maar als ie laadt dan laadt ie). Dat kleine verschil in A is niet significant.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:03
Zoals ik altijd begrepen heb wil je het voltage altijd liefst gelijk hebben en mag amperage gerust hoger zijn, hij zal leveren wat gevraagd wordt.

Pin me er echter niet op vast maar misschien helpt het je gerichter zoeken.

• Rubberen
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2016 @ 21:20:
[...]
Waar heb je deze adapter gevonden? Wanneer dit een Nederlandse leverancier betreft, lijkt het me geen probleem :)
Hier is deze met verschil in waarde van mijn originele lader:

http://www.replacedirect....bid=100999&prrel=14301385

En dit is de link naar mijn originele lader (net gevonden):
http://www.conrad.be/ce/n...-W-923-A-195-VDC?ref=list

Een prijsverschil van +/- 80euro!
KnoxNL schreef op zondag 10 april 2016 @ 21:23:
Zoals ik altijd begrepen heb wil je het voltage altijd liefst gelijk hebben en mag amperage gerust hoger zijn, hij zal leveren wat gevraagd wordt.

Pin me er echter niet op vast maar misschien helpt het je gerichter zoeken.
Dit heb ik dus net ook ontdekt.. Het lijkt er dus op dat mij voorstel om een adapter van 19+V te gebruiken terwijl de originele 19.5V is dus niet zal lukken. Op onderstaande site kun je naast de voltage een blauw rond teken zien. Als je daar over hoverd zal je de bevestiging zien van wat jij al reeds zei.

http://www.replacedirect....ters.html?prrel=14301385#

Maw ik zal dus de dure (originele) adapter moeten aanschaffen. Op zich geen ramp, want dan weet ik ook gelijk dat hij zeker en vast zal werken.

Verwijderd

Rubberen schreef op zondag 10 april 2016 @ 21:29:
[...]

Hier is deze met verschil in waarde van mijn originele lader:

http://www.replacedirect....bid=100999&prrel=14301385

En dit is de link naar mijn originele lader (net gevonden):
http://www.conrad.be/ce/n...-W-923-A-195-VDC?ref=list

Een prijsverschil van +/- 80euro!

[...]

Dit heb ik dus net ook ontdekt.. Het lijkt er dus op dat mij voorstel om een adapter van 19+V te gebruiken terwijl de originele 19.5V is dus niet zal lukken. Op onderstaande site kun je naast de voltage een blauw rond teken zien. Als je daar over hoverd zal je de bevestiging zien van wat jij al reeds zei.

http://www.replacedirect....ters.html?prrel=14301385#

Maw ik zal dus de dure (originele) adapter moeten aanschaffen. Op zich geen ramp, want dan weet ik ook gelijk dat hij zeker en vast zal werken.
Ok, complimenten:) Scherpzinnig speurwerk :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2016 21:41 ]

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
[...]

[...]

gelukkig maar dat het fout was :D en kolere.. 180 watt wat je laptop op zou kunnen slurpen :?

trouwens onder op je laptop staat wel wat die nodig heeft.. :-)
mijne wil voor "optimale" werking 19.5V bij 4.62A ( 90 watt ) maar met een 130 / 150 watt adapter doet ze t ook zonder enig probleem :P steek ik er een 65 watt adapter in dan krijg ik keurig de melding dat ze teweinig stroom krijgt.. en de prestaties minder goed kunnen zijn..

praktijk: laptop werkt prima alleen de accu opladen gaat met een factor 30 langzamer :P

404 Signature not found

Pagina: 1