Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePowershift
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-07 18:32
Hey,

Ik heb een Dell Vostro laptop, met een opmerkelijk probleempje.
Het type van dat ding is 1520, en als ik op de aan en uit knop druk gaat hij niet aan...

Knap lastig want gezien dat ding geen mens is is lief en aardig praten ook geen optie,
Nu is wel zo, als ik de acculader in hem steek gaat het powerledje aan de voorzijde wel branden, maar je hoort geen ventilator... je ziet geen beeld hij blijft gewoon uit! :'(

dus het beruchte je accu is leeg probleem is al getackeld, wat zou het nog meer kunnen zijn?

Greetz, ThePowershift

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
venmulder schreef op zondag 10 april 2016 @ 16:29:
wat zou het nog meer kunnen zijn?
Heb je al geprobeerd om de laptop te starten zonder accu en lader, hierdoor wordt de laptop een keer volledig ontladen en soort van gereset. Dit wil wel eens helpen bij start problemen.

Verder is 'hij gaat niet aan' niet heel duidelijk. Wat doet die wel of niet?

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 11-04-2016 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 22:36

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

venmulder schreef op zondag 10 april 2016 @ 16:29:
Hey,

Ik heb een Dell Vostro laptop, met een opmerkelijk probleempje.
Het type van dat ding is 1520, en als ik op de aan en uit knop druk gaat hij niet aan...

Knap lastig want gezien dat ding geen mens is is lief en aardig praten ook geen optie,
Nu is wel zo, als ik de acculader in hem steek gaat het powerledje aan de voorzijde wel branden, maar je hoort geen ventilator... je ziet geen beeld hij blijft gewoon uit! :'(

dus het beruchte je accu is leeg probleem is al getackeld, wat zou het nog meer kunnen zijn?
Ik heb een keer exact hetzelfde probleem met mijn laptop gehad (compleet ander merk en type), bleek de accu te zijn. Deze deed niks meer. Ik was al bang dat hij toen was overleden. Op advies van een vriend heb ik toen de accu verwijderd en deed ie het weer! Daarna nieuw accu gekocht en deed ie weer als vanouds. Het schijnt dat hij met opstarten in eerste instantie de accu gebruikt en dat hij deze vervolgens gaat bijladen. Maar als de accu helemaal niks meer doet, werkt dat dus niet.

Edit: Wat Rens-br dus ook al aangeeft

[ Voor 14% gewijzigd door Flimovic op 11-04-2016 12:01 ]

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 11:40

BLACKfm

o_O

rens-br schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:56:
[...]

Heb je al geprobeerd om de laptop te starten zonder accu en lader, hierdoor wordt de laptop een keer volledig ontladen en soort van gereset. Dit wil wel eens helpen bij start problemen.
Volgens mij is dat wel een Dell specifieke 'oplossing', maar of het werkt is een 2e. Maar dan zou ik de powerknop wel een aantal seconden ingedrukt houden, en voor het gemak maar een minuut ofzo. Als er dan al iets zou gebeuren met deze methode dan is dan na 1 minuut zeker wel gebeurd :P.

Kijk ook even of er recovery methodes zijn voor dit type laptop. Een bepaalde toetscombinatie waar bijvoorbeeld 'blind' een bios update ofzo gedaan kan worden.

Maar na de eerste optie de laptop proberen aan te slingeren met enkel de adapter en zonder accu is ook een optie. Al zie ik niet in wat dit aantoont :).

Verder kun je wat standaard dingen doen zoals het geheugen wisselen, of het met 1 reepje proberen. HDD/SSD verwijderen en eventueel een W-lan kaartje uit het systeem halen. Allemaal geen kritische dingen die het bootproces wel kunnen verstoren.
Zelfs het loskoppelen van het toetsenbord indien mogelijk kan helpen, mogelijk zit er een bepaalde toets vast welke zorgt dat de laptop niet aan gaat.

[ Voor 17% gewijzigd door BLACKfm op 11-04-2016 12:11 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

BLACKfm schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:09:
[...]

Volgens mij is dat wel een Dell specifieke 'oplossing', maar of het werkt is een 2e. Maar dan zou ik de powerknop wel een aantal seconden ingedrukt houden, en voor het gemak maar een minuut ofzo. Als er dan al iets zou gebeuren met deze methode dan is dan na 1 minuut zeker wel gebeurd :P.
Geen idee of het bij dit model werkt. Maar ik heb die oplossing al een aantal keer met succes toegepast op verschillende laptop modellen. Dit bij zowel HP, Acer en Asus laptops.

[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 11-04-2016 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 11:40

BLACKfm

o_O

rens-br schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:12:
[...]

Geen idee of het bij dit model werkt. Maar ik heb die oplossing al een aantal keer met succes toegepast op verschillende laptop modellen. Dit bij zowel HP, Acer en Asus laptops.
Baat het niet, dan schaad het niet :).

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePowershift
ik zal even beginnen bij het begin,

Laptop op tafel
plug de lader in

plug de lader in het stop contact.
*ziet het power lampje (blauw) branden en accu laad lampje is uit*

Klap laptop open en druk op de power knop
Geen teken van leven.

ook niet na een uur of twee hem aan de lading te hebben, doet hij precies het zelfde.

EDIT: accu er uit gehaald, wifi kaart er uit
geheugen ander slote gedaan dat powerlampje brandt blauw, maar geen teken van leven!

[ Voor 16% gewijzigd door ThePowershift op 12-04-2016 01:32 ]

Greetz, ThePowershift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

venmulder schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 01:26:
EDIT: accu er uit gehaald, wifi kaart er uit
geheugen ander slote gedaan dat powerlampje brandt blauw, maar geen teken van leven!
Ik heb een vermoeden dat de accu kapot is. Bij sommige laptops is het niet mogelijk om te starten zonder accu. Weet je toevallig of dit bij jou model ook zo is?

Als de accu defect is kan het namelijk zijn dat de laptop ook denkt dat er geen aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePowershift
rens-br schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 08:10:
[...]

Ik heb een vermoeden dat de accu kapot is. Bij sommige laptops is het niet mogelijk om te starten zonder accu. Weet je toevallig of dit bij jou model ook zo is?

Als de accu defect is kan het namelijk zijn dat de laptop ook denkt dat er geen aanwezig is.
Ik heb werkelijkwaar geen flauw idee! ik ken de grap met geen accu is niet starten, echter kan ik me alle toestellen die ik in mijn handen heb gehad, wel starten zonder accu, of is Dell een eigenwijs in dit soort nogal lastige zaken?

Want ik heb ook niet een accu liggen om dat eens even te testen of hij dat nou wel of niet wil doen.

Greetz, ThePowershift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
defecte powerbutton? (heb dat zelf ook wel eens meegemaakt met een dell)

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

venmulder schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:00:
[...]
of is Dell een eigenwijs in dit soort nogal lastige zaken?
Ik heb persoonlijk geen idee. Ik weet niet meer precies bij welke modellen ik dat allemaal wel of niet gezien heb.
Want ik heb ook niet een accu liggen om dat eens even te testen of hij dat nou wel of niet wil doen.
Je zou er eentje kunnen bestellen op internet en mocht dat niet werken, stuur je hem eenvoudig weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePowershift
Quadradial schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:37:
defecte powerbutton? (heb dat zelf ook wel eens meegemaakt met een dell)
mogelijkheid om hem ergens te door lussen zodat ik dat kan testen?

Greetz, ThePowershift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
Als het goed is kan je de bezel waar de powerbutton op zit er gewoon af halen en dan direct op de powerknop drukken. (wel even het scherm vlak leggen)

Weet alleen niet of de powerbutton met dit model (nog) op zijn eigen printplaatje zit en of je de pinnetjes kan doorlussen

YouTube: Taking Apart A Dell Vostro 1510/1520.mp4

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePowershift
Allemaal bedankt voor het mee helpen en denken, maar deze Vostro is nu voor overleden verklaard, geen zin om verder te gaan hannessen met dat ding, hij blijft tekenen van dood zijn vertonen.

dus hij is vandag exit de oudijzerbak in gegaan nadat de donor delen zijn bespaar gebleven van een wisse en vernietigende dood.

scherm toetsenbord geheugen en harddisk zijn nog OK de rest hieperdepiep weg er mee..

Greetz, ThePowershift

Pagina: 1